Téma: nejlepší filmy roku 2017 podle filmserver.cz

Vydáno: 08.01.2018 15:00 - Redakce | foto: facebook tvůrce

Se započatým novým rokem automaticky přichází i bilancování toho předchozího. Proto vám přinášíme výběr toho nejlepšího, co se podle nás v kinech v roce 2017 urodilo.
Gal Gadot ve filmu Wonder Woman / Wonder WomanFilmserver již popáté vám přináší kompletní rekapitulaci roku, v níž jsme se pokusili sestavit žebříčky těch nejlepších a případně i nejhorších filmů uplynulé sezóny. Náš výběr berte jako doporučení nebo inspiraci ke zhlédnutí něčeho, co z nějakého neznámého důvodu zůstalo vašemu filmovému zraku skryto, a my zároveň doufáme, že si z našich skromných žebříčků alespoň něco odnesete.
 
K jejich sestavení každý z redaktorů přistoupil svým vlastním způsobem, takže nečekejte jednotné kategorie či hodnotící kritéria, jelikož se u každého dotyčného liší. 

Martin Bubrín

Nejlepší filmy viděné v roce 2017:

Plakát filmu Blade Runner 2049 / Blade Runner 20491. Blade Runner 2049 – dechberoucí pomalu vyprávěný hollywoodský blockbuster vzpírající se jakýmkoliv blockbusterovým konvencím. Kongeniální využití obrazu a hudby, audiovizuální syntéza dělá z každé scény samostatné umělecké dílo, s několika plány akce. Scénář je sice oproti originálu jednoznačnější, ale i tak neustále podněcuje k úvahám ohledně cesty K a jeho pocitů. Masterpiece.

2. matka! – filmová anarchie a rozbíjení diváckého vkusu a očekávaní. matka! je čitelná jen tehdy, když si o ní divák přečte před zhlédnutím snímku – v opačném případě jde o jakýsi průsečík Aronofského tvorby, v němž se zrcadlí vlivy a postupy ze všech jeho předchozích filmů. Jednoduchý příběh vztahové rutiny, avšak gradující do nečekaných apokalyptických souvislostí, sice není intelektuálním stimulantem, ale přesto za sebou nechává spoušť. A velkou.

3. Nemilovaní - Nemilovaní mají vzácný dar na všech frontách perfektně dotaženého díla, které díky skvělému skloubení rodinné, vztahové, sociální i investigativní linie dokáží absorbovat diváka do děje a na konci jej vyplivnout do reality. Zdrcující výpověď o odlidštěnosti v nás (a v současné společnosti), ale také o neschopnosti lásky v dnešním světě.

4. Moonlight – neakademický oscarový vítěz se ostatním kandidátům vymyká zejména nesevřeným prostorem vyprávění a moderní filmovou režií, která správně balancuje na hranici srozumitelného mainstreamového snímku a neuchopitelné prchavosti známé z umělecké kinematografie. Univerzální příběh o životě zcela bez klišé.

Český plakát filmu Personal Shopper / Personal Shopper5. Personal Shopper – artový snímek Olivera Assayase dokázal skvěle skloubit hororový žánr, psychologické drama o osamění a odcizení a vlivy De Palmy a Hitchcocka aktualizované do současnosti. Strhující a nejednoznačný snímek držící pozornost dlouhými záběry, přesnou Kristen Stewart a mnohovýznamovými scénami.

6. Dunkerk – Nolan jde ve svém desátém filmu téměř anti-hollywoodskou cestou a představuje experimentální blockbusterový thriller, který nejvíce připomíná postupy sovětské montážní školy. Pokud v předchozích Nolanových filmech platily za vrchol střihové montáže, v Dunkerku je střihovou montáží celý film, vyčerpávající, hlučný a emocionálně zdrcující. Zážitek pro co největší plátno.

7. La La Land – kinematografická slast nejen pro milovníky klasických muzikálů. Pocta Hollywoodu prostřednictvím naivního romantického příběhu, který se střetává s tvrdou realitou. Dekonstrukce a rekonstrukce zároveň.

8. Brawl in Cell Block 99 (mimo distribuci) – přímočará filmařina aneb vizionářský kousek na poli akčního braku. Craig S. Zahler překvapuje naprosto sebevědomou režií a vedením primitivního hromotluka Vince Vaughna, který se divákům před očima mění v násilného drtiče lebek. Naprosto intenzivních 130 minut a nová laťka filmové brutality.

Plakát filmu Místo u moře / Manchester by the Sea9. Místo u moře – naprosto jedinečné zachycení atmosféry času a místa „u moře“ a scenáristické mistrovství Kennetha Lonergana. Konverzační drama s příběhem a postavami, které jsou tak hmatatelné a skutečné, jako byste se dívali na divadelní hru v přímém přenosu.

10. Star Wars: Poslední z Jediů – konečně autorský příspěvek do série, který ukazuje, co si lze dovolit v rámci ságy a přitom nevybočit z jejích mantinelů a konglomerátu Disney. Nejodvážnější blockbuster posledních let, přesný opak fanouškovsky nostalgické Epizody VII. Spalte staré texty!

Další zajímavé filmy (bez pořadí): Přízrak, Válka o Planetu opic, Měsíc Jupitera, Svět podle Daliborka, Dobrý časy, Ztracené město Z, Cesta času, Kingsman: Zlatý kruh, Zabití posvátného jelena, Thor: Ragnarok

Největší zklamání: Král Artuš: Legenda o meči, Vetřelec: Covenant, Liga spravedlnosti

Nejhorší filmy: Všechno nebo nic, xXx: Návrat Xandera Cage, Mumie, Pobřežní hlídka

____________________________________________________________________

Václav Limberk

Nejlepší filmy: (řazeno podle data premiéry v kinech v roce 2017)

Český plakát filmu Paterson / Paterson1. Paterson - I kdyby Jim Jarmusch zfilmoval telefonní seznam, byla by to mimořádná událost.
2. Spojenci - Robert Zemeckis zkombinoval melodrama a válečný film a natočil moderní Casablancu
3. T2 Trainspotting - Těch 20 let, které uplynuly od kultovního prvního filmu, dvojce velmi prospěly. Druhý díl je vyzrálejší, ale stejně zábavný a vtipný jako jednička, i když postrádá auru, kterou měla 90. léta ve filmu. Tento sequel nevznikl zbytečně a velmi mě bavil.
4. Mlčení - Martin Scorsese si splnil svůj sen a natočil si svůj vysněný film, který je pro běžné diváky asi jen těžko zkousnutelný. Mlčení je velký film, který má ale smysl vidět jen jednou a na velkém filmovém plátně.
5. Logan: Wolverine - James Mangold natočil komiksový film pro dospělé, to tu ještě nebylo. A natočil ho skvěle.
6. Kong: Ostrov lebek - Neobyčejně zábavný blockbuster, který povedeně a chytře sází na velikost a rozmanitost.
7. Rychle a zběsile 8 - Je to maličko slabší než předchozí grandiózní sedmička, i tak jde o nejspektakulárnější akčňák roku 2017.
8. Uteč - neobyčejně chytrá kombinace satiry, hororu a komedie. 
9. Vetřelec: Covenant - měl to být film roku nebo alespoň sci-fi horor roku. Nebyl. Ale i tak jde o velmi solidní příspěvek k Vetřelčí sérii. 
Český plakát filmu Dunkerk / Dunkirk10. Dunkerk - sugestivní válečný film a mimořádný kino zážitek především díky hororově působícímu zvuku.
11. To - Nechápu celosvětový úspěch tohoto hororu podle Stephena Kinga, což nemění nic na tom, že jde o velmi dobrý filmový horor.
12. matka! - Není to horor, který by děsil nějakými bubáky nebo efekty, přesto jsem nic děsivějšího v kině minulý rok neviděl.
13. Thor: Ragnarok - Konečně zábavný Thor, který si umí dělat legraci ze sebe i z nás.
14. Star Wars: Poslední z Jediů - Nesdílím názor, že jde o nejlepší film SW ságy, což neznamená, že by nebyl dost dobrý.

Největší filmové zklamání rokuBlade Runner 2049 - Nejde o to, že by to byl špatný nebo nepovedený film, který by dělal původnímu filmu ostudu. Jde o to, že mě příšerně nebavil a to je vždy něco špatně. Buď u mě, nebo na straně filmu.

Nejhorší filmy rokuStrážci Galaxie Vol. 2 - Naprosto nechápu oblíbenost tohoto fenoménu, který mi přijde naprosto otravný a stupidní. Mumie - Naprostý fail, který měl nastartovat nové hororové univerzum, místo toho ho ihned pohřbil. 

Nejpřeceněnější film rokuWind River - Tuctová detektivka, kterou buhvíproč zahraniční kritici vynášeli minulý rok do nebe.

Plakát filmu Temná věž / Temná věžNejpodceňovanější film rokuTemná věž - Zatímco To slízlo diváckou smetanu, Temná věž to slízla mnohem hůře. Podle mě nezaslouženě.

Český film rokuBába z ledu - Na jiný český film jsem neměl odvahu se podívat (ehm, vlastně ještě na Masaryka) a Bába z ledu je slušný nadprůměr. 

Mimo distribuci:
Chuckyho kult - Nesmrtelný Chucky se vrací v neobyčejně podařeném sequelu kultovní hororové franšízy. 
Gerald's Game - Netflixovská adaptace knihy Stephena Kinga se povedla.
The Hero - Životní role Sama Elliotta
1922 - Další netflixovská vydařená adaptace Stephena Kinga. 
The Wall - Asi nejnenápadnější a nejlepší film roku 2017, který se kinům vyhnul. Vynikajcí ukázka psychologické hry na kočku a myš na válečném pozadí. 
Brawl in Cell Block 99 - Nekompromisní vězeňský film, v němž podává Vince Vaughn přesvědčivý výkon jako muž, pro něhož není návratu.
The Foreigner - Zdařilý akční film od režiséra Zlatého oka s ex-Bondem Brosnanem a zasloužilým akčním umělcem Jackie Chanem.
Birth of the Dragon - Bruce Lee je legenda a tento film mu složil vydařenou filmovou poctu.

Nejlepší seriály
Plakát filmu Městečko Twin Peaks - The Return / Twin PeaksMěstečko Twin Peaks - The Return - David Lynch dokázal, že "to" v sobě stále má, bohužel, dává si na čas nám "to" ukázat. Zaplaťpámbů za tuto ukázku. 
Narcos (3. série) - Sice to už bez postavy Pablo Escobara a Wagnera Moury, který ho hrál, nebylo úplně ono, přesto mě třetí série Narcosu v ničem nezklamala. 
Godless - Pozoruhodná westernová minisérie s naprosto epickou závěrečnou částí, při které mi spadla čelist.
Ozark - Kvalitní seriál chytře kombinující rodinné drama s kriminální zápletkou těží také z "temné" atraktivity prostředí Ozark Mountains ve státě Missouri.
Mr. Mercedes - Rok 2017 byl rokem Stephena Kinga. Tento seriál patří k těm nejlepším filmovým (televizním) adaptacím literárního mistra hororu.
Tin Star - Vynikajicí kriminální série s výborným Timem Rothem a jedinečným využitím krásy divoké přírody kanadských Rocky Mountains.
The Punisher - Akční seriál, který má silný příběh i postavy a výborného Jona Bernthala v hlavní roli.
Svět pod hlavou - Český seriál roku, který disponuje chytrými nápady, věrně vystiženou dobovou atmosférou a skvělými hereckými výkony Václava Kopty, Ivana Trojana a Václava Neužila v hlavní roli.
_____________________________________________________________________

Jan Varga

Nejlepší film, který nešel v českých kinech - Brawl in Cell Block 99 - mistrovský nářez, nekompromisní Dantovo peklo ve vězeňské verzi, hutně gradované a vynalézavě vystavěné civilní dílo na hraně citlivého dramatu a brutálního thrilleru s životním výkonem Vince Vaughna.

Nejlepších dvacet filmů, které letos v českých kinech šly (podle abecedy):
 ____________________________________________________________________
Vratislav Šálek

Za loňský rok asi mohu tentokráte mít svědomí relativně čisté, protože mimo komiksovek (v MCU jsem se už bohužel ztratil a DCU mě nezajímá) a posledních Star Wars jsem viděl vše podstatné, takže můj žebříček snad může být reprezentativní.

Nejlepší filmy (řazeno dle data premiéry):

  • Český plakát filmu La La Land / La La LandLa La Land (fantastický, lehký a režijně hravý muzikál, v němž nechybí několik chytlavých a neprvoplánových hitů, Emma Stone je nechutně sexy, Ryan Gosling sympaťák a konec je originálně realistický)
  • Rozpolcený (definitivní návrat M. Nighta Shyamalana na žánrový vrchol umocněný famózním Jamesem McAvoyem a nečekanou pointou, která vytváří propojené "shyamalanovské" univerzum)
  • Místo u moře (mrazivě depresivní film o vině, s níž prakticky nelze žít, s výtečnými hereckými výkony a temnou atmosférou. Až někdy budete mít pocit, že jste na tom zle, pusťte si tohle a uvidíte, že fakt ne.)
  • Mlčení (takřka geniální majstrštyk Martina Scorseseho a víc než důstojné zakončení jeho trilogie víry s fenomenálním Andrewem Garfieldem a důležitým poselstvím o tom, že v něco věřit je v životě to nejdůležitější)
  • Uteč (debut jako hrom a podvratný satirický horor, který reflektuje současnou společnost a mezi uniformními žánrovkami jednoznačně vyčnívá)
  • Válka o planetu opic (výtečné završení jedné z nejinteligentějších trilogií poslední dekády, skvělá moderní variace na klasickou Apokalypsu s úžasně westernovou atmosférou, pomalým tempem a uchvacujícím CGI)
  • Dunkerk (prostě Nolan, geniální film, který připomíná zlaté časy kinematografie, fascinuje využitím IMAXovského plátna, hereckými výkony, promyšleným vyprávěním i příběhovou stavbou a zároveň vzdává hold všem válečným hrdinům)
  • Plakát filmu To / ToTo (v rámci možností a současných kinematografických požadavků jedna z nejlepších kingovských adaptací, která vystihuje ducha předlohy, skvěle pracuje s nenápadným, ale o to děsivějším zlem a dává vzpomenout na bezstarostná dětská léta plná zdánlivě pevných a celoživotních přátelství, prvních lásek a polibků, ale také prvních loučení a strachů, co bude dál)
  • Wind River (nádherný atmosférický thriller severštější než mnohé severské snímky, s nímž se excelentně režijně uvedl Taylor Sheridan, který dal vyniknout zapadlým koutům USA, temné atmosféře, silnému příběhu a Jeremymu Rennerovi, jenž tu předvádí dosud životní výkon)
  • Blade Runner 2049 (artový velkofilm, jaký si dosud dovolil natočit jen Terrence Malick, výtečně funguje snovou atmosférou, vizuální stránkou, představou budoucnosti i návazností na původní film, Denis Villeneuve v něm potvrdil svou genialitu a v době, která všeobecně nahrává krátkým, jednoduchým, povrchním a akčním filmům, natočil pomalý, prakticky bezdějový a mnohovrstevnatý inteligentní snímek)

    Hodně smutný rok to byl pro české filmy, protože po dlouhých letech jsem neviděl ANI JEDINÝ a zřejmě jsem o nic nepřišel, navíc mě žádný ani nelákal, což je vskutku alarmující.

    Jediným filmem mimo distribuci, který jsem viděl, bylo drama Brawl in Cell Block 99, které můžu jednoznačně doporučit a napíšu k němu jen to, že Vince Vaughn se zcela přetransformoval v totální drsňáky a doufám, že příští počin S. Craiga Zahlera uvidíme konečně v kinech.
_____________________________________________________________________

Pavel Klimeš

V roce 2017 jsem si bohužel natropil značné množství restů, kdy jsem stihl zhlédnout pouze velmi omezený segment snímků. A ano, není mezi nimi tradičně ani jeden z českých filmů. Z toho, co jsem viděl, mi tyto tituly vytanuly jako nejpůsobivější.

FILMY:

SERIÁLY:

  • Městečko Twin Peaks - The Return – dílo naprosto odlišné od všeho, co je k vidění v TV; přinese mnoho odpovědí a větší množství otázek
  • Hra o trůny VII – poslední nádech před velkým finále; uspěchané, ale i tak dobré
  • Taboo – šílenství v historických kulisách, to je, oč tu běží
  • The Punisher – seriál z MCU, který se kvalitativně blíží první sérii Daredevila; ale Punisher je drsnější
  • Stranger Things II – zdařilé pokračování, které sice nedosahuje lesku první série, ale i tak zahraje na vaši nostalgickou strunu
_______________________________________________________________________

Marek Slovák
Plakát filmu  / Selský rozumNejlepším kinofilmem minulého roku byl emocionálně nejpůsobivější formální experiment (Dunkerk), nejlepší audiovizí na pokračování divácká očekávání podvracející moderna o cykličnosti dějin, zacyklenosti lidí a (ne)možnosti nápravy chyb minulých a návratu ke známému (Městečko Twin Peaks - The Return). Neotřesitelné první místo pro oba, zbytek titulů uvedených níže - nejlepších z distribuce, nejlepších mimo oficiální distribuci, největších zklamání - je bez pořadí. Co se týče minulého roku, jenom několik postřehů/povzdechnutí. Zvyšuje se počet i úroveň odborných filmologických publikací u nás ("výpravné" Juráčkovy deníky a Němcova biografie, Mezi-obrazy, aktivita NFA, zejména Zpět k českému filmu), na druhou stranu do odbornějších periodik (Cinepur, Film a doba) jako kdyby mohl z důvodu jejich podfinancovanosti a nedostatku autorů/autorek psát každý. Vzniklo pár pozoruhodných tuzemských filmů vyvolávajících diskuzi (Křižáček, Svět podle Daliborka), bohužel představa lidí ze Státního fondu kinematografie o tom, co má být kvalitní český mainstream, se zcela míjí se základními estetickými nároky kladenými na taková díla. Digitalizace a dostupnost kopií nevedla k rozšíření nabídky kin, ale k jejich omezení a preferování diváckých snímků, k čemuž se vinou proměny politického a následkem toho i společenského prostředí přidává i omezení z kategorie politické (auto)cenzury: neuvádění kontroverzních dokumentů (Selský rozum) a nezvání tvůrců (Zuzana Piussi), servilita ke korupčníkům regionálního typu (Čunek, Valenta). Přibývá filmových festivalů, ale komunita na nich pracujících se atomizuje, než aby se spojovala. 

NeviděnoSafariStát pevněPoslední rodinaLady MacbethDruhá strana nadějeNeruda

Filmy roku - kinodistribuce: Paterson (parádní parametrička, poéma plátna); La La Land (krasosmutek za klasickým, předdigitálním); Rozpolcený (dráždivá kombinace transtextuální a realistické motivace nutící publikum neustále re/kontextualizovat viděné, a to včetně světa příběhu); Spojenci (poučená hra s dějinami kinematografie); Místo u moře (melodrama, jehož působivost tkví nikoliv v expresivnosti stylu, ale v impresivnosti vyprávění); Jackie (opak Místa u moře); T2 Trainspotting (vybral jsem si, že je to - z estetického hlediska - lepší než jednička); Mlčení (funkční kombinace dvou zdánlivě protichůdných poetik - klasického hollywoodského vyprávění a evropského spirituálního filmu); Moonlight; Logan: Wolverine (více než důstojné zakončení jedné komiksové éry); Ztracené město Z (postklasické vztahování se ke klasickému aneb dobrodružný film, ve kterém jde více o variace než souslednost dění); Personal Shopper (komplexní počin, který lze vnímat skrz tři různé žánrové rámce, přičemž každý je legitimní); Válka o planetu opic (sere to mramor, ale v odkazování se ke skutečnému světu to je neexplicitní a v práci s prvky a postupy válečného filmu i sněžného westernu poučené); Dunkerk; Baby Driver (nevyrovnané, ovšem zařazení si zaslouží už jako extrémní příklad toho, co teoretici nazývají high-concept); Loganovi parťáci (osvěžující kombinace tří různých žánrů - heistu, útěku z vězení a sociálního dramatu, kde white trash přechytračuje morální trash); Dobrý časy (chybí tomu sevřenost, i tak ale souhlasím s přirovnáním k - černohumornému, moralizujícímu, nikoliv gangsterskému - Scorsesemu); Kingsman: Zlatý kruh (oddalování divácké potěchy v nihilistické jízdě dělající si satirické šoufky ze všeho a ze všech); Blade Runner 2049 (nejlepší nepřiznaná adaptace Baudrillardova Dokonalého zločinu); Ta, která odešla (slow cinema o institucionálním a institucionalizovaném násilí); Sněhulák (detektivka pro lidi, kteří viděli moc detektivek, a tak to chtějí netradiční); matka!; Fantastická žena (Almodóvar a Dardennové by se zde mohli lecčemus přiučit); Star Wars: Poslední z Jediů (subverzivní blockbuster, který vyniká v montážích několika linií vyprávění).

Filmy roku - kinodistribuce, zklamáníLion (midcult, to nejhorší, co Británie provedla Indii od její kolonizace); Neznámá dívka (zžánrovělí Dardennové, kteří do realistického rámce nezvládají přesvědčivě zakomponovat žánrové prvky a postupy); Na mléčné dráze (víc artterapie než artfilm, a i na ten by to bylo uvízlé v šedesátkové poetice nových - československé a maďarské - vln); Vetřelec: Covenant (jako disputace o stvoření hloupé a nabubřelé, jako slasher až na postavu Davida ničím ozvláštňující); Z Paříže do Paříže (byl by to dobrý rodinný crowdpleasure, kdyby to nebyl zároveň film z druhé světové války s ambicí narušit stereotypní reprezentaci Židů jakožto obětí); Pobřežní hlídka (vše nejhorší na americké popkultuře v jednom počinu); Po strništi bos (film, který vypráví jenom minimálně, místo toho rozvíjí téma, kvůli kterému už není HEČ - HEzkým Českým filmem, ale spíše ukázkou připodělaného instantního češství, z čehož bych raději zkratku netvořil); Zahradnictví: Dezertér (workoholismus neznamená kvalitně odvedenou práci pro kina ani "víc než televizi", sorry jako); Hurvínek a kouzelné muzeum (vše špatně, dříve se podobné věci dostávaly pouze na VHS/DVD); Geostorm: Globální nebezpečí (nejsou devadesátky, že ne?); Western (nestačí se zabavit teoretizováním, v čem to je/není western); Rock’n Roll (nikoliv krize mužství a středních let, ale krize struktury vyprávění a krize satiry); Liga spravedlnosti (neobhajitelné jako estetický objekt, neužil jsem si to ani jako guilty pleasure); Tom of Finland (homo film pro heterosexuální důchodce); Thelma (nejhorší příklad artstreamu - téma nenormativnosti v něčem, co neví, jestli chce být "superhrdinská" žánrovka, nebo umělecky odvyprávěným filmem); Český žurnál - Hranice práce (definice slova redundance). 

Filmy roku - kinodistribuce, překvapeníSněhulák (jeden z filmů roku a navzdory drtivé recenzentské a kritické reakci i jedno z překvapení roku - paralelismy před příčinnou provázaností, distancující styl s tlumenými dialogy, větší velikostí záběru a snímáním zpoza odrazových ploch); Suburbicon: Temné předměstí (přeleželý projekt a slabší coenovka stále znamená mírný nadprůměr); Král Artuš: Legenda o meči (takhle dobrá dark fantasy tady nebyla od... ani nevím); Ulička slávy (argumentace zde).

Filmy roku - mimo kinodistribuci: Detroit (stylem to připomene greengrassoviny, ovšem ty nikdy takto neměnily strategie vyprávění a nestřídaly perspektivy - oceňuji více formu než problematický společenskopolitický statement, který nemá daleko k exploataci),  Brawl in Cell Block 99 (artsploitation podle mého gusta aneb postavení na hlavu klišé a konvencí subžánru (Wo) man in prison); Janička (nikoliv močení proti větru, ale do nebes, kde se za obláčkem skrývá Bůh a odkaz spirituálního filmu + retardovaná parametrička); Noci navzdory (Malgré la nuit - neonoirová a modernistická variace na příběh Orfea a Eurydiky); Přízrak ("Let them eat cake!"); Okja (jihokorejská nová vlná stále přežívá v podobě žánrového hybridu pro internetového giganta).  

Nejlepší seriály: Městečko Twin Peaks - The Return,MindhunterPozůstalí - 3. řada (každý něčemu věříme - je to laciné, ale dojalo mě to); Sense8 - 2. řada (víc statement než experimentování s "emocionální montáží", pořád ale jedna z nejpozoruhodnějších věcí v audiovizi); Legion - 1. řada (excesivní komiksovka, ve které jsou nadpřirozené schopnosti pouze záminkou k myšlenkové hře s vyprávěním, stylem a dějinami kinematografie); South Park (serializace naštěstí úplně neskončila, i díky tomu nejrelevantnější společenskopolitická satira); Bojack Horseman - 4. řada (všichni skončíme sami a umřeme, protože život nemá smysl, deal with it); Rick a Morty - 3. řada (život má smysl jenom proto, aby se člověk díval na poslední dva zmíněné nihilistické seriály); Batesův Motel - 5. řada (dynamika matka-syn se naštěstí ani po smrti matky nevytrácí, přidává se obracení diváckých očekávání); Babylon Berlin (první polovina mírné zklamání vzhledem k ambicím, druhá polovina precizní žánrovka hitchcockovských kalibrů); Sedmilhářky (kritika zde); Mr. Robot (concept epizody zdaleka nejlepší); 13 Reasons Why (s ohledem na cílovku není co vytknout, srozumitelné a komplexní pojednání o rape culture ve formálně precizní podívané); Sherlock (pořád jedna z nejlepších skládaček); The Get Down (druhá polovina první řady je slabší kvůli nižšímu rozpočtu, ale stále umí vypovědět o "nejlepších časech, nejhorších časech"); Dear White People (žádný pamflet, řada rozmanitých hledisek a výstižná sebeuvědomělá a sebereflexivní pointa); Příběh služebnice; Girls - 6. řada (mileniální záležitost pro lidi přisáté na cecíku popkultury, technologie... a rodičů); Červený trpaslík a Will a Grace (retro TV); Mr. Mercedes (v roce Kinga aspoň jeden nesmí chybět, tenhle navíc sympaticky staví na podobnostech a odlišnostech mezi protagonistou a antagonistou); Fargo - 3. řada (nevyrovnané a nejslabší ze všech dosavadních řad, jenže ta jedna epizoda...); Search Party - 2. řada (po nesnesitelné první řadě efektivní kombinace generačního a post-detektivního seriálu s kvalitními hereckými výkony); Peaky Blinders (je to manýra, ale funkční) + z tuzemských speciální zmínka pro Život pod hlavou a Život a doba soudce A.K. (2. řada).

Nejpřeceňovanější seriály: Hra o trůny (vše podřízené tomu nejtupějšímu fan-service, prosím, stop); Na jezeře - China Girl (idiot plot a natolik explicitní a nedůstojně zpracované téma, až je to urážlivé).

Nejlepší mediologické publikace: Mezi-obrazy: Mediální praktiky kameramana Jaroslava Kučery (Kateřina Svatoňová), Zpět k českému filmu (ed. Lucie Česálková), Továrna Barrandov (Petr Szczepanik), Umění počítačových her (Helena Bendová), Jan Němec (Jan Bernard a kolektiv), Gilliameska (Terry Gilliam), Sběrná kniha (Pavel Kosatík). 


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • Celý rok 2017 byl výjimečně úžasný. Každý... (gorida, 12.01.2018 06:19) Reagovat

    Celý rok 2017 byl výjimečně úžasný. Každý film dělal své sérii čest (rychle a zběsile, Logan, star wars, Blade Runner, planeta opic)
    Za zmínku stojí i nová verze Vražda v orient express.
    Ještě mám v plánu dohnat Marvel se strážci a thorem.
    Doufám že v novém roce Sólo movie, fantastická zvířata a avengers nezklamou.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY