Zápletka je skoro stejná jako v původním filmu. Mladý agent FBI Utah (Luke Bracey) má rád divoké jízdy na motorce na hraně rizika a hazardování o život patří k jeho koníčkům. Zlodějský gang, který vede Bodhi (Edgar Ramirez), se více než o zločin zajímá o extrémní adrenalinovou zábavu a sem tam rozhází pár milionů dolarů těm, kteří je potřebují více než oni. Utah se do Bodhiho party infiltruje, aby jejich řádění zarazil. Na čí straně ale Utah vlastně stojí?
Bod zlomu buď záměrně rezignoval na rozvíjení příběhu, nebo ho režírující kameraman Ericson Core nebyl schopen převyprávět. Scénář Kurta Wimmera nabízí ta nejotřepanější klišé a nudné rádoby filozofické bláboly. Naprosto zde nefunguje jakákoliv přitažlivost, nebo naopak rivalita mezi oběma ústředními figurami. Oba dva jsou v podstatě stejné a ploché figury a jeden nemá druhému z hlediska příběhu co nabídnout. Utah tu není tápající a učící se začátečník, jakým byl Keanu Reeves.
Utah je zde neohrožený a nechybující superman, se kterým prostě nemůžete nic prožívat. Luke Bracey je herecké dřevo, zato je svalnatý a má hezkou tvář. Jeho protivník v podání Edgara Ramireze je to samé v tmavovlasé verzi. Oba (nebo jejich kaskadéři) tu předvádí neuvěřitelné akrobatické kousky, jejichž fyzická náročnost je na hranici uvěřitelnosti, občas i daleko za ní. Pokud jste nadšení skialpinisté a milovníci outdoorových sportů, pak se vám Bod zlomu bude líbit a budete z něj přímo nadšeni.
Pokud jste ale čekali silný příběh, propracované charaktery, osudovou atmosféru, budete zklamáni. Jediné, co Bod zlomu nabízí, jsou pouze úchvatné scény letů, skoků a pádů, které jsou uprostřed divoké přírody opravdu impozantní, ale také naprosto samoúčelné. Vše ostatní tu působí nevěrohodně, křečovitě a občas i vyloženě směšně jako například okopírovaná verze kultovní scény z původního filmu, kdy Utah raději vystřelí do vzduchu, aby nemusel vystřelit na Bodhiho. Naprosto zde také chybí romantická podzápletka mezi Utahem a Samsarou (Teresa Palmer).
Bod zlomu je tak pouze sledem reklamně působících klipů na outdoorové sporty v podobě nákladného celovečerního filmu, který nemá s původním filmem absolutně nic společného. Kdyby se tento film jmenoval například "Skoky a pády", dalo by se mu to odpustit. Jako remake skvělého filmu je ale Bod zlomu pouze oku lahodící, ale naprosto nezvládnutý a základní kritéria dobrého filmu nesplňující podívanou a velkým nedorozuměním. Eriscon Core je skvělý kameraman, ale bídný režisér. Jeho Bod zlomu je toho zářným příkladem.