Recenze: o přátelství dvou žen v Už teď mi chybíš

Vydáno: 15.01.2016 17:27 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Dojemné drama Už teď mi chybíš režisérky Catherine Hardwicke se zabývá osudem dvou kamarádek z dětství, jejichž vztahem zamává ta skutečnost, že jedné z nich doktoři odhalí rakovinu.

Už teď mi chybíšRecenzoval/a Jan Varga dne 15.01.2016 17:27. Dojemné drama Už teď mi chybíš režisérky Catherine Hardwicke se zabývá osudem dvou kamarádek z dětství, jejichž vztahem zamává ta skutečnost, že jedné z nich doktoři odhalí rakovinu. Hodnocení: 3
Už teď mi chybíš
Miss You Already
Drama / Komedie / Romantický
Velká Británie, 2015 , 112 min.

Režie: Catherine Hardwicke
Scénář: Morwenna Banks
Kamera: Elliot Davis
Hudba: Harry Gregson-Williams
Herci: Drew Barrymore, Toni Collette, Dominic Cooper, Paddy Considine, Tyson Ritter, Mem Ferda, Noah Huntley, Jacqueline Bisset, Janice Acquah, Charlotte Ubben, Shola Adewusi, Honor Kneafsey, Anjli Mohindra, Ryan Lennon Baker, Joanna Bobin

Česká premiéra: 31.12.2015

Už teď mi chybíš hodnocení na Kinobox.cz: 70.76 %
Drew Barrymore, Toni Collette ve filmu Už teď mi chybíš / Miss You AlreadyMilly (Toni Collette) a Jess (Drew Barrymore) jsou nejlepší kamarádky už od základky. Obě se šťastně vdaly, přičemž Milly žije se svým mužem a dvěma dětmi v luxusním londýnském bytě, Jess bydlí s tím svým na hausbótu na Temži a o dítě se neúspěšně snaží. Pak se ale poštěstí a Jess otěhotní. Než se však stihne s novinkou pochlubit, tak se dozví, že Milly má rakovinu prsu...

Britské drama Už teď mi chybíš zpracovává několikero motivů, z nichž nejvýraznější jsou ty, co se zabývají na jedné straně tématem neotřesitelného přátelství dvou osobitých žen a na straně druhé traumatem z rakoviny a vyrovnáváním se z toho, že „vypadávají mi vlasy, chemoterapie nezabírá a doktoři odhadují, kolik mi zbývá času“. Minoritními motivy jsou radost ze života, umění brát nelehkou situaci také trochu s humorem, láska mezi partnery a podobně, zkrátka to, co byste od snímku s takovýmto námětem čekali.

Podobných filmů na toto téma přitom vznikl bezpočet a Už teď mi chybíš rozhodně nepřichází s ničím novým, co bychom už neviděli jinde. Všechny ty známé a povědomé elementy však zpracovává celkem slušně, není špatně natočený, ani hloupý, ani přehnaně citově vydírající (kromě scény, v níž Milly seznamuje svou dcerku s krutou realitou). Hlavně ho ale výrazně drží nad vodou ústřední ženské duo.

Fotografie z filmu Už teď mi chybíš / Miss You AlreadyToni Colette a Drew Barrymore se skvěle doplňují, snad i proto, že jejich postavy jsou tak rozdílné. Milly je exkluzivní dáma z vybrané společnosti, co ve vysokých podpatcích organizuje charitativní večírky a ráda na sebe upozorňuje, zatímco Jess je spíš pohodářka, co dává přednost teplákům a bačkorám a vedle výrazné a hlasité Milly je mírně upozaděná. V neprospěch filmu hraje to, že Milly je místy vylíčena jako nesympatická sebestředná mrcha, což je jí také její kamarádkou posléze vyčteno.

Jediná nadstavba spočívá v tom, že se film poměrně úspěšně snaží realisticky ukázat průběh nemoci včetně příznaků a důsledků v podobě vypadávání vlasů, postupného chřadnutí a jizev po chirurgických zákrocích, což nebývá v hollywoodském filmu úplně zvykem.

Snímek Už teď mi chybíš umně kombinuje smutný námět s lehkým humorem, s motivem neotřesitelného přátelství obou hrdinek pracuje moc hezky, a ačkoli není tak dobrý jako třeba tematicky příbuzný film 50/50, tak aspoň není tak snaživě slzopudný jako Hvězdy nám nepřály, takže citlivější divačky (a třeba i někteří diváci) se u něj mohou klidně dojmout a nemít přitom pocit, že je s nimi nějak přehnaně manipulováno.

Originální trailer filmu Už teď mi chybíš