S filmy podle videoher je kříž. Není lehké startovat ve stínu kultovních games, na které většina hráčské obce nedá dopustit, a k filmu tak vzhlíží s nedůvěrou, ale velkým očekáváním zároveň. Ve výsledku to totiž může dopadnou jen třemi způsoby: a) totálním průserem, b) naplněnou kapsou, ale tristní kvalitou a za c) zázrakem. První
Resident Evil v tomto ohledu balancoval někde mezi béčkem a céčkem, a i díky tomu se jeho sequelu
Resident Evil: Apokalypsa už od prvních záběrů měřilo přísnějším metrem.
Naneštěstí je to ve výsledku úplně jedno, protože film už od základů nefunguje. Je vlastně fuk, jestli jste viděli jedničku nebo dokonce hráli původní herní sérii. Ano, dočkáte se známých lokací (překvapivě dojde na kostel a přímo šokující je zařazení jedné scény na hřbitov...), ale tím pocta končí. V ostatních aspektech hraje prim zmar, přičemž první housle v téhle filmové kakofonii neúspěšně ladí Paul W.S. Anderson, bohužel již ne režisér, ale scénárista.
Pokud přihlédneme k "příběhu", tak z laboratoří Umbrella Corporation se šíří zombie a známý T-Virus, který má stejné účinky jako samotné kousnutí zombie = během několika málo minut jste živým nemrtvým cílem pro brokovnici či revolvery Milly Jovovich. Žánrově by tedy mělo jít o mix akční jízdy a hororu, ale nakonec je z toho bezcílná videoklipová onanie do haloweenského bloku MTV. Až v rámci této škatulky dokáže
Resident Evil: Apokalypsa obstát. Pokud čekáte (zombie) film, máte smůlu.
Bát a lekat se tedy nebudete. Naopak. Jediní dva lidé, kteří se u filmu evidentně klepali strachy, jsou kameramani Derek Rogers a Christian Sebaldt. Jak jinak si vysvětlit to, že pokaždé, když se před kamerou konečně objeví tvář nějakého toho zombíka, následuje okamžitý úprk kamery pryč a nedočkáte se ani sekundového referenčního záběru orodujícího za schopnosti maskéra? A s akcí je to v podstatě stejně bídné, přísnější měřítko snesou jen chvíle, kdy spolu bojují Alice a geneticky zmutovaný Matt, a snad i minutový nástup Mily Jovovich. Po něm jakoby celému týmu došly nápady. Pochválit tak lze jen casting za to, že do role Jill Valentine obsadil Siennu Guillory, která mi lehce připomněla zimomriavky při pohledu na Angelinu Jolie na plakátech k
Tomb Raiderovi.
Bohužel kvůli již zmíněným aspektům nelze příliš vyzdvihnout ani HD zážitek z filmu. Chaotický střih a neposedná kamera kazí zážitek vizuální a ten poslechový zase zcela ničí neustálý shluk výstřelů, explozí, hlasitých povelů a ještě hlasitější hudby. Každá ze zvukových stop zní skvěle, pokud dostane prostor k sólo existenci, ale k tomu bohužel dochází jen minimálně. Po většinu času jede vše naplno a audio složka se tak spíše stává rušivým elementem než vhodným nástrojem pro stylizaci děje.
Obraz a podání barev je sice excelentní, ale toho si pro změnu užijete asi jednu minutu - při statických záběrech na Racoon City ve dne by se dalo ukořistit i pár až referenčních záběrů. Obzvláště typické americké domy se zahradou jsou podány neuvěřitelně působivě a dávají vyniknout dokonalosti HD televizorů. Zbytek děje se však odehrává ve tmě a ač i podání tmavých odstínů je přehledné a věrohodné, film je utopen v černé a HD zážitek je tak silně utlumen. Jediným nezpochybnitelným přínosem celého disku tak je fakt, že neobsahuje žádné bonusy, protože není nic horšího než bonusový materiál k filmu, který nefunguje.
TECHNICKÁ SPECIFIKACE:
Zvuk: 5.1 PCM
Jazyky: angličtina, čeština
Titulky: české
Obraz: 16:9; 2.40:1