Paul W.S. Anderson je tvůrce, jehož tvorbu by bylo nemístné posuzovat s ohledem na požadavky klasického hollywoodského vyprávění. Vždy u něj byly podstatné atrakce - děj nikam neposunující, technologické vlastnosti a trikové schopnosti média demonstrující sekvence. Jím režírované díly Resident Evil přebíraly postupy videoher co do řešení prostorových vztahů (Resident Evil: Afterlife) a úrovňové výstavby (Resident Evil: Odveta). Jeho ostatní projekty byly o tyhle pozoruhodné vztahy a vlivy mezi různými médii ochuzeny (zato jim nechybělo béčkové kombinování ikonických výjevů a vývojových vzorců i zvratů ve vyprávění z jiných filmů), ale jeho dumasovská adaptace Tři mušketýři si zase vystačila s prozkoumáváním možností 3D. U Pompeii taktéž nepůjde o příběh, který je derivátem několika historických epik (otrok-gladiátor Milo se zamiluje do vysoce postavené ženy), ale o ozvláštnění žánru kostýmního velkofilmu jeho kombinací s katastrofickou podívanou (Pompejím hrozí výbuch Vesuvu, Milo tak stihne zachránit nejenom svou milovanou, ale pomstít se i muži, který zabil jeho rodinu). Fetišisticky tak nebude nasnímán jenom ústřední pár v podání Kita Haringtona a Emily Browningové a známé osobnosti ve vedlejších rolích jako Kiefer Sutherland, Jared Harris, Carrie-Anne Mossová, Jessica Lucasová a Paz Vegová, ale i spousta mrtvých těl. A to vše samozřejmě ve třetím rozměru, u kterého nepůjde o vtažení diváka dovnitř prací s více plány najednou, ale o uhlíky létající do publika.
Teaser můžete zhlédnout níže, ale nedoporučujeme ho milovníkům žánru historických epik, kteří mají v oblibě Spartaka, Ben Hura či Gladiátora, a těm, kteří upřednostňují klasicky odvyprávěná díla s pevnou vazbou mezi příčinou a následkem před vršením atrakcí.












