Nejnemožnější britský tajný agent Johnny English (opět Rowan Atkinson), toho času na agentské penzi a povoláním učitel, se po sedmi letech vrací do akce. Když se totiž Anglie stane obětí kyberterorismu a identity všech zaměstnanců tajných služeb jsou kompromitovány, je třeba vytáhnout ze zálohy někoho ze staré školy, aby škůdce vypátral podle hesla: „Digitálního padoucha lze dopadnout jen analogovými metodami.“
Celkově je tudíž humor ve filmu Johnny English znovu zasahuje již poněkud unavený a vyčpělý a z velké části předvídatelný. Rowan Atkinson sice pořád víceméně zvládá dělat „beanovskou komiku“, ale skečů ve stylu pana Beana film příliš mnoho nenabízí – nechat hrdinu vypít drink tak, aby se mu v nose zachytilo paraplíčko, nebo nechat ho v přestrojení za číšníka flambovat krevety, aby se lekl ohně a rozsypal krevety po podlaze, ještě nelze považovat za skeč, natož za dobrý skeč. Většinu filmu se tudíž Rowan Atkinson jen šklebí, a když se po něm chce něco fyzicky náročnějšího (třeba tancovat na diskotéce), působí to nepříjemně divně.
Scénář k filmu sice napsal William Davies, který se scenáristicky podílel i na obou předchozích dílech (a Atkinson tentokrát také přicmrndával), ale režijně jde o dílo televizního režiséra Davida Kerra, který natočil tento snímek ve svých padesáti letech jako svůj celovečerní kino-debut. To možná vysvětluje, proč třetí Johnny English působí spíš jako komedie, které se natáčely před dvaceti až třiceti lety, a proč kvůli své celkové tvůrčí lenosti, nenápaditosti a zastaralosti nesnese srovnání ani se svými předchozími díly (svižnějšími a vynalézavějšími), natož pak aby snesl srovnání se svými vzory v seriózním špionském žánru.
Všechno tudíž odkazuje k tomu, že tvůrci filmu jsou staromilci, co neměli dost peněz na pořádné akční scény, ale bohužel ani dost nápadů a snahy přijít s něčím novým. Symptomatický je i jejich postoj k novým technologiím, které jsou prezentovány jako nástroj zla, a jimž většina postav ve filmu nerozumí – včetně hlavního hrdiny, jehož nepřizpůsobivost vůči moderním výdobytkům tvůrci velebí coby ctnost (dokonce ho ve finále snímku obléknou do středověkého brnění, aby zveličili, že je hrdinou staré doby). Hrdinou, jenž je obecně považován za neschopného blbce, který všechno zkazí a úspěchu dosáhne vždy jen omylem díky náhodným souhrám okolností, ale zároveň je v závěrečných scénách chválen britskou premiérkou (překvapivě křečovitá Emma Thompson) jakožto reprezentant těch správných britských hodnot a kvalit.[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]











