Život Olgy (Klára Issová) sleduje snímek Zoufalé ženy dělají zoufalé věci po zhruba čtyřicet let – od jejího problematického příchodu na svět až po stav, kdy vystřídala několik chlapů, vdala se a rozvedla, má vystudovanou psychologii a dospělého syna a toho pravého životního partnera stále ne a ne najít.- Halina Pawlowská je ve filmu cca tři vteřiny a hraje Rusku.
- Klára Issová ukáže nahá prsa několikrát, v součtu na cca deset vteřin.
- To mini-prasátko, co je na plakátu, se ve filmu vyskytuje pouze na fotografii.
Hlavní hrdinka Deníku Bridget Jonesové měla přitom podobné vlastnosti, také byla těžkopádným magnetem na trapasy a na rozdíl od atraktivní a přirozeně líbivé Olgy byl pro ni navíc další překážkou i její nevábný fyzický vzhled. Pro ženské divačky pak bylo lehké se s ní identifikovat, protože tematizovala a zveličovala onu nespokojenost s vlastními nedostatky i rozpaky z prekérních situací, které všechny zažily na vlastní kůži, a kvůli kterým si samy někdy připadaly jako ona. Mužští diváci se možná necítili až tak osloveni, ale bohatě jim to vynahradilo dostatečné množství kvalitního humoru.
Některé vtipy by přitom mohly i zapůsobit, kdyby je film líně nerecykloval a nenechával zaznít opakovaně, a některé anekdotické scénky (viz nakupování nových kalhot), by mohly být i úsměvné, kdyby je Filip Renč nelítostně nezabil hned v zárodku tím, že po vyslovení pointy okamžitě následuje Olžin pohled přímo do kamery, nebo v ještě horším případě nájezd kamery přímo do jejího vyjeveného obličeje. Další humor se film neúspěšně snaží dojit z karambolů hlavní hrdinky tím způsobem, že když jede na kole, tak samozřejmě přepadne přes řídítka, když nasedne do lodičky, tak se z té lodičky vyklopí, a když zaslechne jméno muže, který se jí líbí, tak spadne ze židle.
Jinak formálně snímek vypadá hodně podobně jako Renčův Román pro ženy, a to jak z hlediska vizuální drahoty na plátně (velmi slušné technické aspekty jsou známkou toho, že tvůrci měli na film dostatek peněz, tudíž ta skutečnost, že výsledek dopadl takhle hrozně, jej činí ještě smutnějším), tak co do nekvality adaptace knižní předlohy, což souvisí hlavně s Renčovou velmi špatnou komediální režií a mizernými schopnostmi Haliny Pawlowské napsat scénář podle vlastní knihy (za předpokladu, že výsledná podoba filmu odpovídá scénáři).
Kromě toho, Román pro ženy také v podstatě neměl souvislý děj a rozpadal se do izolovaných scének, ale aspoň se v něm daly sem tam nalézt nějaké trošičku zajímavé postavy nebo slušné herecké výkony (Simona Stašová) či pozoruhodné dějové zvraty (vztah hlavní hrdinky a postavy Marka Vašuta). Film Zoufalé ženy dělají zoufalé věci neobsahuje nic z toho – jeho postavy jsou všechny na hranici stereotypních plochých idiotských karikatur (a dost je jich i za tou hranicí) a místo alespoň trochu přijatelného herectví zbyla jen křeč, hihňání, křepčení, kulení očí a jiné přehrávání všeho druhu (nejlepší je nakonec asi Aneta Krejčíková v roli Olžiny kamarádky, Klára Issová zas ledacos zamázne roztomilým bezbranným kukučem).[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]











