Původně pětičlenný sehraný tým tankistů se musí vyrovnat se smrtí jednoho z řidičů, kterého má záhy nahradit zelenáč Norman Ellison (Logan Lerman), jenž ve válce dosud působil ve funkci písaře. Oboustranné antipatie se dají doslova krájet, ale válka na nikoho nečeká a Fúrie má před sebou další z krvavých misí, při níž se bude muset postavit mnohonásobné přesile v bitvě, která sice nerozhodne válku, ale pro jejich životy se ukáže jako klíčová. Ayer se zaměřil na příběh, který učebnice dějepisu nezmiňují tučným písmem. K jeho napsání se inspiroval jen jednotlivými výpověďmi válečných veteránů, s nimiž se setkával v přípravné fázi filmu, avšak příběh je z velké části úplně smyšlený. A tak vznikla zápletka, která zdánlivě nemá začátek ani konec, nevede odnikud nikam, v podstatě jen skládá jednotlivé scény za sebe. A to je kupodivu jeden z těch nejzajímavějších aspektů filmu.
Jde sice o hollywoodský snímek, takže se místy snaží hrát na emoce, nutí vás tajit dech v dramatických přestřelkách, ale to všechno tak nějak přiměřeně a v nenucené formě. Když se k tomu připojí syrové záběry bojiště, na jejichž autenticitě si dal Ayer opravdu záležet, najednou koukáte na film, kterému věříte tolik, až vás to samotné překvapí.
Kromě výborně napsaných dialogů a mimořádné kamery jsou to však především herci, kteří filmu propůjčují tvář. Od začátku filmu je hlavní pozornost upřena na Wardaddyho, jehož plynulá němčina bez výraznějšího přízvuku perfektně dokresluje jeho postavu válečného veterána, který se i po letech zkušeností přesto bojí smrti. Postupně se však těžiště přesouvá od jednoho tankisty, kteří si za léta bojů nesou vlastní pohnutý osud a výstižnou válečnou přezdívku, k druhému.
Střelec Boyd "Bible" Swan (Shia LaBeouf) je přes svou nemilosrdnou mušku hluboce věřící muž, naopak jeho pravá ruka, nabíječ Grady "Coon-Ass" Travis (Jon Bernthal), si nejradši užije pořádný masakr a opuštěné německé ženy. Roli mexického Američana jménem Trini "Gordo" García napsal Ayer přímo na míru herci Michaelu Peñovi, s nímž už dříve spolupracoval na filmu Patrola.
A pak zbývá už jen samotný nováček Norman, jehož očima vnímá divák příběh samotný, když se klepe v útrobách tanku při plné ofenzivě tváří v tvář smrti. Jeho postava má ve filmu pozoruhodný vývoj od zbabělého kluka po skutečného člena tankové posádky, který se v závěru filmu také dočká svého válečného přízviska. Výkon Logana Lermana byl jedním z největších překvapení celého filmu a troufám si tvrdit, že postava Normana je nejambicióznější role jeho dosavadní kariéry.