Italský snímek Più buio di mezzanotte, známější pod anglickým názvem Darker Than Midnight, bude k vidění na festivalu v Cannes ve dvou sekcích. Jednak v rámci Týdne kritiky (Critic´s Week), jednak bude uveden v soutěži, a tak se bude ucházet o Caméra d'Or (Zlatou palmu). Kombinace je to jistě slibná, ale otázkou je, jestli rok po Život Adéle bude úspěšný další queer film (ačkoliv Kechicheho lesbické drama je spíše neheterosexuálním dramatem, než že by mu slušelo označení queer chápající lidskou identitu mnohem komplexněji).
Darker Than Midnight pojednává o čtrnáctileté(m) Davide, jehož/jejíž genderová nevyhraněnost popouzí otce natolik, že to vede k častým hádkám v domácnosti. Utíká tak do veřejného parku Villa Bellini, který se od zbytku města liší tím, že jsou v něm společenští vyděděnci a vyvrhelkyně. Davide je jimi přijat(a) a docela rychle zapadne mezi pasáky a prostituty, ale dvojí život mezi předsudečnou domácností a nočním parkem je z dlouhodobého hlediska neudržitelný.
Alespoň tak by se dala v krátkosti převyprávět synopse, která velkou spoustu témat spojuje do jednoho celku. Otázkou je, jestli se to podaří snímku samotnému, protože samo hledání genderové a sexuální identity, případně její (ne)přijetí okolí, by vystačilo na samostatný film. A co když se k tomu přidá ještě prostitutce? Nezbývá, než si počkat na první ohlasy z Cannes (ačkoliv kritici snímku docela věří) a případné uvedení na Mezipatrech.
P. S. Anglicky otitulkovaná upoutávka se spustí po krátkém promu.