Producenti, mezi kterými byli i Leonardo DiCaprio a Ridley Scott, museli být velmi naivní, pokud doufali v divácký úspěch takovéhoto filmu. Může je snad těšit jen to, že při nákladech 22 milionů dolarů nepřišli o moc (ztráty z amerického trhu nakonec alespoň vykompenzovaly tržby ze zámoří). Každopádně Out of the Furnace je jedním z finančních propadáků minulého roku. Je také typickým příkladem filmu, jaké vzniknou poté, co jeho režisér dostane volnou ruku po úspěchu svého předchozího, a je jedno jestli debutového filmu. Cooper si vybral opravdu "atraktivní" látku a kromě toho si mohl vybrat i hvězdné herecké obsazení, které byste jinak v autentických lokacích zapadlého pensylvánského maloměsta sotva našli. Vedle již zmíněných tu narazíte ještě na Foresta Whitakera nebo Sama Sheparda. Těch hvězd je tu "na place" až příliš a snímku to paradoxně spíše škodí, neboť vedle neherců v autentickém prostředí příliš vynikají, i přes svůj "ušmudlaný" zevnějšek, nemluvě o tom, že někteří (Whitaker, ale i Dafoe a Saldana) tu víceméně nemají co hrát. Hollywood se tu až příliš okatě snaží o realistický příběh se sociálním podtextem a zároveň o drsný thriller o pomstě. Ke cti Coopera lze ale uvést, že po filmařské stránce, je Out of the Furnace zvládnutý velmi slušně. Autentické lokace jsou nasnímané pěkně (zvláště velké celky města) a hudební podkres včetně titulní skladby je rovněž jedním z kladů. Vše ale sráží tuctová story a možná také Cooperova snaha udělat z Out of the Furnace jakýsi realistický portrét doby ve stylu Lovce jelenů. Několik styčných bodů by zde s tímto legendárním protiválečným opusem bylo. Kromě zasazení do podobného prostředí a scény s Baleovou postavou na lovu (na jelena), je to také až příliš nápadná podobnost v zápletce a osudech postav. Ruskou ruletu vystřídali pěstní souboje, ale fatální a zbytečná smrt z toho plynoucí tu je také. Je jasné, že Cooperovy ambice sahaly výše než jen k obyčejné žánrovce nebo tuctovému thrilleru, každopádně příště by měl být u výběru námětu obezřetnější, aby svůj talent nevyčerpal na klišovitých a omletých příbězích. Ta finanční ztráta nakonec může Coopera mrzet ze všeho nejméně. Horší by bylo, kdyby se i příště pustil do v podstatě zbytečných záležitostí jako je právě Out of the Furnace, která nepotěší ani diváky ani producenty.