V jakémsi dělnickém zapadákově v Pensylvánii, které se jmenuje North Braddock žije Russell Baze (Christian Bale), který zde pracuje v místní ocelárně a chodí s přítelkyní Lenou (Zoe Saldana). Vše by klapalo jako obyčejně, kdyby Russell neměl problémového bráchu Rodneyho (Casey Affleck). Rodney je aktivní veterán z Iráku a kromě traumat má ještě problémy s dluhem u místního lichváře a majitele baru Johna Pettyho (Willem Dafoe). Ten zase dluží nějaké peníze drogovému dealerovi Harlanovi DeGroatovi (Woody Harrelson). Zatímco Russell při nešťastné autonehodě zaviní smrt nevinných lidí a jde (na čas) do vězení, Rodney se zaplete do ilegálních pěstních soubojů s Harlanovou partou. Další neštěstí na sebe dlouho nenechá čekat.
Příběh Out of the Furnace je z druhu těch, na které příhodně sedí označení "těžká depkárna". K tomu si můžeme připočíst fakt, že celá story o dvojici rozdílných bratrů, válečných traumatech, ilegálních pěstních soubojích a pomstě je zoufale nepůvodní a již tisíckrát viděná. Když ještě přidáme zasazení do nepříliš atraktivních "kulis" průmyslového městečka, které je cokoliv, jenom ne divácky přitažlivé, máme tu na hromadě hned několik zaručených ingrediencí, které filmové hity nedělají. Producenti, mezi kterými byli i Leonardo DiCaprio a Ridley Scott, museli být velmi naivní, pokud doufali v divácký úspěch takovéhoto filmu. Může je snad těšit jen to, že při nákladech 22 milionů dolarů nepřišli o moc (ztráty z amerického trhu nakonec alespoň vykompenzovaly tržby ze zámoří). Každopádně Out of the Furnace je jedním z finančních propadáků minulého roku.
Je také typickým příkladem filmu, jaké vzniknou poté, co jeho režisér dostane volnou ruku po úspěchu svého předchozího, a je jedno jestli debutového filmu. Cooper si vybral opravdu "atraktivní" látku a kromě toho si mohl vybrat i hvězdné herecké obsazení, které byste jinak v autentických lokacích zapadlého pensylvánského maloměsta sotva našli. Vedle již zmíněných tu narazíte ještě na Foresta Whitakera nebo Sama Sheparda. Těch hvězd je tu "na place" až příliš a snímku to paradoxně spíše škodí, neboť vedle neherců v autentickém prostředí příliš vynikají, i přes svůj "ušmudlaný" zevnějšek, nemluvě o tom, že někteří (Whitaker, ale i Dafoe a Saldana) tu víceméně nemají co hrát. Hollywood se tu až příliš okatě snaží o realistický příběh se sociálním podtextem a zároveň o drsný thriller o pomstě.
Ke cti Coopera lze ale uvést, že po filmařské stránce, je Out of the Furnace zvládnutý velmi slušně. Autentické lokace jsou nasnímané pěkně (zvláště velké celky města) a hudební podkres včetně titulní skladby je rovněž jedním z kladů. Vše ale sráží tuctová story a možná také Cooperova snaha udělat z Out of the Furnace jakýsi realistický portrét doby ve stylu Lovce jelenů. Několik styčných bodů by zde s tímto legendárním protiválečným opusem bylo. Kromě zasazení do podobného prostředí a scény s Baleovou postavou na lovu (na jelena), je to také až příliš nápadná podobnost v zápletce a osudech postav. Ruskou ruletu vystřídali pěstní souboje, ale fatální a zbytečná smrt z toho plynoucí tu je také.
Je jasné, že Cooperovy ambice sahaly výše než jen k obyčejné žánrovce nebo tuctovému thrilleru, každopádně příště by měl být u výběru námětu obezřetnější, aby svůj talent nevyčerpal na klišovitých a omletých příbězích. Ta finanční ztráta nakonec může Coopera mrzet ze všeho nejméně. Horší by bylo, kdyby se i příště pustil do v podstatě zbytečných záležitostí jako je právě Out of the Furnace, která nepotěší ani diváky ani producenty. 









