V minulých letech musel filmový fanoušek čekat až na Superbowl, kdy se během reklamního bloku studia vytasila se spoty na očekávané blockbustery. Tento rok se ale studia rozhodla zveřejnit je předem.
![Andrew Garfield ve filmu / The Amazing Spider-Man 2](/img/36194.jpg)
Paramount, stejně jako v případě přechodu na
digitální distribuci, má prvenství ve zveřejnění
Superbowl spotu ještě před víkendovým utkáním. Důvodem může být strach z komerčního potenciálu snímku
Noe, protože
Russell Crowe již nemá takovou star power jako za časů
Gladiátora, režisér
Darren Aronofsky je znám spíše klubovým divákům a biblické epiky na rozdíl od 50. let minulého století netáhnou. Značky ale "internetovou předpremiéru" mohou využít k navýšení publicity a k nasazení nezkrácené verze, jako tomu bylo v případě
reklamy na automobil propagovaný Morpheem. Jiným faktorem může být odliv diváků od televizních obrazovek k internetu, protože došlo k zásadní proměně sledovacích návyků.
Sony Pictures ovšem popsanou strategii proměnilo, když se rozhodlo zpřístupnit pouze první polovinu spotu pokračování komiksové adaptace
The Amazing Spider-Man 2. Předpokladem je, že kdo bude chtít vidět "zbytek", bude muset zasednout k televizní obrazovce a sledovat Superbowl, případně si počkat, až se na net dostane i druhá polovina. V první se dočká sestřihu již z traileru známého materiálu s několika novými záběry, jejichž screenshoty budou kolovat po síti a budou rozebírány fanoušky (podoba Green Goblina, akce v ulicích s raketami).
![Emma Stone ve filmu / The Amazing Spider-Man 2](/img/36197.jpg)
A protože se studia snaží na Superbowlu prezentovat své potenciální hity co nejatraktivněji za co nejkratší dobu, nepřekvapí, že v upoutávce na
Amazing Spider-Man 2 dominují tzv. money-shoty (záběrů dokazujících, že do produkce bylo nalito velké množství peněz, a tak se divák dočká atraktivních záběrů). Vedle toho se důmyslně čerpá z konvencí seriálů: spot skončí v nejnapínavější moment (tzv. cliffhanger), když Spider-Man/Peter Parker zachraňuje svou přítelkyni Gwen, přičemž není jisté, jestli z toho oba vyváznou živí. Na pokračování si bude nutné počkat do Superbowlu.
První část Superbowl spotu k filmu Amazing Spider-Man 2.