The Twilight Zone byl fenoménem ještě předtím, než se slovo "Twilight" stalo kvůli sérii adaptací knih Stephenie Meyerové urážkou estetických kvalit díla. Televizní seriál Roda Serlinga měl premiéru na stanici CBS v roce 1959 a sázel na tehdejší oblibu sci-fi námětů, které reflektují společenské klima. Po vzoru tehdy populárních Příběhů Alfreda Hitchcocka k nim přidal úvod a odvážně se rozhodl pro překvapivá zakončení, která se stala neoddělitelnou součástí pořadu. Po pěti sezónách ale seriál roku 1964 skončil, až o víc jak dvacet let později (1985) se dočkal obnovení, kterému dopomohla filmová antalogie (1983), ve které jednotlivé povídky režírovali John Landis, Steven Spielberg, Joe Dante a George Miller. Poslední reinkarnace se pořad dočkal před více než deseti lety (2002), ale ta byla ze všech nejméně - divácky i kriticky - úspěšná.
U nás sice původní série (pod názvem Pásmo soumraku) i její revivaly (pojmenované Zóna soumraku) byly v televizi uvedeny, ale nikdy se nestaly součástí popkulturního dědictví jako ve Spojených státech. Byla to právě Serlingova show, které za svou existenci vděčí pořady jako Neuvěřitelné příběhy, Krajní meze či Věřte nevěřte - a veliký vliv na svou tvorbu jí přiznává vedle Stevena Spielberga i J.J. Abrams. Není proto divu, že se Hollywood snaží o celovečerní filmovou verzi. Původně měla být režírována Mattem Reevesem, ale ten dal po Abramsem produkovaném Monstru nakonec přednost pokračování Zrození planety opic. Scenárista Anthony Peckham, jehož jméno je příslibem moderního přístupu ke staré látce, ovšem zůstal.
Teď má ale DiCapriova produkční společnost Appian Way spolu s konglomerátem Warner Bros., k němuž je přidružena, zájem o Josepha Kosinského. Ten pokračováním TRONa a vlastním projektem Nevědomí předvedl, že mu nedělá problém natočit mládeži přístupné sci-fi, které své vývojové vzorce vyprávění přebírá ze spřízněných žánrových klasik a kultů let minulých. A k tomu má cit pro sladění obrazové a hudební složky i schopnost pečlivě navrhnout fikční svět budoucnosti. Zatím se neví, jestli se do celovečerní podoby bude předělávat jedna z epizod, či se film zaštítí známou značkou a přijde s originálním námětem. Prosákly pouze zprávy, že scenáristé pracují na přizpůsobení díla Kosinského naturelu.
Přijde vám jako vhodné volba pro danou látku?