The Twilight Zone byl fenoménem ještě předtím, než se slovo "Twilight" stalo kvůli sérii adaptací knih
Stephenie Meyerové urážkou estetických kvalit díla. Televizní seriál
Roda Serlinga měl premiéru na stanici CBS v roce 1959 a sázel na tehdejší oblibu sci-fi námětů, které reflektují společenské klima. Po vzoru tehdy populárních
Příběhů Alfreda Hitchcocka k nim přidal úvod a odvážně se rozhodl pro překvapivá zakončení, která se stala neoddělitelnou součástí pořadu. Po pěti sezónách ale seriál roku 1964 skončil, až o víc jak dvacet let později (1985) se dočkal obnovení, kterému dopomohla filmová
antalogie (1983), ve které jednotlivé povídky režírovali
John Landis,
Steven Spielberg,
Joe Dante a
George Miller. Poslední reinkarnace se pořad dočkal před více než deseti lety (2002), ale ta byla ze všech nejméně - divácky i kriticky - úspěšná.
U nás sice původní série (pod názvem
Pásmo soumraku) i její revivaly (pojmenované
Zóna soumraku) byly v televizi uvedeny, ale nikdy se nestaly součástí popkulturního dědictví jako ve Spojených státech. Byla to právě Serlingova show, které za svou existenci vděčí pořady jako
Neuvěřitelné příběhy, Krajní meze či
Věřte nevěřte - a veliký vliv na svou tvorbu jí přiznává vedle Stevena Spielberga i
J.J. Abrams. Není proto divu, že se Hollywood snaží o celovečerní filmovou verzi. Původně měla být režírována
Mattem Reevesem, ale ten dal po Abramsem produkovaném
Monstru nakonec přednost pokračování
Zrození planety opic. Scenárista
Anthony Peckham, jehož jméno je příslibem moderního přístupu ke staré látce, ovšem zůstal.
![Joseph Kosinski při natáčení filmu TRON: Legacy 3D / TRON: Legacy](/img/8399.jpg)
Teď má ale
DiCapriova produkční společnost Appian Way spolu s konglomerátem Warner Bros., k němuž je přidružena, zájem o
Josepha Kosinského. Ten pokračováním
TRONa a vlastním projektem
Nevědomí předvedl, že mu nedělá problém natočit mládeži přístupné sci-fi, které své vývojové vzorce vyprávění přebírá ze spřízněných žánrových klasik a kultů let minulých. A k tomu má cit pro sladění obrazové a hudební složky i schopnost pečlivě navrhnout fikční svět budoucnosti. Zatím se neví, jestli se do celovečerní podoby bude předělávat jedna z epizod, či se film zaštítí známou značkou a přijde s originálním námětem. Prosákly pouze zprávy, že scenáristé pracují na přizpůsobení díla Kosinského naturelu.
Přijde vám jako vhodné volba pro danou látku?