© Movieplayer
Hlavním hrdinou je detektiv Danny Rourke, který nedávno přišel o dceru, která zmizela neznámo kam a jediné, co ho drží při životě, je jeho práce. O to větší překvapení pro něj je, když je přivolán k bankovní loupeži, jejíž pravděpodobný pachatel může mít s případem jeho dcery něco společného. Navíc při celé akci dojde ke zvláštním událostem, které úplně ohnou realitu a je záhadou, jak se vůbec mohly stát. Detektiv tak velmi brzy zabředne do kauzy, která mu úplně změní vnímání jeho světa a možná ho zavede až za jeho hranice.
© Variety
A právě v tom je kámen úrazu, protože s přibývajícím časem se Rodriguez v příběhu, který napsal už před dvaceti lety, což je na něm v určité naivitě trochu znát, začíná ztrácet, viditelně si půjčuje prvky z jiných podobných a mnohdy lepších žánrovek a vrší na sebe poměrně absurdní zvraty, které místy nedávají smysl. Ty vyvrcholí v samotném závěru, který je lehce překombinovaný a malinko popírá fungování světa tak, jak bylo celou předchozí dobu vysvětlováno. I díky příjemně krátké stopáži jsou ale podobné zvraty relativně snesitelné a nikdy nepůsobí vyloženě směšně.
Hypnotik tak rozhodně není špatný film, jen doplatil na to, že měl evidentně vyšší ambice, než nakonec dokázal naplnit a rád by se zařadil po bok těch nejznámějších thrillerů s šokující pointou. Platí ale, že k tomu má poměrně daleko a ve výsledku je "jen" neškodnou a snadno zapomenutelnou jednohubkou, která se vykouří z hlavy dřív, než opustíte sál. A ačkoli se tomu její tvůrce v posledních letech trochu brání, stále se ukazuje, že úplně nejlépe mu je v nízkorozpočtových a jen minimálně amibicózních počinech, které si na nic nehrají, krev v nich teče proudem a opírají se o značnou nadsázku.