Za vznikem amerického hororu Nenávist je původně japonská hororová série Džuon (jejíž první díl vyšel v roce 2000), na kterou Američané celkem záhy zareagovali prostřednictvím několika předělávek, z nichž první dva díly byly v letech 2005 a 2007 uvedeny pod tituly Nenávist a Smrtící nenávist 2 i v českých kinech. Po třinácti letech se nyní Nenávist do našich kin vrací v modernějším kabátě, ve zřejmém pokusu o restart, který ale prakticky nepřináší nic nového a jen recykluje starý, okoukaný a již několikrát přežvýkaný materiál.
Nelineární vyprávění obsahující obrovské množství flashbacků je na snímku tím zdaleka nejzajímavějším, nicméně i tak jde pouze o ozvláštnění, které filmu nepřidává žádnou pointu, pouze trochu zamotává jeho příběh (v němž se zřejmě zamotali i sami tvůrci – pokud jsem to správně pochopil, tak jedna žena musela stát v kuchyni s uříznutými prsty a krvácející rukou nejméně několik týdnů, než byla v tomto stavu nalezena).
Největším prohřeškem je nicméně to, že režisér a scenárista Nicolas Pesce (původně nezávislý tvůrce hororů) v Nenávisti téměř nijak nepracuje s napětím a většinu hororových scén staví na lekačkách (ticho a tma a najednou nějaký bubák hlasitě zařve do kamery), které jsou nicméně poměrně funkční a celkem hezky budované, takže pokud si v hororech ujíždíte právě na tomhle, pak vás Nenávist v tomto ohledu pravděpodobně uspokojí. Zároveň je vidět, že Nicolas Pesce ctil původní materiál a sem tam na něj odkazuje (ať už úvodem, zasazeným do Japonska, nebo prostřednictvím určitých rekvizit), což mu slouží ke cti, byť by ale bylo mnohem lepší, kdyby třeba přišel kromě toho i s něčím inovativním.[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]










