Bluray recenze: Rocketman je životopisný muzikál se skvělým Taronem Egertonem

Vydáno: 30.10.2019 12:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Životopisný muzikál o zpěvákovi Eltonu Johnovi Rocketman vychází na DVD, Blu-Ray a UHD 4K s našlapanými bonusy, v nichž se nezapomíná ani na milovníky karaoke.

RocketmanRecenzoval/a Jan Varga dne 30.10.2019 12:00. Životopisný muzikál o zpěvákovi Eltonu Johnovi Rocketman vychází na DVD, Blu-Ray a UHD 4K s našlapanými bonusy, v nichž se nezapomíná ani na milovníky karaoke. Hodnocení: 3.5
Rocketman
Rocketman
Drama / Muzikál / Hudební / Biografie
USA, 2019 , 121 min.

Režie: Dexter Fletcher
Scénář: Lee Hall
Kamera: George Richmond
Herci: Taron Egerton, Jamie Bell, Richard Madden, Bryce Dallas Howard, Gemma Jones, Steven Mackintosh, , , Kit Connor, Charlie Rowe, , , , Tate Donovan, Sharmina Harrower

Česká premiéra: 30.05.2019

Taron Egerton ve filmu Rocketman / Rocketman
Rocketman je životopisným filmem o zpěvákovi Eltonu Johnovi, na němž je zajímavé jednak to, že jej natočil britský režisér Dexter Fletcher, který předtím dodělával snímek Bohemian Rhapsody po odchodu jeho režiséra Bryana Singera, a zároveň tím, že jde o dramatický muzikál, který je nadsazený, stylizovaný a ne vše v něm nutně odpovídá skutečnosti.

Příběh je uvozen tím, že Elton John vypráví o svém životě v protialkoholní léčebně, od čehož se odvíjí děj filmu (a je tudíž ospravedlnitelné, když si sem tam něco přikrášlí nebo poupraví). Výborně (opravdu skvěle) ho hraje Taron Egerton, jenž si s reálným Eltonem Johnem zahrál ve filmu Kingsman: Zlatý kruh. Taron dokonce i nazpíval spoustu Eltonových písniček, které byly pro film znovu nahrány s novými aranžmá. Výtečně jej doprovázejí ve vedlejších rolích Bryce Dallas Howard (v roli jeho matky), Jamie Bell, či Richard Madden.

Taron Egerton ve filmu Rocketman / RocketmanFilm se zaobírá obdobím od Eltonova dětství do zhruba pětatřiceti let a kromě strmého vzestupu na žebříčku popularity a s tím spojené slávy se zaobírá i osobními problémy hlavního hrdiny, jeho utajovanou sexuální orientací, drogovou a alkoholovou závislostí i rodinnými a partnerskými problémy. Natočen je dravě a energicky, zároveň však lehkou rukou a v příjemném, nepříliš uspěchaném tempu, s několika neotřelými nápady. Ne každému pravděpodobně sedne jeho muzikálová stylizace, jinak ale jde o poutavou podívanou jak pro fanoušky Eltona Johna, tak pro diváky, kteří toho o něm vědí jen málo a znají třeba jen pár písniček.

Blu-Ray:

BD obal filmu Rocketman / RocketmanFilm Rocketman vychází na DVD, Blu-Ray i ve verzi +BD se 4K verzí obrazu. Blu-Ray a UHD verze jsou napěchovány identickými bonusy, ty na DVD jsou o něco střídmější. Menu je v angličtině, všechny bonusy jsou nicméně přesto obdařeny podporou českých titulků (včetně zpívaných částí). Celkem nabízejí více než 75 minut videomateriálů a dostane se i na fanoušky karaoke.

Z bonusových materiálů je předně potřeba zmínit trojici krátkých dokumentů a filmů o filmu, které se zaobírají vznikem filmu a jeho realizací. Segment It´s Going To Be A Wild Ride: Creative Vision (Bude to divoká jízda: Tvůrčí vize) je klasickým filmem o filmu, v němž o počátcích jeho vzniku mluví přímo režisér Dexter Fletcher, producent Matthew Vaughn i samotný Elton John (ten sedí u stolku s Taronem Egertonem, aby to vypadalo jako rozhovor jich dvou).

Taron Egerton, Jamie Bell ve filmu Rocketman / RocketmanDokument Larger Than Life: Production Design & Costuming (Nadživotní styl: Výprava a kostýmy) je věnován práci s filmovými kostýmy a s natáčecími lokacemi, ať už jde o zařizování interiérů nebo prostorných londýnských exteriérů – to vše za doprovodu spousty záběrů z natáčení, v nichž je patrné, jak se realizovaly konkrétní scény. Více než jedenáctiminutový filmeček Music Reimagined: The Studio Sessions (Nová tvář hudby: Studiové seance) pak pozůstává ze záběrů z nahrávání písniček (a záznamů toho, jak je Taron Egerton v nahrávacím studiu zpívá) a z rozhovorů tvůrců o tom, jak k Eltonovým hitům přistupovali a jak vznikaly jejich nové verze.

Součástí bonusů je i čtveřice prodloužených muzikálových čísel, tedy jejich nesestříhaných verzí, které byly pro použití ve filmu příliš dlouhé (což je doplněno úvodem Dextera Fletchera, který vám v něm vysvětlí, na co se to díváte). Podobným úvodem je opatřen i soubor deseti vynechaných a prodloužených scén, které nejsou muzikálové. Následuje sekce Rocketman Jukebox: Jump Straight to The Music, v níž se nalézají všechny písničkové sekvence z filmu (celkem jich je 23), které zastávají funkci playlistu doplněného o obrazový doprovod.

Richard Madden, Bryce Dallas Howard, Taron Egerton ve filmu Rocketman / RocketmanPod titulkem Rocketman: Lyric Companion: Sing-Along with Select Song se nachází nabídka třinácti písniček z filmu, které si můžete spolu s Taronem Egertonem sami zazpívat – k tomuto účelu slouží do obrazu přidané texty písní, barevně se měnící v závislosti na právě hrané části, podobně jako při karaoke (tento bonus jako jediný nedisponuje z pochopitelných důvodů českými titulky).

Bonusové materiály na Blu-Ray disku jsou tudíž poměrně výživné a obsahově vyčerpávající, pokrývající ve zcela dostatečné míře vznik filmu, jeho natáčení a jednotlivé jeho aspekty, které si zasloužily, aby se jim věnovala pozornost samostatně (písničky, kostýmy). Celá řada materiálů je zasvěcena i hudební stránce filmu, včetně interaktivní části, a české titulky jsou vynikající. Bravo.

Technické specifikace (Blu-ray):

Zvukové formáty: Dolby Atmos anglicky, Dolby Digital 5.1 česky, japonsky, maďarsky, polsky a rusky

Titulky: české, anglické, arabské, islandské, japonské, maďarské, polské, portugalské, rumunské, ruské, řecké a slovenské