Článek je založen na odhadech tržeb podle hollywoodských studií. Aktualizovaný žebříček tržeb podle reálných čísel přineseme ve středu ráno.
Tak se konečně zase začíná něco dít. Do kin tento víkend vstoupily hned dvě novinky s ambicemi na opravdu veliké peníze a ačkoliv jedna z nich posunula hranici nejlepšího letošního otvíráku a obě novinky se bez nejmenších problémů celosvětově zaplatí, čekalo se víc.
Čelo bez problémů ovládl animák
Rio pocházející z dílny tvůrců
Dob ledových. Jeho víkendové tržby z 3 826 kin se ustálily na rovných čtyřiceti milionech, čímž o dva miliony překonal dosavadní letošní rekord dalšího animáku jménem
Rango. Prvotřídně vypadající
Rio režiséra Carlose Saldanhy stál producenty vcelku skromných 90 milionů dolarů, což je částka, kterou animák o putujících papoušcích nasbíral celosvětově během prvního víkendu (ve světě sice startoval už před
týdnem) a momentálně má celkově na svém kontě již parádních 170 milionů a před sebou otevřenou cestu k prozatímně komerčně nejúspěšnějšímu filmu roku (což ale vzhledem k letošní bídě nic moc to neznamená).
Do karet Foxům hrají i ohlasy zámořských kritiků, jimž se toto brazilské ptačí dobrodružství líbí v jednasedmdesáti procentech případů a na serveru Rotten Tomatoes mu průměrně udělují známku 6,3 z deseti. Diváci nadšením nešetří a průměrně udělují hodnocení 8/10. Takže to vypadá, že
Rio by v první desítce mohl figurovat dost týdnů a pravděpodobně si i za týden pohlídá čelo žebříčku.
Tvrdě narazil Weinstenovic
Vřískot 4. Třicetimilionová slasherová legenda nasbírala na druhé příčce necelých dvacet milionů, což by byl pro jiný film možná dobrý výsledek, ale pro pokračování kultovní vyvražďovací série jde o jednoznačné zklamání. Vždyť druhý i třetí díl vydělaly po započtení inflace a cen lístků během svých startovacích víkendů více než dvojnásobek. Peníze se sice vrátí, ale asi jich nebude dost na to, aby stály producentům za investici do pětky. Rozhodně jich bude vůbec nejméně v celé vřískající historii.
Američtí kritici jsou z Cravenova a Williamsonova opusu podstatně méně nadšení než kritická obec ve zbytku světa, což mohlo mnohé severoamerické diváky od návštěvy kina odradit. Na Rotten Tomatoes haní čtvrtý
Vřískot 42 procent recenzentů a společně se shodují, že je snímek nudný, hloupý a plný otravných postav. Další případ, kdy se typicky americkému žánru daří lépe mimo svou domovinu.
Trojka patří úspěšnému live action animáku
Hop s bubnujícím velikonočním chlupáčem s hlasem Russella Branda v hlavní roli. Zajda spadl oproti minulému víkendu o 48 procent, což znamená dalších 11 milionů dolarů do pokladničky, kde už dohromady leží suma čítající 82 milionů. Nadšení producentů ale kazí zbytek světa, který zatím velikonočního bubeníka ignoruje.
Dojímavé drama
Soul Surfer natočené podle skutečných událostí se nečekaně drží a při svém druhé víkendu spadlo na tržbách jen o třicet procent na 7,4 milionů, tedy 20 milionů celkově. Rozpočet 18 milionů se tak podaří na výdělcích snadno zdvojnásobit. A kritiky velebená dobrodružná akce
Hanna režiséra Joea Wrighta? Zřejmě nebude takový vytrvalec, jak se po nadšených ohlasech zdálo, neboť po týdnu ztratila více než 40 % a spadla až na pátou pozici. Podobně je na tom i komedie
Arthur, jež klesla o 43 procent na 6,9 milionů. Oba snímky se musí spolehnout na finanční záchranu od zbytku světa.
Na mimoamerické tržby se ale vůbec nemusí ohlížet horor
Insidious. Ten svůj rozpočet 1,5 milionů již jen díky domácím tržbám více než zdvacetinásobil. Divákům se prostě líbí a ti si to nenechají pro sebe. Pokles tržeb pod třicet procent je zatraceně dobrý výsledek. Tím se může chlubit i snímek na osmé příčce, jímž je inteligentní sci-fi
Zdrojový kód s 6,3 miliony.
Až devátá skončila třetí novinka týdne, historické politické soudní drama režírované Robertem Redfordem
The Conspirator. Hvězdně obsazený snímek distribuovaný menší společností Roadside Attractions startoval jen v sedmi stovkách kin, ze kterých přišlo pouhých 3,9 milionů dolarů. Polovina kritiků se nudí, druhá jde ruku v ruce s Redfordovými politickými názory. Pro nezasvěcené to nebude příliš stravitelné, ale v našich kinech se o tom určitě nepřesvědčíme.
Desítku uzavírá komediální propadák
Princ a pruďas, spadnuvší o takřka šedesát procent a s celkovými patnácti miliony na kontě. Pro padesátimilionovou produkci hodně smutná čísla.
Příští týden vypadá bídně. Čeká nás dokument o lvech
Africké kočky: Království odvahy, další zářez krále černošských romancí Tyler Perry's
Madea's Big Happy Family a zajímavě vypadající romantika
Voda pro slony.
BOX OFFICE: VÍKEND OD 15.04.2011
- Rio 40 mil. (novinka)
- Vřískot 4 19,3 mil. (novinka)
- Hop 11,2 mil.
- Soul Surfer 7,4 mil.
- Hanna 7,3 mil.
- Arthur 6,9 mil.
- Insidious 6,9 mil.
- Zdrojový kód 6,3 mil.
- The Conspirator 3,9 mil. (novinka)
- Princ a pruďas 3,9 mil.
Všechny tržby jsou vedeny v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde.