TV recenze: Cobra Kai - 2. série

TV recenze: Cobra Kai - 2. série

Vydáno: 04.05.2019 12:00 v sekci Články | Televize - Václav Limberk

Po roce se vrací TV sériál kanálu Red Tube Premium Cobra Kai s druhou sérií, v níž se dále rozvíjí osudy hlavních postav navazujících na filmovou trilogii Karate Kid z 80. let.

Cobra KaiRecenzoval/a Václav Limberk dne 04.05.2019 12:00. Po roce se vrací TV sériál kanálu Red Tube Premium Cobra Kai s druhou sérií, v níž se dále rozvíjí osudy hlavních postav navazujících na filmovou trilogii Karate Kid z 80. let. Hodnocení: 4
Před rokem debutovala na kanále You Tube Red (dnes Premium) první série TV projektu Cobra Kai, která úspěšně navázala na filmovou sérii tří Karate Kid filmů z 80. let. Karate Kid byl o mladém ustrkovaném Dannym (Ralph Macchio), který nejdříve trpí šikanováním silnějších spolužáků, jedním z nich je i místní macho frajírek Johnny (William Zabka), aby pak s pomocí moudrého učitele Mijagiho (Pat Morita) získal potřebné sebevědomí, aby porazil svého rivala a získal vytouženou dívku, kterou svému rivalovi přebral. Druhý díl se pak vrací na Okinawu, rodné místo Dannyho učitele Mijagiho a v trojce se Danny na chvíli nechá zlákat "temnou stranou síly" a přestoupí ke škole svého úhlavního nepřítele - Cobra Kai - aby se nakonec opět vrátil na správnou cestu.

William Zabka, Xolo Maridueña, Jacob Bertrand ve filmu  / Cobra KaiTato trilogie je nekomplikovanou pohádkou o věčeném souboji dobra a zla a na dlouhou dobu to vypadalo, že se za ní navždy zavřely filmové vody. Než pak přišlo ono pokračování v podobě You Tube série Cobra Kai, jejímiž tvůrci jsou autor původních postav Robert Mark Kamen a Jon Hurwitz a Hayden Schlossberg. Nyní tedy přichází druhá série. Co je v ní nového? V prvním díle se Johnny potká se svým starým učitelem Johnem Kreesem (Martin Kove), původním zakladatelem školy Cobra Kai, který mladého žáka učil, aby nikdy neprojevil svému soupeři milost. Kreese přichází jako nechtěný host, a i když Johnny odmítá jeho pokus o navázání starého vztahu, rozhodne se mu dát druhou šanci, protože věren své sentimentální představě o cti věří na druhé šance.

Znovu se potkáváme i s mladými představiteli. Mezi nimi jsou dvě vůdčí osoby - hispánský chlapec Miguel (Xolo Maridueña), jehož trénuje Johnny a bílý chlapec Robby (Tanner Buchanan), jehož trénuje Danny LaRusso. Nechybí zde ani Miguelův kámoš Hawk (Jacob Bertrand), stejně jako jeho bývalý kámoš, nerd Demetri (Gianni Decenzo), který nejdříve zkouší štěstí v Cobra Kai škole, ale nakonec přejde ke konkurenční Dannyho Mijagi Do Jo škole.

Peyton List ve filmu  / Cobra KaiPak tu jsou dívčí postavy. Miguel sice stále myslí na Sam (Mary Mouser), která je dcerou rivala jeho učitele Johnnyho, jenže na scénu přichází ambiciózní a agresivní dívka Tory (Peyton List), která zařídí, aby Miguel na svou starou lásku (Sam) zapomněl. S ní se naopak začne sbližovat Robby, což je nakonec i logické, protože spolu pod Dannyho vedením trénují. Další novinkou je, že Hawk a Miguel zjistí, že Robby je synem jejich učitele Johnnyho. Vše je zkrátka vzhůru nohama, dále se komplikuje a vše spěje k nevyhnutelnému střetu, který tentokrát neproběhne na žíněnkách...

Že by se v druhé sérii nic nedělo, to se jí vytknout nedá, že by se u ní člověk kousal nudou, to se také říci nedá. Těch zhruba pět hodin, které deset půlhodinových epizod mají, uteče dříve, než se nadějete. Že by postavy neprocházely dalším vývojem, to se také řict nedá. Stále je na co se dívat, stále je komu fandit. Postavy jsou jasně načrtnuté, konflikty jasně vytyčené, co se bude dít, je nasnadě. Přesto je druhá série o něco méně vydařenější než ta první, i když nejde o nijak závratný propad. Jen možná trochu očekávaný. Stále více prostoru je zde věnováno hlavně mladé generaci, což je vlastně logické. Na televizi, potažmo internet se dívají především teenageři.

Ralph Macchio, Tanner Buchanan, Mary Mouser ve filmu  / Cobra KaiNaštěstí tu ale stále jsou oba pevné pilíře, které sérii Cobra Kai drží pevně na zemi. Stále zajímavější postavou se mi jeví bývalý bad guy Johnny Lawrence, který prochází další důležitou proměnou a stále více se přibližuje postavě, která je čím dál sympatičtější. Proti němu stojí sice skvělý, ale přeci jen jednorozměrnější Danny, který je zkrátka pořád tím samým sympaťákem, jakým býval - až na ono období v mládí, kdy na chvíli "oslepl" a vydal se na scestí, což je vhodně doplněno flashbackem z filmu (v tomto případě z třetího dílu).

Nejlepším momentem pro mě bylo Johnnyho poznávání internetu. To bylo velice vtipné. Podobně i scéna s mícháním betonu, výcvik v lese nebo Johnnyho "Bezstarostná jízda s divokými anděly". K čemu mám výhrady, je ale poslední epizoda, v níž se podle mě odehrálo vše už značně přehnaně. Chápu, že se hlavní hrdinové vzájemně nesnášejí a soupeří spolu, ale aby to vyvrcholilo v takový masakr? Nevím, přišlo mi to zkrátka přehnané ostatně jako Dannyho reakce v závěru. Že by takto vše hodil za hlavu? Snad to bylo jen zkratkovité, impulzivní jednání v danou chvíli. Ale i jeho chování bylo přehnané. To tomu myslím trochu ubírá na přesvědčivosti a dělá z toho trochu křečovitou snahu o telenovelovitě vyostřenou konfliktnost do extrému za každou cenu. Možná by v tomto případě méně bylo více. Ale uvidíme, kam to všechno povede.

Každopádně konec druhé série zůstal natolik vyhrocený a otevřený, že by měl člověk chuť si ihned pustit sérii třetí. Té se dočkáme nejspíše znovu za rok. 2. série Cobra Kai tak splnila svůj účel - navnadila mě na další porci a to není vůbec špatné.

Originální trailer 2. série Cobra Kai

8/10
0,0

TV tipy: 19. 7. 2019 - 25. 7. 2019
TV tipy: Mladí muži za pultem jsou podfukáři trpící ztrátou paměti Prázdniny jsou v plném proudu, což znamená, že v televizích se toho moc neděje a spoléhá se na osvědčené reprízy. V tomto týdnu tak zaujmou jen premiéroví druzí Podfukáři a uvedení kultovní komedie Mladí muži za pultem.... čtěte zde
Vydáno: 19.07.2019 07:30 v sekci Radar | TV tipy
0
Kinopremiéry: 29. týden
Kinopremiéry: Zatoulaný lví král Diego Maradona hraje letní hokej Mezi devítkou premiér, která aktuálně míří do našich kin, vyčnívají dva počiny. Tím prvním je hraná verze klasické animované disneyovky Lví král, o níž se postaral Jon Favreau. Druhým pak dokument o fotbalistovi Diegu... čtěte zde
Vydáno: 17.07.2019 07:30 v sekci Radar | Kinopremiéry
1
Top 20 ČR: 28. týden