Keith Michaels (Grant) je anglický scenárista, který kdysi slavil velký úspěch se svým scénářem pro film Paradise Misplaced, za který získal cenu americké akademie za nejlepší původní scénář. Od té doby se mu ale přestalo dařit a ani jeho agentka už pro něj nedokáže sehnat zajímavou práci v branži. Keith tak chtě nechtě musí brát, co se dá, a tak neochotně přijme místo učitele psaní scénářů na jedné menší univerzitě. Michaels svým příchodem způsobí hned rozruch díky svým neortodoxním výukovým metodám i svou prořízlou pusou, čímž si proti sobě poštve váženou profesorku anglické literatury (Allison Janney), i když místní ředitel (J. K. Simmons) s Michaelsem spíše sympatizuje. Uškodí mu také malá aférka s jednou z jeho studentek (Bella Heathcote). Do jeho třídy začne chodit i svobodná matka Holly (Tomei). Sám Keith je rozvedený a se svým synem se přes rok neviděl.
The Rewrite je romantickou komedií tak, jak si ji představuji. Má chytrý scénář plný vtipných i moudrých postřehů na téma život, vztahy a umění. Je svižně natočená a obejde se bez tuny sentimentu a balastu, který mi obvykle na podobném druhu filmů vadí. Hugh Grant je v roli vyžilého a lehce cynického profesora velmi příjemný a skoro neodolatelný. Jeho spor o Jane Austen s akademickou profesorkou je duchaplný a vtipný. Grantovi střední věk dost přidal na charismatu a už na mě nepůsobí jako ten přehnaně sympatický a dokonalý anglický gentleman. Tato jeho role se z této škatulky vymyká.
Romantická linie je tu snesitelná. Nejedná se ani o příliš velkou lovestory, jen tak lehce romantickou komedii o postupně přibývajících sympatiích dvou rozdílných person, lehce vyžilého a unaveného scenáristy, který už vyšel z módy a svobodné matky, ženy, která si stále uchovává svůj pozitivní náhled na život, a která si vše tvrdě vydřela. Ideální role pro Marisu Tomei, která opět dokazuje, že z hereckého talentu i sympatičnosti jí věk nic neubral.
The Rewrite je už čtvrtou spoluprácí mezi Lawrencem a Grantem a z tohoto tandemu se pomalu ale jistě stala po filmech Láska s výstrahou, Hudbu složil, slova napsal a Morganovi trvalá tvůrčí spolupráce. Je dost překvapivé, jak The Rewrite zapadlo. Všechny tři předchozí Lawrencovy filmy měly v Americe slušný komerční ohlas, největší Láska s výstrahou, ale o domácích tržbách The Rewrite se na webu imdb ani boxofficemojo nic nedovíte.
Vypadá to, jako by se mu nedostalo ani řádné premiéry v kinech. U nás je rovněž The Rewrite velkou neznámou. Neviděli jsme ho ani v kinech a nevyšel zatím ani na BD a DVD. Je to přitom tak chytrý, neokázalý a příjemný film.