TV recenze: The Affair - Temný případ jedné aféry

Vydáno: 27.12.2014 18:00 - Zuzana Hofmanová | foto: facebook tvůrce

Milostné pletky v originálním pojetí? Proč ne. Zimní večery si můžete zkrátit drobnou televizní nevěrou. Co se stane, když namícháte Zmizení Eleanor Rigby a tajemno z Temného případu, prozradí The Affair.
Noah je otec čtyř dětí, učitel, autor a taky tak trochu podpantoflák. Alison pracuje jako servírka a s manželem se již kolikátý rok snaží marně vyrovnat s tragickou ztrátou dítěte. Když Noah s rodinou vyrazí na venkov do pohádkově bohatého sídla svého tchána, úspěšného spisovatele, kterému začínající autor nesahá ani po kolena, ještě netuší, že ono léto odstartuje milostná aféra, která bude trvat roky. A skončí až ve vyšetřovací místnosti před kouřovým sklem, kde se budou oba nevěrníci zpovídat z vraždy.

The Affair se totiž netváří jenom jako klasická vztahovka, ale i krimi, které se postupně rozplétá, jak oba hlavní představitelé rekapitulují svůj vztah na policejní stanici. Kdo a proč byl zavražděn, se totiž nedozvíte hned, a tak můžete jen hádat, stejně jako to, jak celá milostná aféra vznikla.

Joshua Jackson, Ruth Wilson ve filmu  / The AffairSeriál si totiž vypůjčil zajímavý koncept, který jsme mohli naposledy vidět v letošním Zmizení Eleanor Rigbyové. To, jak k celé milostné avantýře došlo, se dozvíme z obou perspektiv. Každý díl je rozdělený na dvě poloviny, ve kterém svou verzi oba milenci líčí po svém. A protože paměť je zrádná potvora, vzpomínky se často rozcházejí – ať už vlivem času, nebo jednoduše proto, že má jejich majitel důvod nevzpomínat popravdě. Noah se ve svých vzpomínkách obvykle vidí jako oddaný otec a manžel od rodiny, který se bezhlavě zamiluje do provokativní krásky, zatímco Alison samu sebe líčí jako ženu zkoušenou osudem, kterou dobývá trochu neodbytný a lehkovážný nevěrník. Někdy se jednotlivé verze liší natolik, že podstatně zamíchají dějem a divák může jen hádat, která verze je ta pravdivá.

Desetidílná minisérie těží z poměrně silného obsazení. Role nevěrného manžela nemohla připadnout nikou jinému než Dominicu Westovi, který má bohatě natrénováno už z dob Špíny Baltimoru. Ruth Wilson hraje dokonale obě své verze – svádivou milenku z Noahových představ i křehkou Alison, která se jen těžko vyrovnává se ztrátou syna. Zapomenout by se nemělo ani na jejich drahé polovičky. Maura Tierney v roli přehnaně silné manželky a Joshua Jackson totiž celý vztah příjemně vyvažují.

Ruth Wilson, Dominic West ve filmu  / The AffairThe Affair, kterou Showtime obnovil i na druhou sezónu, má poměrně silný potenciál. Detektivní přístup, který jakoby kopíroval letošní Temný případ, a originální dvě perspektivy může přitáhnout víc než ženské publikum. Nutno ale říct, že obě roviny mají své slabiny. Krimi upozaďuje chtě nechtě romantika, která pánskému publiku nemusí úplně sednout (odzkoušeno). Za některé dějové linky se nemusí stydět ani nejdivočejší červená knihovna, podobně jako za některé dialogy, u kterých je skoro těžké udržovat stálé glykemické hodnoty.

Podobně je tomu u rozdělených perspektiv, se kterými si na sebe autoři sami upletli bič. Prvních několik dílů je to zábava, která snad neomrzí. Hledání, jak se jednotlivé dějové linky liší, jak jsou odlišné nejen dialogy, ale i oblečením, tónem hlasu… Jenže po pár dílech vás druhá polovina stejného příběhu – byť z jiné perspektivy – přestane bavit. Jednoduše proto, že dějově tápe na jednom místě a neposouvá se nikam dopředu.

Ruth Wilson, Dominic West ve filmu  / The AffairPříjemnou alternativu naznačily poslední díly první série. Noah a Alison si ke konci řady začnou žít své životy, tudíž se epizody přibližují klasickému seriálu a náhledů na společnou minulost ubude. Jak si s tím poradí ve druhé sérii, bude po otevřeném konci zajímavé sledovat. The Affair není románek, do kterého byste se bezhlavě zamilovali, alespoň za zkoušku ale stojí.

Oficiální promo seriálu The Affair

• afair (ladislav mundi, 23.06.2018 14:06) Reagovat

prosím vás kedy asi sa bude vysielať pokračovanie?