Christopher Nolan je jedním z mála amerických režisérů, který dokáže točit komerčně úspěšné a kvalitní filmy, v nichž jde rozpoznat čitelný autorský rukopis. Nyní to vypadá, že známe název jeho dalšího filmu.

I když se tržby
Interstellar nemůžou rovnat jiným blockbusterům, analogové sci-fi, které šlo do kin bez 3D, má po třech týdnech od premiéry na kontě úctyhodných 545 milionů, což značí, že jméno
Christophera Nolana se stalo značkou, na níž diváci slyší. Kam se vydá po mezihvězdné výpravě pro záchranu umírajícího světa? Studio Warner Bros. by renomovaného režiséra rádo vidělo znovu v žánru sci-fi, ale tak trochu jiném. Server TrackingList totiž uvádí, že mu studio právě nabídlo režii adaptace knihy
Ready Player One: Hra začíná z roku 2012.
Ta se však jeví jako trochu atypická pro stylisticky umírněného tvůrce, jakým je Nolan. Pro ilustraci přikládáme
oficiální českou synopsi:
"Píše se rok 2045 a svět, utápějící se v energetické a ekonomické krizi, je velmi chmurným místem k životu. Není divu, že většina lidí utíká před realitou do uměle vytvořeného vesmíru videoherního systému OASIS, kde mohou zapomenout na běžné starosti, vytvořit si novou identitu a jejím prostřednictvím se pak pohybovat po tisícovkách virtuálních planet, pracovat, studovat, bavit se a prožívat své sny.
Navíc se tam někde skrývá i dědictví po tvůrci této videohry, miliardáři Jamesi Hallidayovi, který před svou smrtí zanechal ve skrytých koutech OASIS několik klíčů, jež mají hráčům ukázat cestu k pokladu. Trvá však dlouhých pět let, než se středoškolákovi Wadu Wattsovi podaří objevit první z nich. A potom vypukne hotové peklo, protože zájemců o dědictví, které nálezci zajistí doživotní bohatství a obrovskou moc, je nespočet a v cestě za svým cílem se neštítí žádných prostředků. Když se pak soupeření přenese z virtuálního světa do toho skutečného, končí veškerá legrace - tady už jde o život."
Snímek, který by se dal nazvat jako mix filmů
Scott Pilgrim proti zbytku světa,
Matrix,
Karlík a továrna na čokoládu nebo
Enderova hra však nevypadá jako látka, která by upoutala Nolanovu pozornost. Scenárista
Zak Penn však odhalil, že všechny popkulturní reálie (odkazy na videohry osmdesátých let) kvůli nákladům na licence omezil na minimum, tak je dost možné, že ve výsledném filmu zůstane jen základní dějová kostra.
Myslíte, že by byl Nolan pro tuto látku ideální?