
Pokračování
Sin City mělo původně podtitul
Dáma, pro kterou se zabíjí, ale český distributor A-Company CZ se pravděpodobně z důvodu zatraktivnění názvu rozhodl pro hovorovější variantu
Sin City: Ženská, pro kterou bych vraždil. Jestli to přiláká víc diváků do kin, nebo spíš nahněvá komiksové fanoušky kvůli odklonu od u nás zavedeného překladu kultovního comic booku, ukážou až výsledky návštěvnosti.
Bude zajímavé je sledovat, protože
Sin City má dnes jiné postavení než před necelými deseti lety, kdy měl premiéru první díl. Komiks se ustanovil jako svébytný žánr, který je (díky batmanovské trilogii) uznávaný odbornou obcí a (díky marvelovským franšízám) oblíbený mezi laickým publikem. Není třeba políčko po políčku převádět neonoirové výjevy Franka Millera a přidávat k nim pouze hudební a zvukovou stopu, protože komiks je považován za svébytnou uměleckou formu. A věrnost originálu je chápána spíše jako ubíjející, protože zmrtvuje "potenciál" obou médií (komiksu i filmu).

Může vůbec opětovné spojení sil
Roberta Rodrigueze a
Franka Millera zajímat někoho jiného, než jsou teoretici médií zabývající se intermedialitou (tj. sloučením dvou různých médií do jednoho a do podoby, kdy jedno od druhého nejde dost dobře oddělit)? Ukáže až srpnová premiéra, do té doby je možné se kochat statickými výjevy v podobě dvou fotografií (na jedné je
Joseph Gordon-Levitt, na druhé
Josh Brolin) a dvojicí plakátů (z nichž jde hlava kolem, protože ikonický komiksový výjev je převeden do stylizované filmové podoby a ta zphotoshopována "zpět"). Fotografie jsou u odstavců, plakáty níže, všechny pak ve větším rozlišení v Galerii výše.
