Pokračování komiksové řežby 300 v prvním spotu

Vydáno: 20.01.2014 07:30 - | foto: facebook tvůrce

Má vůbec smysl pokračování komerčně úspěšné komiksovky 300: Bitva u Thermopyl? Má, přesvědčte se o tom v prvním spotu.
Fotografie z filmu 300: Vzestup říše / 300: Rise of an EmpireSnyderova "Třístovka" byla překvapivým hitem, který byl navštěvovaný navzdory stanovené vysoké hranici přístupnosti. Vedle efektivní trailerové kampaně za to nejspíš vděčila tomu, že velmi věrné adaptace komiksových děl Franka Millera byly nesmírně populární, a to díky o rok mladšímu Rodriguezově Sin City - Město hříchu. Trend vysoce stylizovaných a mládeži nepřistupných komiksovek se ale vyčerpal, resp. byl nahrazen snahou o přenesení superhrdinů do našeho světa na straně jedné (DC) a o sebeuvědomělou rodinnou zábavu a předem promyšlený seriál na straně druhé (Marvel).

Přijít mezi tato dvě převládající pojetí s pokračováním přebírajícím postupy svého zdrojového média a bez původního režiséra se může zdát jako producentská sebevražda, ale z diváckého hlediska může jít pro svou výlučnost o dostatečně ozvláštňující podívanou. Trailerová kampaň na 300: Vzestup říše se čtyřmi dosavadními upoutávkami byla ideální pro ty, kdo rádi hrají hru "Poznej 10 rozdílů", protože nejenom že jednotlivé trailery od sebe byly téměř nerozlišitelné (první od druhého, třetí od čtvrtého), ale zároveň se až příliš snažily evokovat použitím voice-overu a ikonicky zpomalených výjevů promo "jedničky".

Eva Green ve filmu 300: Vzestup říše / 300: Rise of an EmpireSpot se ale liší, protože na místo epické hudby a komentáře mimo obraz (či dvou paralelních linií - spartské a peršanské) přichází s vhodně zvoleným písničkovým podkladem. A na ploše třiceti sekund nestihne být vršení zpomalených záběrů ubíjející svou manýrističností. Skeptičtější divák by ale mohl namítnout, že se od "inspirování" se trailerovou kampaní na první 300 přešlo k Strážcům, u nichž taktéž skvěle fungovalo užití efektivní písně ve spotech a trailerech. Zda-li bude tento návrat k opuštěné poetice dostatečně ozvláštňující po dobu celých dvou hodin a zda-li se bude svou kvalitou blížit Snyderovým "komiksovkám", zjistíme v březnu v kinech.

TV spot k filmu 300: Vzestup říše.


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY