Pro Michala Samira je Hany celovečerním debutem, ale zkušenosti z branže má. V Anglii studoval filmovou školu a v jeho režijní (a v jednom případě i scenáristické) filmografii jsou již dva zdařilé krátkometrážní snímky, dokumentárně-sportovní Karlos a fikční černohumorná komunální satira Zelí paní Bane, kterou můžete zhlédnout na Vimeu. Své zkušenosti ze studií, kde se zaměřoval především na vedení herců, si vyzkoušel u prvotiny "nejmladšího českého režiséra" Matěje Chlupáčka Bez doteku, kde hlavní roli ztvárnila studentka konzervatoře Tereza Vítů a v dalších úlohách se objevili i Ondřej Malý a Jiří Kocman.
Stejný tvůrčí a herecký tým od 20. do 23. září natáči v plzeňských ulicích Bedřicha Smetany, Bezručově a Františkánské zmiňovanou Hany, která by se do dějin české kinematografie chtěla zapsat jako vůbec první celovečerní počin natočený na jeden nepřerušovaný záběr. Nebojte, jeho stopáž nebude trvat tři dny, které zabere jeho realizace. Od páteční noci do pondělního rána se snímek natočí několikrát a vybere se ta nejlepší verze, případně je prostor pro zopakování záběru-filmu v případě nepodařeného "jetí".
Po boku zmíněných by se před kamerou a později na plátně měly objevit i herečky Jitka Schneiderová a Pavla Tomicová, které doplní již tak početný ansábl. Z hlediska stanovených produkčních omezení (natáčení na jeden záběr) a vzhledem k typu vyprávění s velkým množstvím protagonistů se tak Hany dá přirovnat spíše k brazislkému Horkému dni v Porto Alegre než uruguayskému hororu Tichý dům či Sokurově "historizující" Ruské arše, ve kterých byla ústřední postava pouze jedna. Doufejme, že tohle "poprvé" dopadne jako posledně jmenovaný stylistický experiment.