Bob Peterson je se snímky Pixaru spojen od úplného počátku. Na Toy Story, jejich prvním celovečerním filmu a vůbec prvním trojrozměrném animovaném v dějinách kinematografie, dělal jako animátor a podílel se na obrázkovém scénáři. U každého dalšího projektu zastával čím dál tím důležitější funkci. U Životu brouka, Toy Story 2 a Hledá se Nemo je uveden jako jeden ze scenáristů. Největší úspěch mu ale přineslo Vzhůru do oblak, ve kterém nejenom že namluvil postavu psa, ale které i spolurežíroval a získal za něj Oscara v kategorii Nejlepší celovečerní animovaný film.
Spolu s Peterem Sohnem měl režírovat The Good Dinosaur, z nástinu zápletky originálně vyhlížející snímek, který alternuje naši historii do podoby, kdy dinosauři nevymřeli a lidi žijí po jejich boku. Ovšem už 4. výroční přehlídka Disney/Pixaru D23 nasvědčovala tomu, že něco není v pořádku, protože se na rozdíl od Sohna, dabérů Lucase Neffa, Judy Greerové a Billa Hadera neúčastnil. Tehdy to bylo ale odůvodňováno s tím, že se mu panel věnovaný snímku kryje s jinou aktivitou, a tak nemůže být bohužel osobně přítomen.
Včera ovšem Blue Sky Disney zveřejnilo zprávu, v níž informovalo, že Peterson již nadále nemá s projektem nic společného. Zatím se neví, kdo bude náhradní režisér, ale není příliš pravděpodobné, že by bylo vše svěřeno Peteru Sohnovi, protože ten předtím režíroval pouze kraťas Polojasno a jinak dělal v animačním oddělení a daboval vedlejší postavy. Důvod k obavám - ani posunu premiéry - ovšem není, protože nejde o zas tak nezvyklý postup.
Stačí si vzpomenout na Ratatouille a Rebelku, které byly oceněny Oscarem a v kinech si vedly velmi dobře. U prvního byl československý rodák Jan Pinkava, držitel Oscara za Geriho hru, vystřídán Bradem Birdem, u druhého Brendu Chapmanovou, jež měla přinést potřebný ženský vhled, nahradil Mark Andrews. Lze se jenom dohadovat, jaké důvody byly u Petersona (snad ne střet vizí mezi méně přívětivou /Pinkava/ a divácky vstřícnější /Bird/ jako u Ratatouille). A doufat, že Peterson na rozdíl od Chapmanové a Pinkavy v oddělení nadále setrvá. Reakce na první záběry z The Good Dinosaurs, které byly promítnuty během D23, byly totiž velmi pochvalné a někteří ukázanou scénu života dinosaurů přirovnávali dokonce k nemluvné montáži společného stárnutí z Vzhůru do oblak.
Může The Good Dinosaur dopadnout navzdory nepřítomnosti Petersona stejně dobře jako Ratatouille a Rebelka? A stojí za těmi častými změnami během vývoje projektu opravdu snaha přijít s nejlepším možným filmem?