Mindel se tak přidal ke skladateli Johnu Williamsovi a kostýmnímu návrhaři Michaelu Kaplanovi. Kaplan a Mindel jsou stálejšími spolupracovníky J.J. Abramse - první je zodpovědný za kostýmy k oběma dílům rebootovaného Star Treku, druhý s výjimkou Super 8 snímal všechny režisérovy filmy. Williams je tak jediný člen štábu, který měl něco společného s předchozími epizodami Hvězdných válek. Kontinuita - alespoň na rovině stylu - by ale měla být zachována, protože Abrams a Mindel se rozhodli natáčet na 35mm materiál od Kodaku. (Ano, stále se vyrábí a je k dispozici na trhu.)
Tato estetická volba má Epizodu VII vizuálně přiblížit původní trilogii (IV - VI), protože nová (I - III) byla průkopníkem natáčení na digitál. Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba obsahovala sice jednu takto natočenou sekvenci, ale byla jako jeden z mála prvních filmů z digitálu promítaná - a Epizody II a III byly na digitál nasnímány celé. George Lucas se tak rozhodl nejenom díky ekonomické úspoře a tomu, že je popularizátorem nových technologií, ale i proto, že chtěl odlišit Republiku před (nová trilogie) a s (původní trilogie) vládou Impéria.
Abrams dal najevo, že si je moc dobře vědom zodpovědnosti za dvě největší sci-fi franšízy v dějinách kinematografie, a tak si dá pozor, aby se svým pojetím příliš nepodobaly. Znamená to, že lens-flares, významotvornou práci s barvami, pojetí prostoru v 360°, hrátky s různými typy návaznostmi (kompoziční, linie pohybu) ad. nahradí mnohem staromódnější přístup? Bude se jednat o pastiš (stylistickou nápodobu, která se snaží překonat své předobrazy) Lucasovy ságy, jež ale byla stylistickou nápodobou kinematografických postupů především ze 30. let minulého století?
Moc se tomu nechce věřit s Mindelem za kamerou, když ten kromě Abramse spoluspracoval na třech filmech Tonyho Scotta, které v případě thrillerů jako Nepřítel státu a Spy Game měly patinu snímků ze 70. let, ale mírou zrnitosti i odlišným způsobem záběrování a rámování se od nich odlišovaly - a Domino co do užití barevných filtrů, zapojení ručních kamer a různých stylistických ozvláštňování včetně zpomalování, zrychlování ad. zašlo ve svém experimentátorství ještě dál. Moc důvěry nepřidává ani znalost Abramsova Super 8, které bylo vydáváno za věrnou nápodobu stylu Allena Daviua (kameraman E.T. - Mimozemšťana) a Vilmose Zsigmonda (kameraman Blízkých setkání třetího druhu), ale co do práce s více plány, hloubkou ostrosti i nasvícením scény se až na několik věrných citací velmi lišilo.
Nezbývá, než si pro soudy počkat na první zveřejněné záběry, kterým bude předcházet velká spousta drbů o potenciálním obsazení. Jak jste ale s volbou kameramana a rozhodnutím natáčet na 35mm materiál spokojeni vy?