Soundtrack: Pot a krev bez kapky emocí

Vydáno: 14.08.2013 12:00 - Alžběta Fridrichová | foto: facebook tvůrce

Po rozpačitém finiši trilogie Transformers přichází Michael Bay s drsnou gangsterkou Pot a krev, v níž znovu spojil síly se Stevem Jablonskym. Máme co dělat s dalšími Lovci mafie nebo to vzal Jablonsky za opačný konec?

Podle kritiků prochází Steve Jablonsky obdobím tvůrčí krize. Nepřesvědčivý soundtrack ke snímku Bitevní loď následovala lehce povedenější hudba ke Gangster Squad - Lovci mafie, ale pocit, že se Jablonsky, jak ho známe z Transformers nebo snímku Ostrov, kamsi vytratil, stále trvá. Jeho znovuzrození bylo předpovězeno v dalším počinu Michaela Baye Pot a krev. Bylo toto proroctví naplněno?

Zhruba hodinové album Jablonsky rozkouskoval celkem až na šestadvacet tracků, jejichž průměrná délka kolísá kolem dvou až tří minut. Soundtrack otevírá magická skladba I’m Big, v níž se Jablonsky na smyčcovém pozadí pokusil za pomoci jednoduché melodie na elektrickou kytaru doplněnou o minimalistickou klavírní linku, navodit prvotní atmosféru, což se mu povedlo na jedničku. V následujícím tracku Sun Gym neopouští kytarové rify, jež tentokrát aplikuje s větším důrazem.

Steve Jablonsky - Run Him Over


První výrazně akčnější motiv přichází s pátým trackem I Got Saved, v němž to naplno rozbalí syntetizátory, od nichž už skladatel neupouští víceméně až do samotného závěru – ať už jsou to elektro bicí ve Wrong Car nebo napínavé hučení ve skladbě Buckle Up. Navzdory dramatickému ladění snímku je na albu opravdu burácivých tracků jen poskrovnu. S výjimkou I Work Hard nebo Sacred Trust se velká část tracklistu nese jen na hranici opravdového vzrušení. Přehršle elektroniky připomíná styl pozdních osmdesátek, což soundtracku překvapivě vůbec nepřidává. Netrvá dlouho a monotónnost, s jakou navazuje jeden track na druhý, naprosto semele vaši pozornost.

Dwayne Johnson, Mark Wahlberg ve filmu Pot a krev / Pain & GainNajdou se však pochopitelně i světlá místa, která zachraňují, co se dá. Jednotvárnou hmotu rozbije jedenáctka Run Him Over s jednoduchou, ale velmi osobitou kytarovou melodií, kterou postupně doplňuje v táhlých vokálech dětský hlas. Skladba I Believe In Fitness se navrací na úplný začátek k jednomu z nejzajímavějších témat a ve dvaadvacítce Du Bois přenechává Jablonsky konečně vedoucí úlohu smyčcům, což je po desítkách minut nadvlády elektra příjemná změna.

Jakkoli zklamaná jsem byla po prvním poslechu, při třetím, pátém, desátém opakování jsem propadla zoufalství. Pain & Gain OST naplnil snad jen zlomek nadějí, které byly do Jablonskyho vloženy. Jestli soundtrack obstojně drží krok s filmem, bez vizuálního doprovodu se rozpadá jako domeček z karet. Chybí mu emoce a i hmatatelná dějová linie. Nezbývá než s obavami čekat, jak se popere s Lone Survivor, který se v českých kinech objeví v lednu příštího roku.

 

Album: Steve Jablonsky – Pain & Gain OST
Celkový čas:
 66:13
Skladby: I’m Big // Sun Gym // Definitely Guys // I’m A Doer // I Got Saved // Wrong Car // Taser // Cologne // I’m Gonna Tell Jesus // Buckle Up // Run Him Over // Catching Bad Guys // I Work Hard // Get A Pump // Sometimes You Gotta Run // Difficult Victim // 14 Minutes // I Believe In Fitness / Supermen // So Buff // Sacred Trust // Du Bois // CIA // My Sh*t Stopped Workin’ // Toe // Doyle.



NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • Jablonsky je další přechválený skladatel z Me... (Avari, 14.08.2013 15:48) Reagovat

    Jablonsky je další přechválený skladatel z Media Ventures. Na vrcholu je Zimmer, který se na výjimky (Poslední samuraj) plácá v recyklačce a elektronice.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY