Vedení společnosti si rozhodně nemůže stěžovat na nedostatečné zisky, když má peníze z komiksových adaptací Marvelu a disponuje právy na franšízu Hvězdných válek. Odborníci zabývající se studiem, jehož titulková znělka nás zavádí do království, navíc zjistili, že nepříliš úspěšné blockbustery účtuje spolu s další zábavou v podobě atrakcí v parcích a přidružených výrobků, a tak není nikdy doopravdy ztrátové. Co tedy má odůvodňovat rozhodnutí v případě snížení rozpočtu pátých Pirátů z Karibiku z plánovaných 250 na "pouhých" 200 milionů dolarů a odejmutí Bruckheimerova práva na finální sestřih?
Nejspíš jde o snahu zamezit nadfinancovanosti letních velkorozpočtových filmů, které si v kinech nevedly podle očekávání. Pokračování Trona v kinech ve Spojených státech utržilo jenom o dva miliony víc, než byl rozpočet, John Carter celosvětově utržil jenom něco málo přes třicet milionů svých produkčních nákladů. A letošní Osamělý jezdec, kterého produkčně zaštítil právě Jerry Bruckheimer, je víc jak měsíc od svého uvedení v široké distribuci v černých číslech. Je přitom nutné mít na paměti, že film se stává ziskovým až poté, co v kinech utrží minimálně víc jak dvounásobek svého rozpočtu, protože skoro polovinu si berou kinaři a výdaje jdou ještě dalším smluvním stranám. Ovšem proč takové rozhodnutí zrovna u pirátské série, která navzdory závratným nákladům za třetí díl (300 milionů) celosvětově utržila skoro čtyři miliardy dolarů?
Bruckheimerovi příštím rokem končí s Disneym smlouva, a tak mocenské vyjednávání o jejím prodloužení či sepsáním nové s lepšími podmínkami začalo o něco dříve. Myšák Mickey si silovou strategii dovolit může, protože franšíza stoji na jméně Johnnyho Deppa, nikoliv Jerryho Bruckheimera, jehož jméno kvůli "rozkmotření" s Michaelem Bayem nemá tu patinu, jakou mělo v 90. letech. A v Hollywoodu debutující duo norských režisérů, Joachim Rønning a Espen Sandberg, které bylo nominováno na Oscara za převážně na moři se odehrávající biografické drama Kon-Tiki, nemá při vyjednávání moc šancí. I Robu Marshallovi, režisérovi čtvrtého dílu Pirátů z Karibiku s podtitulem Na vlnách podivna, byla Disneym odejmuta možnost finálního sestřihu.
10. července 2015, kdy čtvrté pokračování pirátské série připluje do kin, uvidíme, kdo nakonec tuhle přetahovanou vyhrál a jak se plánované snížení rozpočtu podepsalo na právě vznikajícím scénáři, který bude muset být o něco málo megalomanský. Dávali byste přednost přístupu Disneyho, nebo jste na Bruckheimerově straně?