Každý očekávaný film musí mít dobrý plakát, aby své potenciální diváky přitáhl do kina. Vedle trailerů jde tak o jednu z nejúčinnějších částí filmového marketingu, takže není možné, aby tvůrci své výtvory odflákli. Ba naopak - mnoho plakátů mnohdy slibuje i to, co v samotném filmu není. Pojďme se teď podívat na nejzajímavější z nich, které se v poslední době urodily.
O nadšeně vyhlíženém pokračování
Temného rytíře ani netřeba sáhodlouze mluvit.
Christopher Nolan prostě hodlá zakončit svou ságu v tom největším možném stylu a většina fanoušků očekává nejspíše film desetiletí. Jestli se to povede, nebo ne, na to si budeme muset počkat až do července tohoto roku. Marketingové oddělení nás však stále dokáže vnadit novými a stále lepšími materiály - po atmosferickém
teaseru a potemnělém
plakátu přicházejí s minimalistickým netopýřím logem v rozbitém sklu, které sice jednoduše, ale účinně dokáže navodit potenciální atmosféru výsledného filmu. Nebo snad čekáte happy-end?
Tim Burton se nám letos představí rovnou ve dvou snímcích - první bude adaptace
"upíří" soap opery a ten druhý stop-motion animák o psovi, který vstane z mrtvých.
Frankenweenie je celovečerní obdoba režisérova prvního středometrážního filmu z roku 1984 a z prvních fotek zatím vypadá náramně dobře - jako takový mix mezi
Ukradenými Vánoci a
Mrtvou nevěstou. Takže kdo má rád morbidní humor a bizarní postavy, určitě nebude jako většina fanoušků v říjnu chybět v kině. Ostatní jistě zváží, jestli je pro ně černobílý 3D animák to pravé ořechové.
"Double the Action. Double the terror. Double the D's." Výmluvnější tagline si
pokračování přepáleného braku s názvem
Piranha 3DD nemohlo přát. Kdo chrochtal blahem u jedničky, nejspíše si jeho chuťové buňky budou užívat i tady u ještě větší porce gore akce a obnažených těl mladých modelek. Což nám ostatně připomenou i dva nové plakáty. Na prvním mimo všechnu logiku (nachází se snad ta žena pod vodou?) vidíme odraz masožravých piraní v brýlích a zřejmě vyděšený (jak se to vezme, že) výraz ve tváři. Druhý je zase takovou sázkou na jistotu, kde se po nebohém plavajícím tělu sbíhají stovky krvelačných bestií po vzoru
Čelistí. Mimochodem, neměly být ty piraně po vzoru konce jedničky náhodou větší?

O
Bitevní lodi jsme si už udělali obrázek -
Peter Berg chystá svoje
Transformers. Ať se nám to líbí, nebo ne, v dubnu zase na plátna vlítnou obří mimozemské stroje a budou chtít srovnat matičku Zemi s hladinou oceánu. Na novém plakátu můžeme vidět onu urputnou snahu producentů udělat z
Taylora Kitsche (hrajícího taktéž v
Johnu Carterovi) novou akční hvězdu. Drsný výraz, velká zbraň, letící rakety a vybuchující lodě - tento materiál nejspíše nelže. Spíše ale vypadá na první z dlouhé řady character posterů, které možná budou následovat. Objeví se na nich snad i
Liam Neeson a
Rihanna?
Muži v černém se po dlouhých letech vracejí a zatím na sebe upozornili jen takovým matným
teaserem a jednoduchými plakáty. Nový materiál změnu nepřináší - stačí pěkně napasovat tři obličeje na plochu, pod to hodit název filmu (aby to bylo cool, tak "na třetí") se skoro ještě větším upozorněním "in 3D". Pořádná kampaň se ještě nerozběhla, tak aby náhodu nebyli
Will Smith a spol. překvapeni, že jim do kina nikdo nepřijde. Na druhou stranu, co lidi více potřebují vědět, že? Hlavním tahákem této série bylo odjakživa jen jméno hlavního představitele. Počkejme si, zda mají tvůrci nějaký trumf v rukávu...

O
Johnu Carterovi se už zajídá psát, ale Disney to s ním opravdu myslí vážně. Kampaň v posledních dnech přitvrzuje, což dokládají i všemožné spoty a klipy na internetu. Studio se nejspíše bojí, aby z velkofilmu nebyla jen promarněná šance typu
Trona. Nový výtvarný plakát, nejspíše určený pro IMAX kina, nás však "postopadesáté" ujišťuje v tom, že nás čeká jakási písečná obdoba
Avatara. Že pokud si za předražené lístky zaplatíme, čeká nás objevování nového světa za hranicemi našich představ, do kterého se budeme chtít propadat stále znovu a znovu. Zřejmě ale opravdu uvěříme až v den premiéry, která je mimochodem za rohem.
Resident Evil není kdovíjak kvalitní série, dalo by se říct, že podprůměrná. Ale
trailery vždy dokázaly přilákat dost lidí na to, aby se jednotlivý díl zaplatil i s úroky, tak co dva roky vzniká další.
Odveta, jak zní originální český distribuční název, bude přímé navázání na cliffhanger ze čtvrtého dílu, kdy Alici na lodi přepadne armáda hybridních helikoptér/letadel. Což ukazuje i plakát, jehož měřítko zachází do vskutku epických rozměrů. Jestli se potvrdí tagline
"Evil goes global", čeká nás zřejmě nejrozmáchlejší díl ze série, ve kterém zombie budou už jen druhořadými pěšáky na likvidaci. Ostatně jako v předchozím díle.

A na závěr nejklasičtější z klasik.
Titanic již v dubnu
vtrhne do kin ve třetím rozměru a pokusí se navázat na svůj "box office úspěch". Strhující romanci, která rozplakala generace babiček i jejich vnuček, si jistě nenechá ujít nejeden z nás, kdo zná nejslavnější lodní tragédii jen z Novy s asi patnácti reklamami. Můžeme tedy předpokládat, že monstrózní výdělek je tedy zaručen.
Camerone, ty parchante!