Muzikálový snímek Nine diváka smete už jen přílišným očekáváním. Aby ne, čtyři nominace na Oscara a pět nominací na Zlatý globus. Všechny neproměněny... Nine totiž slibuje víc, než může doopravdy dát.
Režisér dnes již kultovního snímku
Chicago Rob Marshall se po osmi letech rozhodl vsadit na stejného koně. Muzikál
Nine měl nabídnout bezpočet slavných jmen, chytlavé písně a silný děj. Z výše zmíněného se mu povedl bohužel pouze první bod. Známých hereckých hvězd je ale takové množství, že je divák kromě dvou hlavních nestačí počítat, natožpak vnímat. Kabaretní skladby se pokouší navázat na úspěšný chicagský soundtrack, avšak bezúspěšně. Že by faux-pas zachránil alespoň děj? Kdepak, rozvleklý a plytký příběh nestačí na to, aby zaujal většinu publika. Kdyby nebylo úžasné Marion Cotillard, bůh ví, jak by všechno dopadlo...
Vyhlášený a především zbožňovaný režisér italského původu Guido Contini chystá nový film. Média mohou prasknout lačností, aby ukořistila s mistrem alespoň jeden rozhovor. Continiho spolupracovníci ale mimo pompézních řečí zajímá scénář. A v tom je ten zádrhel. Guido upadl do tvůrčí krize a prožívá i krizi osobnosti. Tlak společnosti je však neúprosný. Všichni na slavného tvůrce tlačí, zatímco on upadá do čím dál větších depresí. Na krk se mu pověsí i neodbytná milenka, svůdná novinářka, rýpat do něj nezapomíná ani kostimérka... Na Guida se snesou všechny ženy jako supi, kromě jeho plaché manželky. Ta jen tiše přihlíží manželovým aférkám a podvodům, přestože ji samotnou to ničí, aniž by si toho Contini všiml.
Nicole Kidman se po
Moulin Rouge konečně vrátila do muzikálu. Netěšte se ale příliš. Její přítomnost ve filmu by se dala odpočítávat na minuty. Stejně je na tom Stacy Ferguson alias zpěvačka Fergie, Kate Hudson, bohužel i Sophia Loren (u které se to ale dá prominout, jelikož hraje hrdinovu zesnulou matku). Prim hrají Penélope Cruz v roli hloupoučké milenky a Marion Cotillard coby ztrápená manželka. Obsazení španělské krásky do charakteru otravné milenky působí nevěrohodně. Kdo by po skvostných
Rozervaných obětech či
Volveru Penélope uvěřil její naivitu? V Almodóvarových snímcích hraje Madonna Madridu většinou silné ženy, tudíž je její proměna v italskou husičku vskutku zvláštní.
Daniel Day-Lewis v roli strhaného filmaře exceluje. Je téměř jediným mužským prvkem na scéně, jenž na sebe právem strhává pozornost. Do noblesního filmového prostředí Benátek šedesátých let se s lehce prošedivělým vlasem hodí, ať už v nátělníku, nebo v černém obleku. Skvěle mu sekunduje francouzská představitelka Edith Piaff Marion Cotillard. Právě ona má na svědomí nejlepší píseň
Take It All, v níž se předvede v korzetu jako její kolegyně. Toto vystoupení přesto vyznívá zcela jinak než výstup povolné milenky prosící o mužovu náklonnost. Je neuvěřitelné, jak dokáže pohled křehké laňky proměnit za nesmlouvavý. Díky této nešťastné manželské dvojici stojí film za zhlédnutí.
Chicago mistrně spojovalo vtip i příběh s muzikálem. Hudba se brala jako bonus, zpestření, zatímco v
Nine se divák na choreograficky zdařilá vystoupení upíná. Těch korzetů, sexy pohledů a smyslně přivřených rtů už přeci jen bylo moc. Po zhlédnutí se snímek drží vaší mysli horko těžko. Skoro se zdá, jakoby místo Continiho trpěl tvůrčí krizí spíš sám Rob Marshall....
TECHNICKÉ SPECIFIKACE:
Zvuk: Dolby Digital 5.1 anglicky, Dolby Digital 5.1 česky
Titulky: české
Formát: 16:9