General Film Distributors
Příští neděli, 16. října, uplynou čtyři roky od úmrtí slavné skotské herečky
Deborah Kerr, která by se koncem září tohoto roku dožila kulatého výročí devadesáti let. S úctou k její památce a nepřehlédnutelnému filmovému odkazu, který po sobě zanechala, jí proto během říjnového měsíce věnujeme rubriku
Stroj času.
Deborah Kerr během své pětačtyřicet let trvající herecké kariéry spolupracovala s takovými režisérskými hvězdami, jako byli
Michael Powell a
Emeric Pressburger, kteří z ní v polovině čtyřicátých let udělali hvězdu zvučného jména, že nabídky z Hollywoodu se jen hrnuly. Natáčela filmy například s
Georgem Cukorem,
Johnem Hustonem,
Fredem Zinnemannem,
Otto Premingerem či
Eliou Kazanem.
Hereckými partnery jí nejčastěji byli
Robert Mitchum (
Jen Bůh ví, pane Allisone,
The Sundowners a
Tráva je zelenější) a
David Niven (
Bonjour tristesse,
Oddělené stoly nebo
Ďáblovo oko), ale nezapomenutelné dvojice vytvořila i s
Cary Grantem (
Nezapomenutelná láska a
Dream Wife),
Spencerem Tracym (
Edward, My Son) či
Burtem Lancasterem (
Odtud až na věčnost).
Celkem šestkrát byla nominována na Oscara za hlavní ženský herecký výkon, ale nikdy nevyhrála. Teprve až v roce 1994 získala toho čestného. My si ji připomeneme v melodramatu
Powella a
Pressburgera Černý narcis, muzikálu
Waltera Langa Král a já,
Premingerově adaptaci románu
Françoise Sagan Bonjour tristesse a nakonec v atmosférickém hororu
Jacka Claytona Neviňátka.