
© Continental film
Jak hlásá synopse distributora, oba stále spojuje stejná vášeň: graffiti. Tím se ostatně celý film také otevírá, Kolman s Kocourkem jdou "na vlak", ale celá akce se záhy změní v akci ve stylu, kdo uteče, vyhraje. Postupně zjišťujeme, že Kolman je sice úspěšný, ale svou práci nesnáší, zatímco Kocourek je vnitřně vyrovnanější a v podstatě šťastný, což neznamená, že by neměl vyšší - umělecké - ambice, které jsou u něj stále nenaplněny. Jako vedlejšák vezme lektorování nezletilých smradů, ale jeho hlavním cílem je uspořádat výstavu svých kreseb v mecce graffiti - Berlíně.

© Continental film
Tomáš Vorel zkrátka zůstává stále svůj a v našich stojatých, zatuchlých filmových vodách, jsou jeho filmy vítaným osvěžením. Že má filmařské řemeslo v malíčku, už netřeba opakovat. Jako správný selfmademan si stejně jako u Vejšky vzal do ruky i kameru, a celý film si i sám natočil. Jde o ojedinělý tvůrčí samorost v naší kinematografii a zaplať pánbůh za něj. Na ještě vyšší level pozvedá Džob závěrečná scéna, která je extrémně působivá a otřese divákovou psychikou.
Džob se mi tak jeví jako nejpůsobivější dílek Vorlovy skládačky. Vzhledem k jeho velkému diváckému úspěchu jsem zvědavý, jestli se přece jen nedočkáme dalšího pokračování. Ale pokud byl Džob opravdu The End, tak potom klobouk dolů.










