Nějakou zásadní premiéru nebo jednoznačný hit byste v aktuální televizní nabídce hledali marně. Prim hrají znovu méně známé filmy, na které se tak často nedostává. Nejvýraznějším tipem je nejspíš uvedení oscarového dramatu Ploty.
Jackass 3.5 (
Jackass 3.5) (pátek 4. 2., Paramount Network, 22.00 - 23.50 / neděle 6. 2., 00.25 - 02.00 / středa 9. 2., 00.50 - 02.30)
© IMDb
Už název svědčí o tom, že další počin bláznivé partičky není tak úplně regulérní pokračování, jako spíš dovětek k předchozímu dílu a cosi jako "film o filmu". Režírující
Jeff Tremaine tak místo různých epizod servíruje jakýsi dokument, v němž se střídají záběry z natáčení a scény, které se do předchozího filmu nevešly, na nichž je znát, že jde opravdu o jakousi vatu, protože v drtivé většině se jejich nezařazení dá bez problémů obhájit. Následkem tohoto přístupu je to, že se tu přece jen více mluví, což už může na někoho působit trochu divně a nudně, fanoušci ale na druhou stranu rozhodně zklamaní nebudou, protože se opět dočkají neskutečných a těžko uvěřitelných kousků, které se neštítí ničeho a velmi často překročí hranici naprosté trapnosti. Navíc ocení i to, že skoro všichni aktéři poodhalí svou motivaci pro další a další dobrodružství. Ryze fanouškovská záležitost, která se na menší obrazovku skvěle hodí a nepůsobí nadbytečně.
Zajímavost: Šest dní po uvedení dokumentu zahynul při autonehodě
Ryan Dunn, jeden z klíčových členů skupiny.
Originální trailer filmu Jackass 3.5 / Jackass 3.5
Nejsme žádní andělé (
We’re No Angels) (neděle 6. 2., Paramount Network, 14.55 - 17.10)
© IMDb
Krimikomedie z konce osmdesátých let u nás není moc známá a ve své době nezaznamenala ani v zámořských kinech větší úspěch. Režírující
Neil Jordan v ní vychází z divadelní hry
Alberta Hussona, což znamená, že důraz je kladen na dialogy a prostředí. Obojí se naštěstí poměrně vydařilo, protože dialogy mají náboj, jsou vypointované a nechybí v nich několik úderných hlášek, navíc jsou doplněny poměrně černým humorem, který po většinu stopáže funguje velmi dobře. Tvůrci se podařilo zařadit i určitou decentní náboženskou satiru, která sice není nijak převratná nebo nápaditá, v určitých chvílích ale pobaví. Pozitivy budiž i svižné tempo a celková pohodová atmosféra, z níž je znát velký nadhled. Horší je to s příběhem, který je plný klišé, není nijak originální a nedokáže ústřední postavy, kterými jsou dva vězni, zachytit tak, aby byli sympatičtí a diváci jim mohli fandit. Zahráli si je obstojní
Sean Penn a
Robert De Niro, pro něhož šlo v té době o nečekaný úkrok k odlehčenému žánru a prokázal solidní komediální talent, ačkoli v tomto případě zrovna neměl moc co hrát. Dále se pak objeví ještě
Demi Moore,
Hoyt Axton,
Bruno Kirby nebo
John C. Reilly. Zapomenutá záležitost na nedělní odpoledne.
Zajímavost: Pár týdnů po konci natáčení zemřel představitel ředitele věznice
Ray McAnally, jemuž je film věnován.
Originální trailer filmu Nejsme žádní andělé / We’re No Angels
Muž, který miloval Kočičí tanec (
The Man Who Loved Cat Dancing) (neděle 6. 2., ČT2, 20.00 - 22.05)
© IMDb
V tuzemsku nepříliš známý western z první poloviny sedmdesátých let se z žánru trochu vymyká a je poměrně netradiční. Režírující
Richard C. Sarafian v něm totiž místo přestřelek a plochých charakterů kladl důraz na vztahy mezi postavami, jejich rodinné vazby a složitost povah, které jsou navíc odhalovány postupně, takže funguje i práce s určitým napětím. Nadčasově se soustředil i na ženskou hrdinku, která sice není úplně ústřední, je ale suverénně nejzajímavější a nejtajemnější. Co ale někomu nemusí úplně sednout, je to, že s přibývajícím časem se vytrácí solidní drsná a potemnělá atmosféra a vládu přebírá hodně osobitá romantická linie, která je nicméně naprosto uvěřitelná a civilní, tempo ale zbytečně zpomaluje. Titulní roli ztvárnil vynikající
Burt Reynolds, jemuž sekundují především
Sarah Miles a
Lee J. Cobb, objeví se ale i
Jack Warden,
George Hamilton nebo
Bo Hopkins. Raritní tip na nedělní večer.
Zajímavost: Hudbu měl původně komponovat
Michel Legrand, jeho soundtrack ale produkce zamítla a jeho místo pak zaujal
John Williams, který za necelý týden složil zhruba čtyřicet minut hudby, která byla použita.
Oficiální trailer filmu Muž, který miloval Kočičí tanec / The Man Who Loved Cat Dancing
Pohádka máje (neděle 6. 2., ČT art, 20.15 - 21.45)
© Facebook tvůrce
Protektorátní romantické drama vyžaduje tolerantního a trpělivého diváka, který docení tehdejší filmařské postupy a svým způsobem si užije dost působící zub času. Režisér a scenárista
Otakar Vávra v něm vycházel ze stejnojmenného románu Viléma Mrštíka a soustředil se především na hodně poetickou a lyrickou atmosféru, v níž dokonale vyniká milostná linie, která je z moderního pohledu naivní a kýčovitá stejně jako roztomilá. Tempo je pochopitelně pomalejší a prim v něm hrají dialogy a dlouhé záběry na krajinu. S tím pak souvisí i tehdy hodně netradiční a nádherná kamera
Ferdinanda Pečenky, který používal speciální filtry a infračervený materiál, čímž dosáhl toho, že okolní příroda je snímána ve zvláštním oparu a má opravdu pohádkové ladění, takže vše posouvá do jakéhosi surreálna až fantaskna. Ústřední pár si zahráli
Nataša Gollová a
Svatopluk Beneš, mezi nimiž tedy chemie úplně nefunguje, oba jsou ale velmi dobří, navíc je doplňují třeba
Jaroslav Vojta,
Theodor Pištěk nebo
Vlasta Fabianová. Tip pro milovníky hodně starých filmů.
Zajímavost: Natáčení probíhalo v okolí města Dobříš.
Ukázka z filmu Pohádka máje
Ničitelka (
Destroyer) (neděle 6. 2., ČT2, 22.05 - 00.05)
© Facebook tvůrce
Čtyři roky staré drama je v tuzemsku hodnoceno ryze průměrně, na zahraničních databázích, kde má ale násobně víc hodnocení, je na tom mnohem lépe. Dáno je to jednoznačně osobou režisérky
Karyn Kusamy, která ho pojala příliš artově a nedivácky. Od počátku nastoluje hodně pomalé tempo a rádoby temnou atmosféru, která se ale postupem času mění v až nepříjemnou a tak trochu samoúčelnou. Akce sice špatná není a přestřelka v baru je dokonce vynikající, jenže je jí málo. Pozornost se totiž soustředí na ústřední příběh, který se tváří chytře a zamotaně, vesměs je ale dost šablonovitý, absolutně bez překvapení nebo nějakého zásadního zvratu a snaží se o určitý přesah, který ale nepřichází. V hlavní roli nicméně naprosto září takřka k nepoznání namaskovaná
Nicole Kidman, jejíž fyzická podoba a výkon jsou asi tím nejlepším na celém filmu, v němž jí sekundují kupříkladu
Sebastian Stan,
Toby Kebbell,
Tatiana Maslany nebo
Scoot McNairy. Škoda, že délka je opravdu přetažená a v kombinaci s celkovou utahaností je s blížícím se závěrem snímek skoro nesnesitelný. Tip bez záruky.
Zajímavost: Kidman posléze přiznala, že v průběhu natáčení byla neustále prochladlá a v jeho závěru už sotva stála na nohou.
Oficiální trailer filmu Ničitelka / Destroyer
Manželka a manžel (
Moglie e marito) (pondělí 7. 2., Televize Seznam, 10.40 - 12.55 / čtvrtek 10. 2., 23.40 - 01.55)
© Facebook tvůrce
Před pěti lety se i v tuzemských kinech mihla italská romantická komedie, moc velkou stopu v nich ale nezanechala. A je to celkem pochopitelné, protože debutující režisér
Simone Godano v ní neměl přehnané ambice a jen spolehl na naprostou diváckou jistotu a na na nic víc si nehrál. Příběh je tedy od úvodních minut značně předvídatelný a plný klišé, tvůrce ale naštěstí i ty nejintimnější scény a vtipy podává natolik vkusně, že nikoho neurazí a naopak pobaví, navíc se v žádné scéně moc nevyžívá a neuchyluje se k nějakému stereotypu nebo vytěžování zbytečně vulgárního humoru. Opřít se mohl i o svižné tempo, poměrně pohodovou atmosféru a o určitou civilnost, která zejména v jihoevropských žánrovkách potěší. S tím souvisí i výkony ústředního dua, které si zahráli
Kasia Smutniak a
Pierfrancesco Favino, kteří jsou hodně umírnění a funguje mezi nimi parádní chemie a jejich vzájemné slovní špičkování je radost sledovat a poslouchat. Je možná škoda, že se autoři nepokusili o trochu víc originality a tvůrčí invence, na příjemném výsledku to ale nic moc nemění. Nenáročná jednohubka na pondělní dopoledne.
Zajímavost: Italský národní syndikát žurnalistů nominoval snímek ve své anketě Stříbrná stuha na nejlepší komedii.
Český trailer filmu Manželka a manžel / Mogli e marito
Koniec a začiatok (pondělí 7. 2., ČT art, 23.10 - 00.30)
© CSFD
Naprosto zapomenuté československé drama z konce šedesátých let je sice jen televizní inscenací, svých možností ale využívá na maximum a naprosto uchvátí. Režírující
Igor Ciel se v něm sice tak trochu snaží zmást (tehdejšího) diváka zasazením do nespecifikovaného zahraničního státu, v němž jezdí americká auta, rostou palmy a existují víceproudé dálnice, není ale pochyb, že jde o reflexi padesátých let a vykonstruovaných procesů. Tvůrce v něm velmi ostře napadá mašinérii totalitních režimů a ve velmi temné atmosféře a silných emocích vypráví smutný příběh o hledání viny a pravdy. A právě v emocionálních scénách je až geniálně využita komornost jediného prostředí a velmi malého prostoru soudní síně. Vrcholem pak budiž herecké výkony, které obstarávají
Ladislav Chudík,
Karol Machata,
Jozef Budský,
Daniel Michaelli,
Jozef Kroner nebo
Elo Romančík. Neprávem opomíjený počin, který čím je nenápadnější, tím je intenzivnější.
Zajímavost: Snímek vychází z divadelní hry
Romana Kaliského.
Ukázka hudby z filmu Koniec a začiatok
Zprávař: Příběh Rona Burgundyho (
Anchorman: The Legend of Ron Burgundy) (středa 9. 2., Paramount Network, 20.00 - 22.00)
© IMDb
Komedie z první poloviny nového milénia je typickou ukázkou práce tehdy slavné komediální skupiny Frat Pack, která se na jejím vzniku podílela. Debutující režisér a spoluscenárista
Adam McKay v ní nechal všechny vyniknout a "jen" za sebe efektně a působivě nastříhal scény, které jsou částečně parodické, částečně satirické a částečně ryze komediální. Nevyhnul se při tom ani několika trapným momentům a vtipům, které jsou často fekální a hodně tělesné, podařilo se mu ale nastolit pohodovou atmosféru se značným nadhledem, díky níž lze pár těchto chvilek odpustit. V titulní roli naprosto exceluje spoluscenárista
Will Ferrell, který evidentně dostal prostor pro improvizace, neboť někdy vše značně přehání a zachází do krajnosti, dále se pak ve větších, či menších úlohách objeví
Christina Applegate,
Paul Rudd,
Steve Carell,
Seth Rogen,
Danny Trejo,
Jack Black,
Luke Wilson nebo
Ben Stiller. Zamrzí tak víceméně jen to, že tvůrci nezůstali u naznačované mediální satiry a rezignovali na sofistikovanost, která občas probleskuje. Trochu nekorektní zábavy uprostřed týdne.
Zajímavost: Původně měl snímek produkovat
Paul Thomas Anderson.
Originální trailer filmu Zprávař: Příběh Rona Burgundyho / Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Noční lovec (
Night Hunter) (středa 9. 2., Prima Max, 22.20 - 00.20 / čtvrtek 10. 2., 23.55 - 02.10)
© Facebook tvůrce
Čtyři roky starý kanadský thriller je naprosto nevýrazný a v našich končinách zase tolik známý není. Debutující režisér a o trochu zkušenější scenárista
David Raymond si v něm bohužel naložil na své bedra trochu moc a z neoriginálního, ale nadějného námětu nic moc nevytěžil. V úvodu uchvátí příjemně temnou a hutnou atmosférou a zajímavě rozehranou zápletkou o pátrání po bestiálním vrahovi, postupem času ale nepochopitelně děj rozmělňuje podivnými střihy, občasnými flashbacky a kouskováním na různé epizody, které nedrží moc pohromadě. V závěru se pak snaží šokovat nečekanou pointou, která sice není úplně snadno odhadnutelná, jenže po odhalení působí dost samoúčelně a značně překombinovaně. K pozitivům ovšem patří hodně solidní akce, svižné tempo a střídmá stopáž. Nejvíc nicméně překvapí slušné obsazení, v němž se sešli
Henry Cavill,
Alexandra Daddario,
Nathan Fillion,
Stanley Tucci nebo
Ben Kingsley, kteří sice nemají moc prostoru, bez problému ale udrží diváckou pozornost až do konce.
Zajímavost: Pracovní název filmu byl
Nomis, tedy Simon pozpátku.
Originální trailer filmu Noční lovec / Night Hunter
Ploty (
Fences) (čtvrtek 10. 2., Paramount Network, 20.00 - 23.00)
© Facebook tvůrce
Šest let staré drama je jednou velkou potenciálně akademickou jízdou, která na spoustu diváků může působit vykalkulovaně. Režisér
Denzel Washington v něm adaptuje divadelní předlohu
Augusta Wilsona a potýká se především se dvěma problémy. Prvním je tempo, protože se mu nedaří najít ten správný rytmus, vše je zbytečně roztahané a pomalé, což je zejména v první třetině, v níž se toho moc neděje, ubíjejíci. Druhým pak přepálená stopáž, která je vzhledem k tomu, že děj je dost řídký, pro méně tolerantního diváka skoro nesnesitelná. Škoda také nevýrazné hudby a absence jakékoli výraznější scény, která by utkvěla v paměti. Jinak ale jde o solidní záležitost, v níž jsou dominantní výkony samotného režiséra, který se dočkal i nominace na Oscara a
Violy Davis, která si sošku dokonce odnesla. Trochu rozpačitý tip.
Zajímavost: Oba hlavní představitelé si stejné role zahráli už v divadelní hře, která byla obnovena roku 2010.
Oficiální trailer filmu Ploty / Fences