Bluray recenze: Expedice: Džungle nabízí bonusy popisující vznik filmu i atrakci v Disneylandu

Vydáno: 20.01.2022 07:30 - Jan Varga | foto: Disney

Dobrodružný film Expedice: Džungle vychází na DVD a na Blu-Ray disku, na němž jej doprovází solidní bonusová výbava, která zahrnuje mimo jiné jedenáct vystřižených scén a necelou hodinu dalších materiálů.

Expedice: DžungleRecenzoval/a Jan Varga dne 20.01.2022 07:30. Dobrodružný film Expedice: Džungle vychází na DVD a na Blu-Ray disku, na němž jej doprovází solidní bonusová výbava, která zahrnuje mimo jiné jedenáct vystřižených scén a necelou hodinu dalších materiálů. Hodnocení: 3.5
Expedice: Džungle
Jungle Cruise
Komedie / Fantazie / Akční / Dobrodružný
USA, 2021 , 127 min.

Režie: Jaume Collet-Serra
Scénář: Glenn Ficarra, John Requa, Josh Goldstein, Michael Green, John Norville
Kamera: Flavio Martínez Labiano
Hudba: James Newton Howard
Herci: Emily Blunt, Dwayne Johnson, Jesse Plemons, Paul Giamatti, Edgar Ramirez, Veronica Falcón, Jack Whitehall, Keith Arthur Bolden, David Lengel, Andy Nyman, Emily Marie Palmer, Quim Gutiérrez, Raphael Alejandro, Mark Ashworth, Annika Pampel

Česká premiéra: 29.07.2021

Expedice: Džungle hodnocení na Kinobox.cz: 64.54 %
Jack Whitehall, Emily Blunt ve filmu Expedice: Džungle / Jungle Cruise
© Disney
Expedice: Džungle je film z produkce Walta Disneyho, jehož vznik byl (podobně jako u série Piráti z Karibiku) inspirován atrakcí v Disneylandu. Tentokrát jde o atrakci s názvem Jungle Cruise, která je v podstatě simulací dobrodružné plavby po tropické řece (v džungli, s mechanickými zvířaty, umělými vodopády, domorodými kmeny a s průvodcem, který si potrpí na otřepané slovní hříčky).

Jeho hlavní hrdinkou je ctižádostivá britská průzkumnice Lily (Emily Blunt), která se v roce 1916 vypraví se svým bratrem (Jack Whitehall) na expedici do Amazonské džungle, kde se podle dávné pověsti z dob kolonizace Jižní Ameriky údajně nachází magický strom, jehož květy mají zázračné léčivé účinky. Na plavbu po řece si najme zemitého kapitána Franka (Dwayne Johnson), jehož bohaté zkušenosti kompenzují stav jeho plavidla i úroveň jeho svérázného vystupování. Po cestě však narážejí na nejrůznější nástrahy džungle a krom toho je jim ve své ponorce v patách i německý princ (Jesse Plemons), jenž chce pomocí kouzelných květů dopomoct Německu k vítězství v první světové válce.

Dwayne Johnson, Emily Blunt ve filmu Expedice: Džungle / Jungle Cruise
© Disney
Snímek se snaží jít ve stopách žánrově čistých dobrodružných podívaných, přičemž nejvíce toho má společného s Mumií z roku 1999, s níž sdílí celé základní schéma, zahrnující humorné a zároveň akční exotické putování s prvky romance mezi neohroženým dobrodruhem a odvážnou akademickou pracovnicí, komickou postavu jejího potrhlého bratra, nadpřirozeno, dávnou legendu opředenou kolem reálné historické osobnosti, zlé prokletí, přetahování o zásadní magický předmět i souboje s digitálními hnijícími záporáky.

Ve filmu figurují krádeže i únosy, četné úprky před pronásledovateli v podobě lidojedů, německých vojáků i věřitelů, sjíždění peřejí, pronikání do zatopených chrámů a mnoho dalšího. Celé to stojí na dobře napsaném příběhu, kvalitně napsaných charismatických a vzájemně se popichujících postavách, odpovídajících výkonech představitelů hlavních rolí, konzistentně hbitém tempu a celkové nápaditosti a vynalézavosti, která je znatelná jak v akční, tak v komediální rovině filmu.

BD obal filmu Expedice: Džungle / Jungle Cruise
© Magic Box
Blu-Ray:

Film Expedice: Džungle vychází jak na DVD (bez bonusů), tak na Blu-Ray (s bonusy). Menu je v češtině a všechny bonusy disponují českými titulky. Solidní bonusová výbava pak zahrnuje mimo jiné jedenáct (!) vystřižených scén a necelou hodinu dalších materiálů. V popředí přitom stojí především třináctiminutový film o filmu s názvem „Život je Džungle: Jak se natáčel film Expedice. Džungle“, v němž je popisována kompletní cesta snímku od původní atrakce v Disneylandu až na stříbrné plátno. Mini-dokument „Dwayne a Emily: Nepochybně vtipní“ se pak zabývá dvojicí hlavních hrdinů a jejími hereckými protagonisty a také třeskutou chemií, kterou se snažili mezi svými postavami vybudovat.

Nejpozoruhodnější a z hlediska informací o vzniku filmu obsahově nejnabitější je pak čtvrthodinový dokument nazvaný „Stvoření Amazonie“, jenž nabízí značné množství záběrů z natáčení a z filmové post-produkce. Zaměřený je nejen na tvorbu digitálních efektů, ale i na stavbu praktických kulis, mezi něž se řadí hlavně skutečně postavená funkční loď, na jejíž palubě se značná část filmu odehrává, a se kterou se natáčelo v obřím bazénu. Alespoň něco málo tu zazní o takřka každé ikonické situaci, k níž se hrdinové filmu během plavby nachomýtnou, a tudíž tu jsou rozebírány jednotlivé lokace, postavy domorodců a španělských dobyvatelů a též amazonská flora i fauna a jejich tvorba.

Zajímavý je i čtrnáct minut dlouhý dokument „Jednou kapitán, navždy kapitán“, který se věnuje atrakci v Disneylandu, podle níž film vznikl, a především pak těm zaměstnancům, kteří v ní vystupují jako lodní kapitáni/průvodci. Celý segment je koncipován jako rozhovor a částečně i moderovaná debata se čtveřicí těchto průvodců, kteří v něm popisují své pracovní zážitky a zkušenosti. Bonusové materiály, mezi nimiž prakticky nic vyloženě nechybí a zároveň nic nepůsobí nadbytečně, pak uzavírá ještě několik nepoužitých záběrů.

Technické specifikace (Blu-ray):

Zvukové formáty: DTS-HD Master Audio 7.1 anglicky, Dolby Digital Plus 7.1 italsky, Dolby Digital 5.1 česky, polsky a španělsky

Titulky: české, anglické pro neslyšící, italské, polské a španělské