Když v roce 2017 přišel režisér
Christopher Landon s hororem
Všechno nejhorší, zakomponoval do něj komediální prvky a časovou smyčku, hit byl na světě. Film vydělal více než dvacetinásobek svého rozpočtu a o pár měsíců později přišel na svět i druhý díl, který byl sice přijat vlažněji, ale pořád se jednalo o solidní oddechovku a oživení žánru. Jeho nejnovější počin jde podobnou cestou.
© Cinemart
Slečna bestie si hraje s prvkem výměny těl hlavních hrdinů, který už jsme viděli v několika komediích (
Mezi námi děvčaty), ale v žánru hororu se jedná o novinku. Režisér
Landon se nechal slyšet, že připravuje celý vesmír svých hororů, takže je dost možné, že se v blízké době dočkáme hrdinů, kteří se ocitli v časové smyčce a zároveň si prohodili svá těla. Proč ne?
Millie (
Kathryn Newton) by díky svému vzezření byla v klasickém hororu jednou z prvních obětí vraha. To by se ale nesměla objevit právě v tomto filmu. Masový vrah přezdívaný Řezník (
Vince Vaughn) si ji jako svou příští oběť sice vyhlédne a chce ji zabít, ale magická dýka po probodnutí způsobí, že si tito dva prohodí tělo a v těle hledaného zabijáka je najednou naivní školačka a naopak.
Millie v obtloustlém těle padesátiletého muže má jen 24 hodin na to celou kletbu zvrátit, jinak jí tato podoba zůstane navždy. Řezník naopak získává krytí, o kterém se mu ani nesnilo, patřičně toho využívá a tělo nehodlá vrátit. Rozjíždí se hororová jízda, ve které se hlavní hrdinka snaží získat své tělo zpět od někoho, kdo se ho jen tak vzdát nechce.
© The New Paper
Už úvodní scéna, ve které přijde o život několik studentů, a to smrtí, jakou jsem v žádném jiném filmu tohoto žánru neviděl, je jakousi poctou klasickým vyvražďovacím hororům. Je příjemné vidět, že i horory umí čas od času nabídnout něco nového a ne jen předvídatelné lekačky a hektolitry umělé krve. Následuje výměna těl a poté tempo malinko upadá, což je škoda po tak povedeném úvodu. Tvůrci se snaží divákům servírovat pravidelně nějakou akci, ale nelze se ubránit dojmu, že všechno by to mohlo klidně zajít ještě o kousek dál a bavit víc.
Jako by se báli použít víc krve, víc sprostých slov nebo peprných hlášek, které se přesně k tomuto typu filmu hodí a jsou očekávány. Příběh sám o sobě není závratně originální nebo nepředvídatelný, ale v rámci žánru je inovativní a věřím, že na papíře vypadal opravdu dobře. Škoda, že zpracování není malinko šílenější a bojí se bortit zavedené mantinely. Jen do nich tak opatrně šťouchá.
© The Austin Chronicle
Vince Vaughn je spíše znám z komediálních rolí, proto prvních několik minut filmu má člověk problém uvěřit mu jeho drsné a šílené chování v podání jeho Řezníka. V této roli ale zůstává jen chvíli a poté se mění na středoškolskou puberťačku, a i když ji hraje více než dobře, i tady se objevuje pocit, že by se do role mohl ponořit ještě o trošku více. Mnohem lépe je na tom jeho herecká partnerka Kathryn Newton, která si roli zabijácké slečny evidentně užívá a je skvělá od začátku až do samého konce. A to toho moc neřekne, ale její výraz mluví za vše.
Slečna bestie byla uvedena v omezeném počtu kin ve světě, ale své diváky si našla, a pokud máte rádi tento typ hororu, určitě by neměla uniknout ani vám. Šílené hororové komedie jsou oblíbené a tvůrci takovýchto filmů by měli myslet na to, že krvavou režbu a nevhodná slova chtějí diváci tohoto žánru vidět a slyšet. Vzpomeňme si třeba na
Krvavou nevěstu nebo na
The Babysitter. Věřím, že režisér
Christopher Landon všechny tyto světy propojí, vychytá mouchy a naservíruje nám tu nejpovedenější hororovou komedii. Potenciál pro to určitě má.
Oficiální trailer filmu Slečna bestie / Freaky