Recenze: Vin Diesel jako superhrdina Bloodshot stejnojmenný film utáhne jen sotva

Vydáno: 12.03.2020 07:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

V akčním thrilleru Bloodshot hraje Vin Diesel elitního vojáka, jenž je zabit, načež se probudí se ztrátou paměti ve výzkumné laboratoři, kde mu místo krve napustili do těla nano-roboty, čímž z něj udělali ultra-efektivní chodící zbraň...

BloodshotRecenzoval/a Jan Varga dne 12.03.2020 07:00. V akčním thrilleru Bloodshot hraje Vin Diesel elitního vojáka, jenž je zabit, načež se probudí se ztrátou paměti ve výzkumné laboratoři, kde mu místo krve napustili do těla nano-roboty, čímž z něj udělali ultra-efektivní chodící zbraň... Hodnocení: 2
Bloodshot
Bloodshot
Drama / Sci-Fi / Akční
USA, 2020 , 109 min.

Režie: Dave Wilson
Scénář: Jeff Wadlow, Eric Heisserer, Jeff Wadlow, Kevin VanHook
Kamera: Jacques Jouffret
Herci: Vin Diesel, Eiza González, Sam Heughan, Toby Kebbell, Talulah Riley, Lamorne Morris, Guy Pearce, Jóhannes Haukur Jóhannesson, , , Tamer Burjaq, Clyde Berning, David Dukas, Charlie Bouguenon, Tyrel Meyer

Česká premiéra: 01.01.1970

Hodnocení: 4/10

Distributor: Falcon

Bloodshot hodnocení na Kinobox.cz: 54.27 %
Guy Pearce, Vin Diesel ve filmu Bloodshot / Bloodshot
© Facebook tvůrce
Elitní voják Ray (Vin Diesel) je jednoho dne po návratu ze své poslední mise unesen a zastřelen spolu se svou manželkou. Pak se probere se ztrátou paměti ve speciální výzkumné korporaci, jejíž ředitel (Guy Pearce) mu vysvětlí, že jej přivedl zpět k životu díky nano-technologiím, jež mu vpravil do těla místo krve, a které jej činí výrazně silnějším a odolnějším a navíc mu i střelhbitě léčí veškerá zranění. Když se mu paměť vrátí, vydá se Ray pomstít smrt své ženy, pak ale zjišťuje, že vzpomínky na její zavraždění mu byly pouze uměle implantovány a že ve skutečnosti je ředitelem korporace zneužíván coby ultra-efektivní chodící zbraň určená k likvidaci jeho nepohodlných konkurentů…

Bloodshot je v podstatě superhrdinský film (navíc vznikl podle komiksové předlohy), leč je natočen spíš ve stylu různých techno-thrillerů upozorňujících na nástrahy a následky zneužití moderních technologií. Natočil jej coby svůj celovečerní režijní debut Dave Wilson (animátor a tvůrce vizuálních efektů ve videohrách) podle scénáře Erica Heisserera (PříchozíNezvratný osud 5) a Jeffa Wadlowa (Kick-Ass 2Fantasy Island). Bohužel, jeho zřejmá režijní nezkušenost v kombinaci s nepříliš dobrým scénářem (resp. zejména dějem a dialogy) mají na snímek ten efekt, že si jej nelze příliš užít ani jako zajímavý superhrdinský sci-fi film, ani jako spotřební zábavnou akční blbost.

Eiza González ve filmu Bloodshot / Bloodshot
© Facebook tvůrce
Příběh totiž dává pramálo smyslu a je i docela hloupý (především motivace záporáků pro jejich různé činy stojí dost na vodě), přesto se film bere smrtelně vážně (téměř ani stopa po záměrném humoru nebo nadsázce) a snaží se tvářit chytřeji, než ve skutečnosti je. Typicky dojde k nějaké situaci plné debilních klišé, načež nějaká postava o chvíli později upozorní, že to bylo debilní klišé, ale že to tak bylo schválně, protože šlo o součást nějaké virtuální reality nebo něčího předem nacvičeného plánu. Potud v pořádku, ale ony se pak podobně špatná klišé často vyskytují i ve scénách, které už součástí ničeho takového nejsou.

Ve filmu se následně operuje s postavami bývalých vojáků s technologickými transplantáty místo končetin a orgánů a s počítačovými hackery, kteří jsou schopni díky zběsilému mačkání kláves obrátit každou situaci ve svůj prospěch během pár vteřin. Naštěstí se nikdy zbytečně moc nevysvětluje, jak co z toho má fungovat, na druhou stranu však třeba není příliš jasné, co všechno si ještě může nano-roboticky vylepšený Ray dovolit a co všechno je schopen přežít.

Vin Diesel ve filmu Bloodshot / Bloodshot
© Facebook tvůrce
Vykoupením by teoreticky mohly být akční sekvence, ale těch není nijak zvlášť mnoho a navíc nejsou ani přes svůj silný vizuální potenciál schopny dostatečně zaujmout – jsou totiž mnohdy rychle a nepřehledně stříhány, v důsledku čehož dá docela práci rozpoznat, co přesně se v nich děje. O dost pozoruhodnější jsou tudíž trikové sekvence, jež jsou realizovány velmi zručně, ale zas nepředstavují ve svém rámci nic mimořádného.

Do značné míry tak snímek Bloodshot táhne hlavně charisma Vina Diesela v hlavní roli, ale bohužel to samo o sobě nestačí. Nehledě na to, že by jeho postavě pravděpodobně prospělo obsazení někoho, kdo by jí dodal o trochu větší porci nadhledu, což ostatně platí i pro celý film jako takový.

Český trailer k filmu Bloodshot