David Lynch se po absenci své postavy, ředitele FBI Gordona Colea v minulém díle vrací ve 14. části na scénu. Vrací se v něm s celým svým novým týmem, do něhož patří speciální agent Albert Rosenfield (hraje ho zesnulý Miguel Ferrer) a nový rekrut Tammy Preston (Chrysta Bell). A patřili do něj také dva zmizelí agenti, hlavní postava celého seriálu, speciální agent Dale Cooper (Kyle MacLachlan), který zmizel před 25 lety, když v Městečku Twin Peaks (originální dvě série z let 1990-1991) vyšetřoval vraždu středoškolačky Laury Palmer (Sheryl Lee) a posléze i události související s projektem "Modrá kniha" (zjednodušeně UFO) točící se kolem postavy majora Garlanda Briggse (také již zesnulý Don S. Davis) a potom také agent Phillip Jeffries (hrál ho zesnulý David Bowie), který se objevil pouze ve filmové verzi Městečka Twin Peaks natočené až po seriálu. Právě k událostem z filmového prequelu se ve 14. části Lynch do velké míry vrací. Ale pěkně popořadě.
Jinde. Albert sděluje Tammy další podrobnosti týkající se případu Modré růže, o níž jsme byli informováni ve 12. části a také mnohem dříve ve filmovém Twin Peaksu, které ve své úvodní půlhodině sledovalo vyšetřování agentů Chestera Desmonda a Sama Stanleye v případu vraždy Teresy Banks, která byla zabita před Laurou. Albert pokládá Tammy klíčovou otázku: Co je to Modrá růže? Načež mu Tammy dává jasnou odpověď: "Modrá růže se v přírodě nevyskytuje, tudíž označuje něco nepřirozeného - Tulpu (bytost z myšlenek)." Albert také znovu zopakuje původ toho slovního spojení, "Jsem jako Modrá růže", pronesla umírající Lois Duffy, která v tomto starém případu figurovala. Dozvídáme se, že i Lois měla svého dvojníka, stejně jako ho má Cooper.
Poté, co se do kanceláře, kde je nyní už i Gordon, dostaví i Diane (Laura Dern), jejíž postava by se dala shrnout dvěma slovy: "Fuck You", kterými častuje kohokoliv, kdo ji obtěžuje (a obtěžují ji všichni), se od Diane při zmínce o nalezení prstenu s nápisem: "Dougiemu s láskou: Janey-E" v břiše těla majora Briggse dozvídáme zajímavou novinku a sice, že "náš" Dougie je její švagr a Dougieho manželka Janey-E (Naomi Watts) je Dianina odcizená poloviční sestra. To je "náhoda"! Gordon potom ihned zavolá do lasvegaské pobočky FBI, aby mu poslali "vše, co mají" o "ozbrojených a nejspíše nebezpečných" manželích Jonesových (Dougiem a Janey-E).
Potom následuje něco zcela nečekaného, co je ale zřejmě svým způsobem pro celou podstatu seriálu, potažmo svět filmů a tvorby Davida Lynche klíčové, a tím je Gordonovo vyprávění o tom, jak měl "další sen o Monice Bellucci". Skutečná Monica Belluci tak skutečně herecky debutuje ve 14. části, i když jen ve snové sekvence z Gordonova (Lynchova) snu. Gordon vypráví, kterak se ve snu sešel v Paříži s Monicou Belluci a jejími přáteli u kafe. Ve snu, který Gordon měl, byl i Cooper, ale Gordon ho nemohl vidět. Gordon potom Tammy a Albertovi říká, že mu Monica ve snu řekla prastarou frázi: "Jsem jako snílek, který sní a potom žije uvnitř svého snu". Důležitější je ale otázka, kterou potom také Monica položí: "Kdo je ale ten snílek?"
Sen ale pokračuje dále. Poté, co Monica začne svůj pohled situovat někam za Gordona, se Gordon otočí, aby uviděl...sám sebe (jinak jsou zde použity záběry z filmu Twin Peaks), jak sedí před 25 (a více) lety, rozhodně tedy o dost mladší ve své filadelfské centrále a přihlíží tomu, kterak mu Cooper říká o "snu, jehož se obával", a zároveň je svědkem přítomnosti (ale i nepřítomnosti) zmizelého Phillipa Jeffriese, o němž jsme se před tím od Alberta dozvěděli, že s Gordonem jako první pracovali na případu Modré růže.
Poté, co tento sen skončí (?), se vracíme znovu za obyvateli Twin Peaks. Šerif se svým týmem, zástupci Andym (Harry Goaz), Hawkem (Michael Horse) a Bobbym (Dana Ashbrook), zatknou Chada (John Pirruccello), kterého "sledovali už měsíce". Poté se tato čtveřice vydává do lesa na místo, o němž se v devátém díle zmínil major Briggs a Bobbyho otec, když jim zanechal svůj vzkaz u sebe doma.
"Jack´s Rabbit Palace" se ukáže být jen zbytkem trouchnivějícího kmene, ale místo, kam je zavede Briggsův pokyn, je místem, kde končí legrace, kam by si normální smrtelník nikdy nepřál dostat. Najdou zde nahou Naido (Nae), ženu se zalepenýma očima, která ve třetí části pomohla Cooperovi k návratu z černého vigvamu. Před naší čtyřkou se otevírá další nebeský portál - vortex, podobně jako v 11. části před Gordonem, kterého málem vtáhl dovnitř, tento vortex je ale "dobrý" a Andy, který se Naido dotkne, se octne v jedné místnosti s naším dobře známým Obrem (Carel Struycken), který poprvé v nové řadě má i jméno: Hasič.
Andymu potom Hasič nechá vypustit "džina z láhve" a Andy sleduje změť obrazů, z nichž my už většinu známe (záběry z předchozích a hlavně z 8. části). Po návratu od Hasiče se Andy ujme Naido, vezme ji do náruče a svým kolegům sdělí, že "ji musí chránit, protože je důležitá a chtějí ji zabít". Nikdo si nic nepamatuje. Hawk jen říká, že se "něco stalo". Zpátky na stanici se Lucy o Naido postará a dá ji do cely. Zde jsme přítomni další divné scéně, ve které "opilec" (Jay Aaseng), který má podivně "rozmašírovanou hubu", opakuje vše, co Naido (vydává jen nesrozumitelné skřeky podobné ptačímu) a Chad řeknou. Typická "lynchovina".
Následuje vyprávění zcela nové postavy, 23letého Angličana Freddieho (Jake Wardle), který Jamesovi (vida, tak James pracuje jako ochranka v hotelu Great Northern!) vypráví "na narozeniny" svůj příběh o tom, jak se z Anglie dostal do "Twin Peaks ve státě Washington, USA", aby zde "naplnil svůj osud". Jádrem Freddieho vyprávění je jeho vlastní zkušenost s Hasičem, který Freddiemu sdělil, aby si koupil "jen pravou rukavici z načatého balíčku" v železářství, která Freddieho ruku učiní supermocnou, supersilnou. Tato historka zde určitě není jen tak a Freddie v následujícím ději ještě nějakou roli určitě sehraje. James se potom vydá "zkontrolovat pece" a jeho osamělá noční pochůzka opuštěným suterénem hotelových prostor je...znepokojující. Hlavně jedny dveře, na nichž kamera na moment spočine. Bylo to jen tak, nebo za těmi dveřmi něco je?
Stále v Twin Peaks, stále podivněji se chovající Sarah Palmer (Grace Zabriskie) se vydá do jednoho místního baru na Bloody Mary. Poblíž ní sedí "kamioňák" (tričko s nápisem Truck You je nanejvýš výmluvné), který si zpočátku Sarah nevšímá, ale po chvíli mu to přeci jen nedá, aby se nezvedl a nezačal se svými oplzlými řečmi, kterými se snaží Sarah sbalit, urazit a vystrašit zároveň. Sarah po chvíli "slušnosti" přijme hozenou "Truck You" rukavici a poté, co mu sdělí, že ho "sežere", mu ukáže, co se skrývá pod jejím "normálním" obličejem a podobně jako Laura v prvním díle, i ona odkládá svou "masku" a zděšený kamioňák vidí, co se v Sarah skutečně skrývá. Narozdíl od Laury to není jasné bílé světlo, ale černá temnota a nakonec otravného pitomce kousne do krku, aby poté barmanovi sdělila, že "spadnul". Že Sarah není obyčejná, jsme nějak tušili, ale nyní dostáváme důkaz, že bude mnohem více než jen to. Tyto a podobné scény posouvají nový Twin Peaks někam úplně jinam, než kde bylo původní Městečko, kde se Lynch teprve "osměloval".
Konečně se dostáváme opět do podniku Roadhouse, abychom 14. díl završili standardním hudebním číslem. Ještě předtím jsme ale svědky další "náhodné" konverzace dvou žen o Billym, jehož zmizení se řešilo v několika předešlých částech, a jehož se chtěla vydat hledat Audrey. My stále nevíme, kdo Billy je a jaká je jeho role v těchto událostech. Snad se to brzy dozvíme. Jedna z dívek, Megan (Shane Lynch), druhé, Sophii (Lynchova žena Emily Stofle), prozradí, že je dcera Tiny, s níž hovořil Audreyin manžel (nebo psychiatr?) Charlie (Clark Middleton) ve dvanácté části.
Čtrnáctá část, která je věnována Davidu Bowiemu, nám opět mnohé poodhalila, zároveň ale vzbuzuje více otázek než odpovědí. Je ale jasné, že se blížíme ke konci, a nebo k něčemu, co by koncem být mohlo. Zbývají už jen čtyři části. Dočkáme se návratu agenta Coopera a zničení zlého Coopera? Zvítězí dobro nad zlem? Těžko. Twin Peaks není pohádka. Nejspíše jde jen o další "Modrou růži", která nikdy nepřestane fascinovat a provokovat svými nejednoznačnými obrazy, symboly, metaforami a hlavně svou snovostí. Na druhé straně ale nesmíme zapomenout na třešňový koláč, který je tu stejně důležitý jako "Modrá růže", a jejímž je "radostným" protipólem. Porazí třešňový koláč Modrou růži, nebo ne? V každém případě se jedná o vítězství diváka a také o velký Lynchův návrat na malé televizní (a jiné) obrazovky.