
Potíž je totiž v adaptování příběhu, který rozhodně není natolik obsáhlý, aby film musel nutně mít ke dvěma hodinám. Jde v něm o holčičku Sofii žijící v londýnském sirotčinci, která věří na lidožravé obry, co kradou děti z postýlek. A pochopitelně ji také takový obr ukradne a odnese do Obří říše, poté, co ho jednou v noci náhodou spatří. Jenže to není lidožrout (jako ostatní obři na ostrově), ale dobrák od kosti, co jí jenom zeleninu a mezi ostatními obry je kvůli menšímu vzrůstu spíš za zakrslíka. Sofie ho pojmenuje Obr Dobr a skamarádí se s ním.

- Když zlý velký obr pátrá po Sofii a ta se před ním schová do obrovské shnilé okurky, tak je to akorát tak napínavé, aby se o ni děti mohly bát, a akorát tak legračně hnusné, aby si mohly s pobavenými výrazy říct: „Bléé, fůůj.“ Pak ale z nějakého důvodu následuje nesmyslně dlouhá pasáž, v níž se Sofie myje, suší a převléká.
Obr Dobr loví sny, ukládá je do lahviček a fouká lidem do hlav. Ale nestačí to říct a vysvětlit, musíme sledovat i to, jak hrdinové podnikají dalekou výpravu do hor k velkému stromu s jezerem, na jehož opačné straně vodní hladiny se nachází kouzelná říše, v níž se sny volně pohybují, a jak tam tráví dost času jejich proháněním.
- Když se Sofie setká s královnou Anglie, tak by jí klidně mohla vyklopit, co má na srdci, ale předtím jsme nuceni být svědky mimořádně dlouhé královské hostiny o několika chodech, vrcholící pitím kávy a přípitkem s dudáky a salutujícími generály. Přitom ta scéna je tam jenom proto, že se připíjí nějakým zeleným šňapsem z domácí výroby Obra Dobra, po němž se zeleně prdí. Takže na konci té hostiny všichni zeleně prdí, včetně královny a jejích psů, ha ha ha. (Přemýšlel jsem, jestli se někdy Spielberg uchýlil k něčemu podřadnějšímu, než jsou prdící gagy, ale asi je to nový milník.)
- V jednu chvíli Obr Dobr vrátí Sofii do sirotčince (protože by jí jinak hrozilo nebezpečí), ale vzápětí ji odtamtud hned zase odnese (poté, co mu Sofie vysvětlí, že se nebojí).


Ačkoli tedy Obr Dobr působí hřejivě a optimisticky a je z něj cítit Spielbergova přítomnost i přítomnost velkého množství talentovaných tvůrců pod jeho vedením, tak mu nelze odpustit tu strašnou příběhovou rozbředlost, která ho sráží na kolena. Základem je sice pohádka pro děti, leč je celkem možné, že i děti Obra Dobra spíš odzívají, neb groteskně laděných fyzických gagů, které tu jsou patrně hlavně kvůli nim, tu zas není tolik, aby se jimi podařilo zakrýt tu prázdnotu okolo, a vizuální stránka je sice technicky bezchybná, ale nedostatečně nápaditá na to, aby dokázala udržet pozornost jen sama o sobě. Je to škoda, ale zároveň žádný příšerný paskvil – spousta drobných detailů je naopak hezká a roztomilá. Avšak jít na rodinný film od Stevena Spielberga a dostat nanejvýš průměrnou pohádku utopenou v pomalém vyprávění a nedostatečně obsáhlém ději je vážně ekvivalentem studené sprchy.
[Recenze původně vyšla na filmovém blogu FilmSpot.cz.]