Stephen King je považován za nekorunovaného krále literárního hororu už od doby, kdy vyšla v roce 1974 jeho prvotina
Carrie. Ruku v ruce s Kingovými knihami šly i filmové adaptace. Tou první byla právě
Carrie. King je neobyčejně plodný autor a stejně plodné jsou i filmové verze jeho knih a povídek, které jen spočítat by zabralo celý den. Zjednodušeně řečeno se adaptace jeho knih dělí na ty "dobré" a "špatné", přičemž těch druhých je daleko víc než těch prvních. Málokomu se povedlo s Kingem utkat a odejít neporažen. Posledním, kdo to zkusil, byl
Tod Williams, který se pokusil o filmový přepis Kingovy knihy
Puls z roku 2006. A tak o deset let později vznikl film
Cell.

Jeho hlavní hrdina je Clay Riddel (
John Cusack). Toho při návratu domů, a nejen jeho, ale každého, kdo měl zrovna po ruce svůj mobilní telefon, přepadl "puls", který všechny živé (kromě něj) proměnil v běsnící šílence, kteří začnou zabíjet vše neproměněné kolem sebe. Clayovi se podaří utéct do metra, kde objeví skupinku stejně postižených, totiž neproměněných lidí. Clay se spojí s Tomem (
Samuel L. Jackson) a než aby čekali, kdy je mobilní zombies doženou, vydají se na cestu ven. V budově, kde se ukryjí, se k nim připojí ještě Alice (
Isabelle Fuhrman). Trojice se vydává na cestu apokalyptickou zemí a Clay je odhodlán najít svého syna, který, jak věří, je ještě naživu.
Williams je další tvůrce, který odešel ze souboje s Kingovou knihou poražen. Jeho
Cell je další špatnou adaptací, která tak rozšiřuje skupinu zbytečných a nepovedených pokusů o adekvátní filmovou adaptaci Kingova díla.
Puls jsem nečetl, takže nevím, zda je špatná už předloha, ale film tedy bez rozpaků jako špatný označím. King se zřejmě snažil sloučit populární zombie a apokalyptciký subžánr s kritikou moderních technologií, kterou před deseti lety představovaly "mobily".

Což o to, Kingův nápad je zajímavý a myšlenka, že my všichni, kteří používáme mobily, jsme vlastně potencionální "zombies pod vlivem svých mobilních telefonů", v sobě skrývá kousavou společenskou kritiku a sarkasmus. Ale co je to platné, když film vypadá jako ta nejbéčkovější zombiáda, co si dovedete představit? Williams natočil to nejtuctovější a nejklišovitější kino, které vypadá jako levná kombinace
Úsvitu mrtvých,
28 dní poté a všech
Resident Evilů a buhvíčeho ještě dohromady. Originalita nápadu s "pulsem" se vyčerpá v prvních patnácti dvaceti minutách a pak už následuje jen přehlídka ohraných klišé a patosu.
A v porovnání se zmíněnými
Cell prostě neobstojí. A nezachraňuje to ani herecká účast obou hlavních hvězd, které se před lety sešly při jiné kingovské adaptaci (
Pokoj 1408), kde byly jako spoluhráči obě přesvědčivější (a v kvalitnějším filmu). Zde se už oba herci ztrácí v béčkových vodách, do které zabředli, aniž by svou účastí přinesli nějakou zvláštní kvalitu. Kdyby zde Jackson a Cusack nehráli, bylo by to snad i lepší. Šlo by jen o nepovedené a zbytečné béčko. Takhle to získalo ještě tu trapnou pachuť, kdy je vám obou herců líto (a nebo není) a nechápete, do čeho se to oba nechali zavléct.
Cell lze prostě považovat za další zbytečný a nepovedený kingovský pokus, který není první ani poslední. Pokud vám ale podobná "oddechovka" nevadí, pak nic proti ničemu a každému, co jeho jest. Za sebe ale říkám: tak snad příště.
Originální trailer filmu Cell