Za necelý měsíc dorazí do kin první velký "videoherní" velkofilm roku -
Warcraft: První střet (tím druhým je
Assassin's Creed). Ten do filmové podoby převádí svět Azeroth, kteří znají hlavně počítačoví a herní maniaci z videoherní série
World of Warcraft vytvořené společností Blizzard Entertaiment, stejně jako ze série románů, které hra inspirovala. Režisérem filmu je velký fanoušek této hry a zároveň fanda filmové fantasy trilogie
Pán prstenů Duncan Jones. (Původně byl k tomuto projektu připoután
Sam Raimi. O možnost režírovat žádal i filmový šílenec
Uwe Boll, kterého však Blizzard odmítnul se slovy, že "špatný film by mohl poškodit pověst hry".)

O filmové verzi této počítačové strategické hry se začalo poprvé uvažovat už v roce 2006. Ale teprve v roce 2013 se k projektu připojil jeho nynější režisér Jones. Scénář napsal
Charles Leavitt podle námětu
Chrise Metzena. O postupném obsazování rolí vás Filmserver pravidelně informoval, takže si to nyní můžeme zopakovat. Jednu z hlavních rolí, náčelníka lidí a představitele světa Aliance Anduina Lothara hraje
Travis Fimmel, druhou, orka Durotana z Hordy hraje
Toby Kebbell. V obsazení jsou dále
Ben Foster (Medivh),
Paula Patton (Garona),
Dominic Cooper (král Llane Wrynn),
Clancy Brown (Blackhand),
Robert Kazinsky (Orgrim),
Ruth Negga (Lady Taria),
Daniel Wu (Gul´dan) a další. Příběh je zasazen
do raného období, které odpovídá prvním dvěma dílům videoherní série a krátce, půjde v něm o střet dvou světů (lidí a orků), jejichž vůdci budou bojovat o budoucnost svých národů. Natáčení projektu, na který produkčně dohlížela společnost Legendary Pictures a s ním Blizzard, probíhalo hlavně v kanadském Vancouveru od ledna do května 2014. Hlavní práce nicméně Jonese a supervizora speciálních efektů
Billa Westenhofera, který má dva Oscary za vizuální efekty filmů
Zlatý kompas a
Pí a jeho život, čekala v postprodukci, která zabrala rekordních dvacet měsíců. Triky, a bylo jich mnoho (více než 1000), obstarala známá Industrial Light & Magic, která smíchala fotky herců s návrhy umělců Blizzardu a padla na ně jistě větší část rozpočtu, který se pohyboval nad hranicí sta milionů, ale kolik to bylo přesně, zdroje neuvádí.

Na začátku bylo uvedeno, že Jones je sám velkým fanouškem této videoherní série a sám uvedl, že vzal tento projekt také proto, aby se pokusil vytvořit stejně spektakulární a magický svět, jaký vytvořil
Peter Jackson svou trilogií
Pán prstenů. Z traileru je tento vliv jasně patrný. Stejně patrný je i vliv
Avatara a
Her o trůny, který ostatně dokládá i to, že tým tvůrců masek
Avatara pracoval i na
Warcraft. Hudbu zase složil skladatel
Her o trůny Ramin Djawadi.
Mnohokrát odsunuté datum premiéry (naposledy z prosince 2015) už nyní téměř určitě nehrozí, takže po rocích čekání se už příští měsíc konečně dočkáme výsledku. Podaří se Jonesovi s
Warcraft: První střet splnit svůj cíl a vyrovnat se
Pánovi prstenů? Půjdou na něj do kina "všichni" nebo jen skalní fandové počítačové hry? Má filmový
Warcraft šanci znovu oživit zájem o žánr fantasy? Bude
Warcraft velký hit? Nastartuje "
První střet" další sérii, nebo půjde o ojedinělý "experimentální" případ? Na tyto a další otázky odpoví až premiéra.
Warcraft: První střet startuje 9. června 2016.
Originánlí trailer filmu Warcraft: První střet