TV recenze: Hra o trůny S06E02 – Domů

Vydáno: 02.05.2016 21:05 - Pavel Klimeš | foto: HBO Europe

Po úvodním dílu je tu šestá řada již v plné síle a tentokrát se toho stane opravdu hodně. Kromě jiného se poprvé po dlouhé době setkáváme s Branem Starkem. Následující rekapitulace vypíchne (pokud možno bez spoilerů) to nejzajímavější.
Bran Stark (Isaac Hempstead Wright) se na dálném severu za Zdí učí od Tříoké vrány (Max von Sydow). V Králově přístavišti se králi Tommenovi (Dean-Charles Chapman) dostává rad od Jaimeho Lannistera (Nikolaj Coster Waldau). Tyrion (Peter Dinklage) a jeho spoluvládci v Meereenu musejí upevnit svou moc velmi riskantním krokem. Na Černém hradě se Noční hlídka pod vedením Allisera Thornea (Owen Teale) připravuje skoncovat se skupinou věrnou Jonu Sněhovi (Kit Harington). Na Zimohradě se vůdci rodu Boltonů dohadují, jak naložit s útěkem Sansy (Sophie Turner). Na Železných ostrovech Balon Greyjoy (Patrick Malahide) a jeho dcera Yara (Gemma Whelan) probírají vojenské plány reagující na neúspěchy na souši.

Michael McElhatton, Iwan Rheon ve filmu Hra o trůny / Game of ThronesMluvíme-li o tom nejzajímavějším z této epizody, pak nelze nezmínit její konec. V této chvíli již patrně všichni mluví o tom, co „to“ asi bude znamenat. Ačkoli spousta mých kolegů tuto skutečnost v článcích bezostyšně prozrazuje, já to neudělám a jen prohlásím, že tento krok byl na jednu stranu velice očekávaný, na druhou stranu nás tento seriál už natolik poučil, že vyvozovat nějaké závěry je přinejmenším nerozumné. V širším kontextu tato epizoda již obsahuje linie, k nimž zatím neexistuje knižní předloha a to, co tu vidíme je tedy záměrem tvůrců seriálu Davida Benioffa a D.B. Weisse (kteří mají ovšem od George R.R. Martina poznámky).

Zmiňovaná událost samozřejmě není jediným velkým překvapením, které nám tato epizoda přinesla. Dále zde máme již druhou scénu vzpomínky, které na rozdíl od knih nejsou v seriálu obvyklé (naposledy se týkala v minulé řadě Cersei). Ukazuje nám zajímavé detaily a několik nových informací z minulosti rodu Starků. I tento díl disponoval svou obvyklou dávkou „drsných“ či šokujících scén. Jak vás asi může napadnout, nepostaral se o ně nikdo jiný než Ramsay Bolton (Iwan Rheon) a pár brutálních okamžiků připravil i Hora (Hafþór Júlíus Björnsson), toho času ve službách královny-matky Cersei (Lena Headey). Když už jsme u Boltonů, je pěkné vidět, že je pamatováno i na další rody, které se kdysi přidaly k tažení Starků ve válce pěti králů (ve 2. řadě). Dalším uzavřením jedné nedořešené linie je scéna na Železných ostrovech. Zde je možné konstatovat, že se děj konečně někam posunul.

Patrick Malahide ve filmu Hra o trůny / Game of ThronesJediná linie, o které nevím, co si mám vlastně myslet, je slepá Arya (Maisie Williams) v Braavosu. Její trest i výcvik se zdály nasnadě a přece se najednou zdá, že tento scénář něco narušilo. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak to bude s nejmladší dívkou z rodu Starků. Mé pozvednuté obočí si vysloužila především výborná konfrontace mezi Jaimem a Nejvyšším vrabčákem (Jonathan Pryce) a rozhovor mezi Tommenem a Cersei, který naznačuje, že jablko přece jen nepadlo daleko od stromu. Vůbec nejvíce se mi ale líbila Tyrionova scéna v Meereenu. Napětí by se dalo krájet.

V celkovém pohledu byla epizoda Domů extrémně nabitá důležitými událostmi, ale přitom se nezdála nijak uspěchaná. Byly uzavřeny některé zbývající dějové linie a otevřena řada nových, na jejichž rozuzlení se budu moc těšit.