Recenze: Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje po třech letech

Vydáno: 01.05.2016 18:00 - Jan Varga | foto: facebook tvůrce

Pokračování tři roky starého francouzského dobrodružného rodinného filmu Bella a Sebastian si zachovalo herecké obsazení i oba scenáristy, akorát režie se tentokrát ujal kanadský režisér Christian Duguay (Hon na šakala).

Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračujeRecenzoval/a Jan Varga dne 01.05.2016 18:00. Pokračování tři roky starého francouzského dobrodružného rodinného filmu Bella a Sebastian si zachovalo herecké obsazení i oba scenáristy, akorát režie se tentokrát ujal kanadský režisér Christian Duguay (Hon na šakala). Hodnocení: 3
Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje
Belle et Sébastien, l'aventure continue
Rodinný / Dobrodružný
Francie, 2015 , 97 min.

Režie: Christian Duguay
Scénář: Cécile Aubry, Juliette Sales
Kamera: Christophe Graillot
Hudba: Armand Amar
Herci: Félix Bossuet, Tchéky Karyo, Thierry Neuvic, Margaux Châtelier, Thylane Blondeau, Urbain Cancelier, Jeffrey Noel

Česká premiéra: 28.04.2016

Distributor: Bontonfilm

Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje hodnocení na Kinobox.cz: 65.80 %
Fotografie z filmu Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje / Belle et Sébastien, l'aventure continueJednička byla moc příjemná, nenáročná, působící jako hrané filmové klasiky pro celou rodinu z minulých desetiletí, byly v ní hezké záběry přírody podmalované skvělým hudebním doprovodem a sympatický pes doprovázející dětského hlavního hrdinu. Milé a kupodivu i celkem seriózně pojaté překvapení, jež se sice neubránilo jisté dějové předvídatelnosti, ale aspoň nesklouzávalo k laciné infantilitě.

Dvojka se v ledasčem liší a nejsou to změny k lepšímu, přičemž už nedokáže tak okouzlit jako jednička, neb ztratila hodně ze své nevinnosti a přirozenosti. Pořád je natočená velmi slušně a na úrovni, místy je vždy na správných místech vtipná, napínavá i dojemná, ale celé to působí už trochu nuceně. Je to asi podobný kvalitativní rozdíl jako mezi prvními a druhými díly Neuvěřitelné cestyMyšáka Stuarta Littla nebo Kouzelné chůvy Nanny McPhee.

Fotografie z filmu Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje / Belle et Sébastien, l'aventure continueCelkem určující je hned první, zoufale za vlasy přitažená a křečovitá scéna, v níž malý Sebastian (stejný herec, akorát trochu odrostlejší) sáňkuje v létě po travnatých úbočích alpských vrcholků a málem se zabije, když přehlédne, že trať končí mohutným srázem (kterého si nešlo nevšimnout). Fenka Bella ho na poslední chvíli doběhne a srazí ze sáněk, které posléze z útesu sletí a dole se roztříští na padrť. Sebastian je úplně v pohodě, směje se tomu a řekne něco v tom smyslu, že by si to klidně zopakoval. To mi celkem stačilo k tomu, abych ho přestal mít rád.

Děj spočívá v tom, že někde v horách havaruje letadlo se Sebastianovou sestřenicí Angelinou a rozsáhlý požár nedovoluje přiblížit se místu nehody, avšak Sebastian a jeho dědeček se přesto rozhodnou tam vypravit, protože mají tušení, že Angelina pád přežila. Najmou si proto arogantního pilota jménem Pierre, který je ve skutečnosti Sebastianovým otcem, akorát že ti dva neměli doposud o existenci toho druhého ani tušení. Následné události vedou k tomu, že Pierre a Sebastian spolu s Bellou nouzově přistanou někde poblíž požární oblasti (a mohou si mezi sebou začít budovat otcovsko-synovské vztahy), zatímco dědeček jde za nimi pěšky.

Fotografie z filmu Bella a Sebastián / Belle et SébastienBohužel došlo k tomu, že:

• Sebastian se od roztomilého klučiny posunul k tvrdohlavému a místy až nesnesitelnému frackovi.
  • Z Belly je superpes, který hlavnímu hrdinovi opakovaně zachraňuje život, hrdinně proskakuje šlehajícími plameny a neváhá si to třeba vyříkat i s medvědem.
  • K Sebastianovi se časem přidá nějaká holka z dřevorubecké rodiny poválečných italských uprchlíků, která s ním začne vést poněkud jalové dialogy, nehledě na to, že není moc dobře dabovaná (jinak český dabing celkem ujde).
  • Dědečka na cestě doprovází jakýsi náhodný legrační mechanik, který je vlastně zcela nedůležitý a ani by tam být nemusel, ale tvůrcům zřejmě přišlo na mysl, že by se jim do filmu hodila komická vedlejší postavička, která by dělala primitivní humory.
  • V příběhu je mnohem víc klišé než minule.

Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje je zkrátka standardní pokračování, které nedosahuje kvalit prvního dílu, ale zároveň nepředstavuje nic vyloženě nepodařeného – natočené je pořád velmi hezky, příroda je pořád super a jako dobrodružná podívaná pro celou rodinu to stále funguje nadprůměrně dobře. Akorát se tu tentokrát sešlo o poznání větší množství výtek.

Český trailer filmu Bella a Sebastian: Dobrodružství pokračuje