Jeho hrdiny jsou náctiletí studenti jakési herecké/taneční/pěvecké konzervatoře, kteří jedou na soustředění na letní tábor, kde mají během dvou týdnů pod vedením dvojice kantorů (Roman Vojtek a Vica Kerekes) nacvičit Starce na chmelu jako divadelní hru, kterou pak plánují předvést před veřejným publikem.Ze začátku se jako hlavní zápletka jeví soupeření dvou chlapců (Adam Mišík, Vladimír Polívka) o hlavní roli nesmělého Filipa (což je trochu s podivem, neb zatímco Adam je na postavu Filipa jako dělaný, tak Vladimír by se od pohledu naprosto dokonale hodil do role jeho soka, sebevědomého frajírka Honzy) a snaha studentů obejít konzervativní přístup svého učitele a zanést do představení moderní taneční choreografii. Postupně se ale začnou přidávat další zápletky, jako je náhlé zamilované vzplanutí jedné ze studentek k jakémusi slavnému zpěvákovi, jenž se shodou okolností vyskytne poblíž (a kterého hraje Martin Pisařík, mající úplně stejnou úpravu vlasů a vousů jako Roman Vojtek, takže jsem si je na začátku pletl).
Ve filmu logicky dojde na docela dost písniček ze Starců na chmelu v novém provedení (vyjma těch propagandistických či oslavujících pospolitost socialistického lidu a jeho pracovní morálku), a to je prima. Hezky se to poslouchá a hezky se na to dívá (aranžmá, kostýmy, pohledná děvčata, hezky tvarovaní hoši). Tančení okolo je také celkem pěkně provedené (na české poměry), a když studenti začnou při hromadném promítání Starců spontánně vytvářet improvizované pohybové kreace, tak to působí skoro až magicky. Úrovně např. americké série Let's Dance nebo některých profesionálnějších vystoupení z televizních talentových soutěží film nedosahuje, což je pochopitelné a rozhodně nemám v úmyslu mu to vyčítat. Že herci netančili vždy dokonale synchronizovaně, nebo že nedělali trojitá salta se šesti výkruty, mi rozhodně vadilo míň, než když jim k tomu tančení dvakrát zazněl nějaký otřesný německý hip-hop.
Druhá značná, ještě zásadnější výtka spočívá v tom, že z onoho nacvičování je vidět zatraceně málo. Písničky a tanečky hrdinové předvádějí někde na louce, u táboráku, či na vesnické zábavě, až když už je mají skvěle nacvičené včetně choreografie, přičemž z jejich nácviku vidíme sotva pár desítek vteřin v celém filmu. Dialogy netrénuje vůbec nikdo. Ze závěrečného představení v divadle pak nevidíme už lautr nic, protože film končí roztažením opony a příchodem tří kytaristů.- Jeden ze studentů si při tancování ošklivě zlomí nohu a je ohrožena jeho kariéra. Film nicméně skončí, aniž bychom se dozvěděli, jak to s ním dopadlo.
- Nedá se rozluštit, zda Vica Kerekes a Roman Vojtek hrají manželský pár, nebo jen kolegy, co se k sobě nápadně mají (a partnery mají někde jinde).
- Postava Vicy Kerekes má s sebou na soustředění malého synka, který občas něco slovensky zažvatlá, leč jeho význam v ději je prakticky nulový.
- Že je jedna z dívek hlavní ženskou hrdinkou, vám začne pomalu docházet někdy okolo poloviny filmu, do té doby je jen jednou tanečnicí z davu. Sice je zmíněno, že je nejlepší a nejtalentovanější, leč od začátku je mnohem více prostoru věnováno jiné dívce, po níž pokukuje hlavní hrdina (a jejich náznak rodícího se vztahu mimochodem vyzní zcela do prázdna). A nijak se neřeší, že tato nejtalentovanější herečka, pověřená hlavní rolí ve hře, se den před premiérou rozhodne nevystupovat.
- Film pravděpodobně neměl být komediální, a když v něm přesto sem tam zazní nějaký vtip, tak se většinou svou agresivitou nehodí do jinak veskrze poetické atmosféry filmu: „Dej mi cigaretu.“ „Neměla bys kouřit, jinak dopadneš jako Amy Winehouse.“ „Ta moc nekouřila, ta smažila extraligu.“
S původními Starci se snímek míjí i v interpretaci. Tam byly hlavními tématy nevinná láska dvou hlavních hrdinů - vybočujících jedinců, přežívající navzdory nařízením autorit a společnosti, jež jejich vztahu nepřála. Jejich vyloučení ze školy a následný společný odchod s rukou v ruce, který jim spolužáci záviděli, pro ně však znamenal morální vítězství. V Muzikálu je za vybočujícího jedince naopak pouze autoritativní učitel se svým konzervativním přístupem k látce, motiv vzdoru je pak zosobněn snahou žáků (tedy většiny) prosadit si moderní stylizaci. A hlavní hrdinka se sice v závěru vydává za štěstím díky lásce a musí pro to i něco obětovat, ale rozhodně přitom nejde o lásku netolerovanou, natožpak zakázanou.












