Recenze: Třetí Noc v muzeu by nemusela existovat

Vydáno: 08.03.2015 18:30 - Ivan Hladík | foto: facebook tvůrce

…přesto několik plusů má. Ben Stiller by se ale napříště měl držet pravidla dvakrát a dost. Stejně jako u „fotrů“, ani tady se mu příliš nedaří a trojka (proč je to zvykem?) je ze všech pokračování to nejslabší. Tyranosaurus honící kost už napotřetí prostě nezabere.

Noc v muzeu: Tajemství hrobkyRecenzoval/a Ivan Hladík dne 08.03.2015 18:30. …přesto několik plusů má. Ben Stiller by se ale napříště měl držet pravidla dvakrát a dost. Stejně jako u „fotrů“, ani tady se mu příliš nedaří a trojka (proč je to zvykem?) je ze všech pokračování to nejslabší. Tyranosaurus honící kost už napotřetí prostě nezabere. Hodnocení: 2
Noc v muzeu: Tajemství hrobky
Night at the Museum: Secret of the Tomb
Komedie / Fantazie / Rodinný / Dobrodružný
USA, 2014 , 98 min.

Režie: Shawn Levy
Scénář: David Guion, Michael Handelman, Mark Friedman, David Guion, Michael Handelman, Thomas Lennon, Ben Garant
Kamera: Guillermo Navarro
Herci: Ben Stiller, Robin Williams, Owen Wilson, Steve Coogan, Ricky Gervais, Dan Stevens, Rebel Wilson, Skyler Gisondo, Rami Malek, Patrick Gallagher, Mizuo Peck, Ben Kingsley, Crystal The Monkey, Dick Van Dyke, Mickey Rooney

Česká premiéra: 18.12.2014

Noc v muzeu: Tajemství hrobky hodnocení na Kinobox.cz: 60.38 %
Ben Stiller, Robin Williams, Patrick Gallagher, Rami Malek, Mizuo Peck ve filmu Noc v muzeu: Tajemství hrobky / Night at the Museum: Secret of the TombPodle oficiálních materiálů to měla být „nejdivočejší a nejdobrodružnější Noc v muzeu všech dob“. Larry (Ben Stiller) sice pracuje v Americkém přírodovědném muzeu v New Yorku, kde každou noc ožívají muzejní exponáty, ale mystická zlatá deska pocházející ze starověkého Egypta, díky které se probouzejí, koroduje. Ohrožený je nejen faraón Ahkmenrah (Rami Malek), ale i ostatní známí z předešlých pokračování, prezident Theodor Roosevelt (Robin Williams), Attila (Patrick Gallagher), římský centurion Octavius (Steve Coogan), parta neandrtálců, kovboj Jedediah (Owen Wilson), nezvladatelný opičák (pořád jeden z nejlepších hrdinů) a spol. Larry se tedy vydává pro řešení za oceán až do oddělení egyptských sbírek Britského muzea v Londýně.

Popravdě – to byl jeden z minima důvodů, alespoň pro mě, proč se na film Noc v muzeu: Tajemství hrobky vůbec dívat – oživlí hrdinové anglické historie a umění. Efekty skvělé, příběh mdlý, nedotažený, zbytečný. Je jasné, že pokud nejste fanoušek Bena Stillera, okamžitě mizí minimálně 60% důvodů, proč film vidět. Opičák Dexter se může přetrhnout, ale film sám neutáhne. Skeče Octaviuse a Jedediaha už také neoslní. Ovšem pak tu máme překvapivé epizodní role pro Bena Kingsleyho (Merenkahre) a Hugha Jackmana (hraje sám sebe). A zase zpět do negace kontruje postava noční hlídačky Tilly (Rebel Wilson), zbytečná, otravná. K ní se obrazně i reálně přidává neandrtálec Laaa (druhá postava Bena Stillera), jehož existence je zase (to slovo bych mohl množit metodou Ctrl+C Ctrl+V) zbytečná. Prostě příběh pro příběh.

Mizuo Peck, Robin Williams, Ben Stiller, Patrick Gallagher, Dan Stevens, Rami Malek ve filmu Noc v muzeu: Tajemství hrobky / Night at the Museum: Secret of the TombAle dobře, slíbil jsem nějaké plusy, tady jsou (pozor spoilery): sem tam podařený vtípek Bena Stillera (jenže většinou nepřekvapí). Jedna z posledních rolí Robina Williamse (a dojemné věnování na konci filmu). Setkání Lancelota s králem Artušem, ovšem jen na divadelní scéně, kam pomatený Lancelot vyběhne a pokládá herce Hugha Jackmana, který Artuše hraje, za skutečného krále a nechápe, proč mu říká, že se jmenuje „Huge Ackman“, jak jeho jménu rozumí. Scéna v Pompejích ujde. Pak tedy ten Kingsley, i když těch pár vět by zvládli i statisté z Ordinace v Růžové zahradě stejně dobře. Ale pořád je tu ten úsměv Robina Williamse! Zkrátka – výprava, kamera, efekty, hudba, střih, to všechno ok. Ale sakra (pozor – repete), je to všechno tak strašně zbytečné. Jestli máte úplně plonkový večer, klidně to zhlédněte, jako zabíječ času dobré, ale jinak zby-teč-né.

Oficiální trailer filmu Noc v muzeu: Tajemství hrobky