Soundtrack: Železná srdce

Vydáno: 18.11.2014 09:30 - Alžběta Fridrichová | foto: facebook tvůrce

Na letošním předávání Oscarů vytřel Steven Price zrak všem zkušeným velikánům filmové hudby, když si pro sebe urval sošku za nejlepší hudbu ke snímku Gravitace. Udržela si Železná srdce stejně vysokou laťku?
Vítězství sedmatřicetiletého Stevena Price, který na svém kontě má se vším všudy jenom pětici filmů, letos v únoru skutečně překvapilo. Jeho spektakulární soundtrack k vesmírné odysei Gravitace přinesl spolu s filmem natolik emotivní zážitek, že v momentě, kdy zaznělo jeho jméno, už o něm nikdo nepochyboval. Smlouvu na soundtrack k filmu Železná srdce podepsal ještě před ziskem prestižního ocenění, Oscar na kontě k němu však přitáhl oči široké veřejnosti a na jeho následující hollywoodský počin byla kladena vysoká očekávání.

Brad Pitt, Logan Lerman ve filmu Železná srdce / FuryOd začátku nebylo pochyb o tom, že mnoha líbezných a něžných témat se ve Fury OST nedočkáme. Přesto se jich do šestasedmdesátiminutového soundtracku pár vešlo. Tracklist devatenácti tracků startuje skladba April, 1945, která kombinuje smyčcový podklad s pulzujícími syntetizátory. Postupně se přidává mechanicky recitující sbor. V druhé polovině se objevuje první z výraznějších témat a track postupně nabírá dynamiku, kterou v závěru skoro úplně ztrácí a přelévá se v o poznání klidnější The War Is Not Over. Kromě sborů se v následující skladbě Fury Drives into Camp připojuje i ženské vokální sólo, jež vzápětí střídá sólo na housle.

Skladba Refugees přináší několik krátkých vzpomínek na Gravitaci, jež ale na konci převálcuje hlavní motiv celého filmu, který si budete v hlavě přehrávat i po odchodu z kina. Jednoduchá tesklivá melodie na klavír se prolíná více či méně zřetelně celým albem například ve skladbách Airflight, The Town Square nebo Emma.

Brad Pitt, Shia LaBeouf, Logan Lerman, Jon Bernthal, Michael Peña ve filmu Železná srdce / FuryPrice využívá pozoruhodně kontrastních stopáží jednotlivých tracků. Ten nejkratší s názvem The Apartment zvládne do devětapadesáti sekund vměstnat absolutní maximum emocí, zatímco více než osmiminutová skladba Crossroads obsáhne skoro celou finálovou bitvu. Jediný záblesk naděje zazní v následující Still in This Fight, kde konstantně depresivní podklad vystřídá smyčcový motiv v lehce optimističtějším duchu. Závěr soundtracku se skladbami I´m Scared Too a Warddaddy už se drží zcela při zemi a Price znatelně ubírá na dynamice. Poslední skladba Norman pak rekapituluje víceméně celý příběh od začátku do konce.

Steven Price si se soundtrackem vyhrál, ale často sahal i k osvědčeným technikám z Gravitace. Ale to by nevadilo. Co soundtracku nejvíc ubírá, je elektronika, která v dramatičtějších momentech znatelně přehlušuje orchestr a vzhledem k tématu filmu zní značně uměle. Filmu jednoznačně dominuje velmi chytlavé ústřední téma, ale na samostatný poslech jsou syntetizátory více než rušivé a bourají autenticitu příběhu. Je to škoda, protože zbytek OSTčka nabízí velmi kvalitní hudební zážitek.


Album: Steven Price – The Fury OST
Celkový čas: 67:06
Skladby: April, 1945 //  The War Is Not Over // Fury Drives Into Camp // Refugees // Ambush // The Beetfield // Airfight // The Town Square // The Apartment // Emma // Tiger Battle // On The Lookout // This Is My Home // Machine // Crossroads // Still In This Fight // I’m Scared Too // Wardaddy // Norman.

Steven Price - Refugees


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY