TV recenze: Máte si nechat utéct Flashe?

Vydáno: 30.07.2014 20:51 - Roman Kotvald | foto: facebook tvůrce

Netrvalo to příliš dlouho a televizní Legolas Arrow dostal kolegu ve zbrani. Nejrychlejší muž světa prozatím nezískal, krom comicsů, takový prostor, jaký by si zasloužil. Změnilo se tentokrát něco?
Televizní hrdinové to mají od začátku těžké, rozpočet oproti filmovým kolegům je zanedbatelný, známí herci se do těchto projektů také příliš nehrnou, takže počinů, které stojí za pozornost, prostě moc nenajdeme. The Flash měl již před více než dvaceti lety seriál a z něj i televizní film, jenže oboje vyšumělo poměrně rychle, i když ve své době šlo o sympatickou snahu dostat Barryho Allena do povědomí diváků. Každopádně tentokrát, při té obrovské zájmové vlně o comicsy, by mohl dopadnout lépe. Prozatím jsme zhlédli pilotní díl...

Grant Gustin ve filmu  / The FlashDěj začíná slušnou svižnou jízdou, načrtne se hrdinovo trauma z dětství i budoucí hlavní záporák, ale hned potom se zajede do klasických nezajímavých představovacích kolejí. Seznámíme se s pár zapomenutelnými postavami, samozřejmě nechybí ani neopětovaná láska k dobré kamarádce. Ono by to ve výsledku tolik nevadilo, jenže to opětovné tuctové podání skoro nutí k vypnutí, alespoň ten Grant Gustin z Glee je sympaťák.

Neustále nedochvilný technik C.S.I. má to „štěstí“, že spuštění nového největšího urychlovače částic na světe postihne technická závada, která způsobí obrovský únik energie, z kterého dostane zásah trošku upgradovaným bleskem. Načež po pár měsících komatu zjistí, že by ve sprintu natrhl trikot i Supermanovi. Bohužel celý počáteční origin oživí vzpomínky na první dobrodružství Petera Parkera.

Grant Gustin ve filmu  / The FlashOstřílený seriálový režisér David Nutter bere všechno s nadhledem, i všichni tvůrci jedou na stejné odlehčené vlně. Cílové skupině jsou výše zmíněné neduhy ukradené, a to jsem jich vybral jen pár. Ovšem na druhou stranu na nic se tu nehraje, poměr akce a stupidních dialogů je více než snesitelný a i ty triky fungují překvapivě dobře! Co se týče protivníků, o ty také nebude vůbec nouze, skoro to až vypadá 1:1 na epizodu.

Uvidíme, co přinesou další díly, nebudeme Flashe házet do smetí po první ochutnávce, ale určitě to v blízké budoucnosti nebude mít lehké. Za chvíli totiž vtrhne na obrazovky těžká konkurence jako například Constantine, Gotham a hlavně Daredevil. Čemu dáte šanci?

Oficiální trailer seriálu The Flash