Recenze: (Skoro) romantická komedie Jedna za všechny

Vydáno: 04.05.2014 12:00 - Václav Limberk | foto: facebook tvůrce

Americká romantická komedie Jedna za všechny s Cameron Diaz a Kate Upton zaznamenala v zemi svého vzniku při své nedávné premiéře překvapivý komerční úspěch. Povede si stejně dobře i u nás?

Jedna za všechnyRecenzoval/a Václav Limberk dne 04.05.2014 12:00. Americká romantická komedie Jedna za všechny s Cameron Diaz a Kate Upton zaznamenala v zemi svého vzniku při své nedávné premiéře překvapivý komerční úspěch. Povede si stejně dobře i u nás? Hodnocení: 3
Jedna za všechny
The Other Woman
Komedie / Romantický
USA, 2014 , 109 min.

Režie: Nick Cassavetes
Scénář: Melissa Stack
Kamera: Robert Fraisse
Herci: Cameron Diaz, Leslie Mann, Nikolaj Coster Waldau, Don Johnson, Kate Upton, Taylor Kinney, Nicki Minaj, Kenneth Maharaj, Alyshia Ochse, Victor Cruz, Madison McKinley, David Thornton, Olivia Culpo, John 'B.J.' Bryant, Chelsea Turnbo

Česká premiéra: 01.05.2014

Jedna za všechny hodnocení na Kinobox.cz: 69.60 %
Těžko říct, ale potenciál na to rozhodně má. V hlavních rolích romantické komedie Jedna za všechny se představuje hned trio hereček v čele s hvězdnou Cameron Diaz a její režisér Nick Cassavetes má s tímto žánrem už také nemalé zkušenosti. Slogan filmu neparafrázuje motto tří mušketýrů "Jeden za všechny. Všichni za jednoho" náhodou. Název filmu Jedna za všechny s podtitulem "Všechny proti jednomu" vystihuje stručně, ale výstižně obsah i zaměření filmu.

Fotografie z filmu Jedna za všechny / The Other WomanFilm otvírá vášnivou romantickou scénou mezi Carly (Cameron Diaz) a Markem (Nikolaj Coster Waldau). Z kontextu je patrné, že se právě poznali a prožívají slastné chvíle zamilovanosti se spoustou sexu. Brzy se dozvíme, že to je právě důvod, proč Mark zahýbá své manželce Kate (Leslie Mann). Okolnosti tomu chtějí, že se obě ženy střetnou a dokonce se mezi nimi vyvine přátelství, i přes počáteční Carlyinu nechuť se s Kate stýkat. Obě posléze zjistí, že Mark je notorický sukničkář a setkávají se s jeho další bokovkou, kterou je atraktivní sexbomba Amber (Kate Upton). Do hry se zapojuje i Katyin atraktivní a nezadaný bratr Phil (Taylor Kinney). Ač se to zdá nepravděpodobné, trio žen se spojí a je odhodláno se Markovi pomstít.

Stejně jako je neoriginální název filmu – v originále "The Other Woman" – česky buď "Další" nebo "Jiná" žena, a filmů s tímto názvem najdeme hned několik, stejně tak neoriginálně působí i zápletka této napůl romantické a napůl situační komedie. Co ale filmu chybí na originalitě, dostává se mu na vnější eleganci a třeskutosti i neomalenosti některých scének a kanadských žertíků, které trio na Marka nastraží. Jedna za všechny je žánrově dost rozkolísaná. Začíná jako staromódně laděná romantická komedie jak vystřižená z osmdesátých let, včetně starosvětského hudebního podkresu a leteckého záběru newyorského Central parku, který navozuje pocit, že budeme sledovat typickou newyorskou romanci á la Když Harry potkal Sally. Komu sedí tato parketa, bude ze začátku spokojen.

Fotografie z filmu Jedna za všechny / The Other WomanZhruba od druhé třetiny se ale z romantické komedie s nostalgickým nádechem stane spíše hrubozrnná komedie, kde dominují rozličné druhy i značně obhroublých vtipů a jako bychom sledovali jiný film, který jakoby z oka vypadl Sexu ve městě, včetně řešení intimních ženských otázek i těch normálních, jako jsou šatník a botník Carly. O něco později se posuneme zase směrem k špionážní komedii, což je hudebně podtrženo motivem ve stylu bondovek nebo Mission Impossible. Všechny tři hrdinky vedle sebe působí jako bizarní partička Charlieho andílků, která místo výbuchů a střílení provádí poťouchlé a chvílemi nechutné, i když docela vtipné kanadské žertíky. Komu zase sedí spíše tato parketa, bude také spokojen.

Ať tak nebo onak, nudit se po většinu snímku nebudete, což ovšem neznamená, že se vám nutně musí líbit. Co ale tomuto žánrově značně rozháranému filmu nelze upřít, jsou povětšinou velmi dobré herecké výkony. Zdaleka nejlépe mi zde po herecké stránce vychází ten, jehož (ne)charakter to tu nejvíce slízne. Nicolaj Coster Waldau předvedl působivou kreaci jako notorický nevěrník a lhář a jeho závěrečné extempore s rozbitým nosem má ty správné "koule", jaké tato role vyžaduje.

Fotografie z filmu Jedna za všechny / The Other WomanCameron Diaz předvádí opět další z variant svých zhrzených femme fatale a přitom s vtipem, který je jí vlastní a v této roli působí naprosto přirozeně. Oproti tomu Leslie Mann svojí vzbouřivší se domácí sexuálně zanedbávanou puťku dost přehrává a Kate Upton omračuje spíše svým sexappealem a neviňoučkým vzhledem než šarmem a vtipem jako v případě Diaz a částečně i Mann. Hezoun Taylor Finney, starý štrámák Don Johnson a přírodou obdařená Nicky Minaj tu pak jsou spíše jen pro okrasu.

Pro okrasu je vlastně i celý tento nepravděpodobný feministicky laděný humoristický slepenec, který je ale natočen s typickým americkým šarmem, sexappealem a suverenitou. Jako nenáročnou zábavu lze s klidem doporučit, pokud ale čekáte víc, nečekejte. Přesto jí hodnotíme spíše kladně, neb byste se při jejím sledování měli více bavit než nudit a komedii Jedna za všechny tak lze zařadit mezi lepší průměr.

PS: Hudební složka filmu je na výbornou.

Oficiální trailer filmu Jedna za všechny