Box Office: Prodloužený víkend se Zacem Efronem nevyšel

Vydáno: 03.02.2014 12:00 - Martin Bubrín | foto: facebook tvůrce

Už třetí víkend po sobě si uzmula policejní komedie Ride Along s Ice Cubem, před níž se musely sklonit obě novinky. Lépe se nakonec vedlo romantice se Zacem Efronem než romantice s Kate Winslet.
Zac Efron, Miles Teller, Michael B. Jordan ve filmu  / That Awkward MomentPřed Superbowlem raději všichni zůstali doma. Výsledkem toho jsou jedny z nejchudších víkendových tržeb posledních měsíců, které dohromady přesáhly něco málo přes osmdesát milionů dolarů. To je sice lepší start než před rokem, ale i tak jde stále o potvrzení, že v doznívajícím únoru, který je na velké opravdové hity skoupý, může uspět kdejaký malý filmový titul. A tím je i třetí víkend stále policejní buddy komedie Ride Along s Ice Cubem, která si na svůj účet připsala dalších dvanácát milionů dolarů. Za poslední rok měla takovou výdrž jen Gravitace a druhý Hobit a to už je co říct.

Na dvojce stále (od listopadu) kraluje animák Ledové království, jenž si stále hojně užívá své popularity. Favorizovaný oscarový snímek v kategorii animovaných filmů už celosvětově utržil 860 milionů dolarů a pomalu ale jistě dobíhá i Já, padouch 2, druhý komerčně nejúspěšnější film roku 2013. Kdo naopak strádal, byl Zac Efron, jehož romanticko-komediální novinka That Awkward Moment skončila až na třetím místě se slabými devíti miliony. Menší hollywoodská produkce, jež svým marketingem cílila hlavně na mladé dívky, nesázela na žádná velká jména ani kampaň a vedla si dokonce lépe než podobně spřízněný Don Jon, pro hvězdu z Muzikálu ze střední však šlo o bohužel nejslabší kasovní výsledek kariéry. 

Josh Brolin, Kate Winslet ve filmu Prodloužený víkend / Labor DayČtvrté místo drží nízkorozpočtový animák Velká oříšková loupež, pětku úspěšný válečný thriller Petera Berga Na život a na smrt, zatímco šestou pozici obsadil matný oldschoolový akčňák Jack Ryan: V utajení, na něhož se v USA relativně moc nechodí (na rozdíl od zahraničí, které žene jeho celosvětové tržby do plusu), takže to na další díly tohoto restartu špiónské série nevypadá. Širokého nasazení do skoro třítisícovky kin se dočkalo i melodrama Prodloužený víkend s oscarovou Kate Winslet a Joshem Brolinem, které ale jako druhá novinka týdne z kin vydolovalo pouhých pět milionů dolarů.

Jason Reitman nebyl nikdy hitmakerem, spíše tvůrcem přemýšlivých dramedií ze života, tak není otvírák jeho filmu žádným překvapením. Kampaň v podobě jednoho traileru také nezafungovala dvakrát účinně, stejně jako sázka na další precizní výkon Kate Winslet. Snímek sice otevřel za více než v případě kteréhokoliv předchozího Reitmanova filmu, ale vezmeme-li v potaz, že byl uveden v dvojnásobném počtu kin, jde o velmi slabý výsledek. 

Amy Adams ve filmu Špinavý trik / American HustleDesítku uzavírá velebená oscarovka Špinavý trik (která už se se svými 176 miliony stala komerčně nejúspěšnějším snímkem Davida O. Russella), nenažraný Vlk z Wall Street a fantasy-hororový propadák Já, Frankenstein. Příští týden můžeme předpokládat, že se celá topka skloní jedné dánské stavebnici - od kostičkového Lego příběhu se čeká další hyperúspěšný animák, čemuž se v rámci kampaně a oblíbenosti dané stavebnice ani nedivíme. Mimoto otevře také válečné drama George Clooneyho Památkáři a další wannabe-twilight Vampýrská akademie.

BOX OFFICE: VÍKEND OD 31.01.2014
1. Ride Along 12,3 mil. 
2. Ledové království 9,3 mil. 
3. That Awkward Moment 9 mil. (novinka)
4. Velká oříšková loupež 7,6 mil.
5. Na život a na smrt 7,2 mil.
6. Jack Ryan: V utajení 5,4 mil.
7. Prodloužený víkend 5,3 mil. (novinka)
8. Špinavý trik 4,3 mil.
9. Vlk z Wall Street 3,6 mil.
10. Já, Frankenstein 3,5 mil. 

Tržby jsou uvedené v amerických dolarech. Kompletní žebříček s podrobnými statistikami naleznete zde



NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova filmserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán.

  • Reitman (Jožín, 03.02.2014 14:16) Reagovat

    Neřekl bych, že Reitman nebyl hitmaker - Děkujeme, že kouříte mělo náklady 6,5 a tržby 40, Juno stála 7 mega a vydělala 230 (jestli tohle není hit, tak už nevím), stejně tak Lítám v tom - 25/166. Jediný, co skutečně propadlo (nebo spíš nevydělalo), je Young Adult. Nehledě na to, že Reitmanovy filmy vždycky začínaly v pár kinech, a do široké distribuce se dostaly později. Plus nikdy nebyly uvedeny v tak stupidní termín, jako o víkendu, kdy je finále Super Bowlu (tři jeho předchozí filmy byly uvedeny na začátku prosince).
    P.S.: Nasazení do dvou a půl tisíce kin...to je ještě pořád docela daleko do těch "skoro tří tisícovek."

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY