Grandhotel Budapešť jsme zařadili mezi nejočekávanější autorské filmy tohoto roku, a tak výjimečně upozorňujeme na nové fotografie, které by jinak byly k vidění na našich stránkách na Facebooku. Komediální heist film Wese Andersona měl poměrně neotřelou kampaň, když lákal krátkometrážním snímkem, ve kterém je představena jedna z vedlejších postav, a herecké hvězdy představoval jako jedny z postav, a to navíc v samotném traileru a nikoliv pouze plakátu, jak bývá zvykem!
"Originalita" ale nejspíš došla, a tak příslušné marketingové oddělení v posledních týdnech zveřejnilo jenom klipy ze dvou scén a nově dvě desítky fotografií. Nad těmi se ale stojí za to pozastavit, protože snímky Wese Andersona si velký zástup fanoušků zajistily nejenom díky svému velmi specifickému a těžko popsatelnému smyslu pro humor, ale i pro nápaditý styl.
Na fotografiích, z nichž menší část doprovází odstavce v článku a zbytek je v galerii výše, můžete vidět dominantní používání polocelků, které na komickém efektu přidává. Zvlášť když jsou postavy povětšinou rozestaveny ve středu a čelem k nám. Příznačná je i práce s více plány najednou a s tím související vnitrozáběrová montáž, když z různých stran z mimoobrazového prostoru přichází různé postavy. Díky tomu, že se vše nechává na jednom záběru, se prodlužuje jeho délka. Nuda ale nehrozí, protože pro poslední Andersonovy počiny jsou charakteristické promyšlené jízdy po horizontálách. Ty se ale užijete, až se obrázky rozpohybují - a to buď 7. února na Berlinale, nebo 20. března ve vybraných českých kinech.