Tarantino napsal scénář k Od soumraku do úsvitu již v roce 1990 na objednávku Roberta Kurtzmana (zde jako autor námětu), což byl v té době také spolumajitel makeupové společnosti. V tomto projektu chtěl Kurtzman předvést zvláštní efekty a masky, které jeho společnost vytvářela. Tarantino tenkrát za svůj scénář inkasoval směšných 1500 dolarů. V době jeho natáčení už byl ale velkou mezinárodní hvězdou, což také nejspíš usnadnilo společnosti Miramax realizaci tohoto snímku s poměrně skromným rozpočtem dvaceti milionů dolarů. Jméno Tarantina bylo v té době již dostatečně zvučné, stejně jako jeho režisérského kolegy Rodrigueze. Od soumraku do úsvitu byl po Takových normálních zabijácích a Pravdivé romanci třetím Tarantinovým scénářem realizovaným jiným režisérem.
Film začíná jako klasická gangsterka ve stylu Bonnie a Clyde či Útěku do Mexika. Dva bratři, Seth (George Clooney) a Richie (Tarantino) jsou na útěku před policií a směřují k americkým hranicím s Mexikem. Psychotik Richie cestou zneškodní nevinnou rukojmí, bankovní úřednici Glorii (Brenda Hillhouse) a do ruky se oběma bratrům připlete rodinka Pastora Jacoba Fullera (Harvey Keitel), kterého v jejich pojízdném karavanu doprovází Jacobův syn Scott (Ernest Liu) a dcera Kate (Juliette Lewis). Jacob pak se svými dětmi nedobrovolně doprovází dvojici desperádů až za mexické hranice a zakotví v baru Titty Twister, který má otevřeno "od soumraku do úsvitu". Seth s Richiem zde chtějí počkat do rána na Carlose (Cheech Marin), který jim má dát jejich podíl peněz na klidný život.
Rodriguez se nesnažil Tarantinův scénář, jehož klasické dialogy plné černého humoru a slovní ekvilibristiky dominují i zde, výrazněji měnit a soustředí se především na akční scény, které jsou natočený v jeho klasicky svižném a dynamickém tempu. Od soumraku do úsvitu, začínající jako útěkářská gangsterka, měnící se po po příjezdu do Mexika v klasickou upírskou vybíjenou, je stále velmi zábavnou podívanou. Nešokuje tolik ani radikální žánrovou proměnou v druhé polovině, ani latexovými maskami upírů, ale její předností je především to, že se vědomě nebere vážně a po této stránce funguje bez větších chyb či hluchých míst. Oba tvůrci nám tu nabídnou necelé dvě hodiny, ve kterých se prostě jen nenáročně pobavíte. A je tu skutečně čím se bavit.
Především je tu již zmíněný Tarantinův scénář, který jako kostra drží celý tento žánrový hybrid pohromadě. Dále je tu výborný casting. Dá se říci, že Rodriguezův film odstartoval hvězdnou kariéru tehdy ještě převážně televizního herce George Clooneyho a ten je ve své první velké roli již v podstatě "hotový" i jako filmový herec. Tarantino si vedle něj s gustem zahrál postavu psychotického a labilního Richieho a svoji malou roli, na které je vůbec specialista, si očividně užil. Harvey Keitel, jakožto další oblíbenec z Tarantinovy herecké stáje, zde nemohl pochopitelně chybět.
Rodriguez si ho zde "vypůjčil" a Keitel se jako zdrženlivý a pochybující pastor opět zaskvěl. Stejně jako Juliette Lewis v roli jeho dozrávající dcery. Pestrou hereckou partičku doplňuje ještě debutující Ernest Liu a dále již ostřílení herci jako Cheech Martin, příležitostný herec a tvůrce speciálních efektů Tom Savini a Michael Parks. Ten si zde zahrál postavu texaského rangera Earla McGrawa, která se objevila i v Tarantinových snímcích Kill Bill, Kill Bill 2 a Grindhouse: Auto zabiják a v Rodriguezově Planetě Teror.
Ačkoliv po komerční stránce film díru do světa jako Pulp Fiction: Historky z podsvětí neudělal, je Od soumraku do úsvitu povedenou a zábavnou upírskou komedií-hororem. Závěrečný záběr filmu navíc naznačil, že se s upíry ještě můžeme setkat znovu a vznik dvou "video" pokračování, které ale na rozdíl od Rodriguezova a Tarantinova společného díla nesklidily příznivý ohlas kritiky, to dosvědčily. Mimochodem, Danny Trejo je jediným hercem z původního filmu, který se v obou pokračováních objevil. Je možné, že se v budoucnosti dočkáme také televizní série inspirované původním snímkem, na které by se opět hlavním dílem podílel Robert Rodriguez. Originální Od soumraku do úsvitu je dnes již po právu označován jako kultovní.