Před měsícem se objevila informace, že společnost Dreamworks jedná s japonskou Fuji TV, která je vlastníkem práv na fikční snímek původně dokumentárního režiséra Hirokazu Koreedy. V čele studia s rybařícím klukem v logu sedí Steven Spielberg, který v tomto roce předsedal áčkovému festivalu v Cannes, na kterém Koreedovo drama získalo Cenu poroty. Dohoda tak byla snadná.
Následně se objevily zvěsti, že Spielberg bude americký remake i režirovat. Spekulace vycházela nejenom z jeho postavení u Dreamworks a předsednictvím v Cannes, ale také z toho, že jeho filmografie je spojována s tématy jako rodina a vztah (nepřítomného) otce a dítěte. Jaký otec, takový syn vypráví o rodině vyšší střední třídy, ve které otec, úspěšný architekt Ryota, na svého syna tlačí, aby byl výborným žákem ve škole. Jednoho dne se ale dozví, že v porodnici došlo před šesti lety k záměně dětí. Ještě víc jím ale otřese, že jeho biologického syna vychovává rodina žijící ve skromných poměrech a s menšími ambicemi, než jaké vyžadoval od svého potomka.
Celá věc se má tak, že Spielberg americkou předělávku japonského snímku, jehož nevyslání do boje o Oscara bylo překvapující, režírovat nebude. Pouze ji prostřednictvím Dreamworks bude produkovat a distribuovat. Koho byste si jako režiséra přáli? A co říkáte na vznik verzí pro americký trh krátce po úspěchu cizojazyčného originálu?